Michal
Moderator
Szkoda mi, bo takie gadanie hamuje dalszy rozwój. Jak firma jest innowacyjna, to trzeba znaleźć jakieś argumenty, żeby ją pojechać. To trochę tak jak z Citroenem. Oni mocno cisnęli na wprowadzenie nowych typów zawieszenia i mimo tego, że to świetne rozwiązanie i ludzie za to kochają tę markę, to inni jechali po nich za inne tematy. Tak właśnie zabija się innowację i tego mi szkoda. Pierdoły związane z wykończeniem, które tak naprawdę nie mają znaczenia zasłaniają później pospolitym ludziom wyraźne atuty w innych obszarach.- a czemu ci szkoda? jesteś jakoś emocjonalnie zaangażowany w obronę reputacji amerykańskiej firmy motoryzacyjnej? a może masz jakieś profity z tego powodu? tak tylko pytam bo jak dla mnie możesz dowone kalumnie o citroenie pisac i mam to serdecznie w du..nosie to jest tylko przedmiot stworzony do pełnienia pewnych funkcji
Szkoda mi, bo jeszcze 5 lat temu nie sądziłem, że będę jeździł takim niesamowicie dopracowanym technologicznie i emocjonującym autem, chyba że będę musiał na nie wydać 1 mln, a tu mam przyszłość (dosłownie przyszłość motoryzacji) na podjeździe, a Ty mi tu o jakiś pierdołach ze spasowaniem.
Może podsumuję trochę, bo chyba nie rozumiesz, co mamy dzięki Tesla w nowoczesnych autach:
* Prawdziwy wyścig firm tworzących samochody elektryczne. Bez nich Citroen może zrobiłby coś w stylu starego leafa.
* Over-The-Air updates (nowe funkcjonalności przez internet) - kupujesz samochód o jakimś tam stanie wyposażenia i możliwości, a po roku masz lepsze auto i większe możliwości. Nie musisz nic za to płacić, po prostu dostajesz nowe funkcje, lepsze przyśpieszenie, bezpieczniejsze systemy. Moim zdaniem najlepsze przykłady, to One-Pedal-Driving (jazda bez użycia hamulca - podpatrzone w Nissan Leaf e-Pedal) albo preheating for SuC (podgrzewanie baterii przed ładowaniem - chyba wzięte z Audi).
* Kompletnie inne silniki elektryczne, będące wzorem do naśladowania - pozwalające na znacznie wyższe moce i stosunek mocy do masy.
* Wynikający z mocnych silników porządny system rekuperacji (przy słabym silniku, spowolnienie było by zbyt małe), który pozwala naprawdę nie używać hamulca i odzyskiwać energię nawet w mieście.
* Platformę typu "deskorolka", którą teraz wszyscy kopiują, a pozwalającą oszczędzać masę i docelowo energię.
* Już teraz jedno-odlewowy tył pojazdu w MY, co jest po prostu niesamowitym skokiem technologicznym - 80kg stopu aluminium wstrzykiwane do formy w ~100ms (mulisekund !!!).
* Walkę o aerodynamiczny kształt nadwozia, na którą wcześniej niewiele firm zwracało uwagę, bo przy 70% energii ICE idącej "w komin", nie miało to wielkiego znaczenia dla spalania.
* Za chwilę nowe typy baterii i odlewy przodu pojazdu, innowacje w metodach wydobywania metali ziem rzadkich, a później nie wiadomo co jeszcze.
Patrzymy na, i możemy uczestniczyć w, powstawaniu kolejnego cudu technologicznego, a tutaj jakieś pierdoły o wykończeniu.
- Jest bardzo, BARDZO mała szansa, że miałeś okazję jechać na dłuższą podróż każdym z modeli Tesli (S3XY), więc raczej nie powinieneś pisać "moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli". Jeśli się mylę, to przepraszam i rzeczywiście miałeś okazję wyrobić sobie zdanie na ten temat i szanuję to. Jeździłeś wszystkimi w podróże >300 km?- czemu zakładasz że nie jeździłem lub nie widziałem?
- nie jestem krzykaczem (to raczej adresuj do piszących w wątku o beznadziejnej jakości wykonania twojego ukochanego auta) sam uważam teslę za innowacyjną ale na pewno nie o wysokim poziomie QM - działa typowo w amerykańskim stylu
Osobiście sądzę, że nawet gdybyś miał okazję jechać dalej TM3 z autopilotem, to byś tak nie napisał nawet o tym aucie. W okresie 19.07-15.08.2021 zrobiłem moim TM3LR2021 8000km, z czego pewnie jakieś 80% na autopilocie. Wszędzie dojeżdżałem na miejsce wypoczęty i gotowy do zwiedzania, a nie zmarnowany podróżą.
- Oczywiście miałem na myśli krzykaczy z wątku o skandalicznej jakości, o którym sam wspomniałeś, a nie Ciebie.
Oni to Tesla w tym przypadku ale też ogólnie firmy Elona Muska, takie jak spacex i neurolink.- kto to sa oni? domyślam się że piszesz o tesli - i masz rację - pokazali że można inaczej i popchnęli rynek - ale nie mylmy kukiza z palcem - nie robili tego z pobudek altruistycznych tylko żeby zarobić kasę - trafili w nisze i dobry czas i się udało, rok wcześniej mogłoby sie nie udac i nie prowadzilibyśmy tej bezsensownej dyskusji bo nie byłoby tego foum
Oczywiście że robili to dla kasy, ale jeśli pozwolimy im nadal rozwijać ten temat, to będziemy mieć jeszcze 1000 innych innowacji, które dla nich zarobią pieniądze, pchną świat do przodu, a nam uratują dupę, przed globalnym ociepleniem / jazdą innych po pijaku / zasypianiem za kierownicą / kryzysami geo-politycznymi związanymi z importem energii (paliwo, gaz) / komunikacją w trudno dostępnych regionach i pewnie kilkudziesięcioma innymi istotnymi kwestiami.
Trzeba wyraźnie odróżnić firmy, które pchają świat do przodu, od tych próbujących utrzymać status quo. Toyota swoimi samoładującymi się hybrydami wstrzymała prawdziwy rozwój motoryzacji na długie lata, nie wspominając już o GM z pogrzebanym EV1... Citroen spopularyzował aktywne zawieszenie i chwała mu za to.
Napiszę jeszcze raz - jest bardzo, BARDZO mała szansa, że miałeś okazję jechać na dłuższą podróż każdym z modeli Tesli (S3XY), więc raczej nie powinieneś pisać "moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli". Jeśli się mylę, to przepraszam i rzeczywiście miałeś okazję wyrobić sobie zdanie na ten temat i szanuję to. Jeździłeś wszystkimi w podróże >300 km?- jakie wypisuję bzdety i czego nie wiem? - piszesz trochę niezrozumiale więc ciężko mi sie odnieść do twoich argumentów
Teraz to ja nie rozumiem, a jakim jest autem według Ciebie? Czy BMW M3 uznajesz za sportowe? Albo na przykład Merc SLS AMG? Czym dla Ciebie charakteryzuje się auto sportowe?- TM3 jest sportowym autem? od kiedy? a może po prostu brakuje ci argumentów i wymyślasz jakieś uzasadnienia do mizernej jakości swojego zakupu (to się jakoś ładnie w psychologii nazywa ale nie chce mi się przed śniadaniem szukać)
Dla mnie auto sportowe, to takie, które osiągami przewyższa 99% samochodów na drodze ✅, ma niską pozycję za kierownicą ✅, sztywne zawieszenie ✅, rozkład masy 50/50 ✅, dobre właściwości jezdne ✅ i potrafi dać strzał adrenaliny ✅.
Tutaj znajdziesz definicję z wikipedii: klik, i kiedy ja patrzę na ten opis, to w każdym fragmencie pasuje mi TM3 (no ok może w wersji TM3P droższej o śmieszne 20k), a już na pewno TMS Plaid. Napiszę nawet więcej - to jest nowa definicja auta sportowego, bo nie tylko daje niesamowitą przyjemność z jazdy kiedy tego potrzebujesz, ale jeszcze pozwala w komfortowych warunkach podróżować na długie dystanse 4-5 osobom. BMW i8 jest traktowane jak auto sportowe, a ma takie przyśpieszenie jak moja TM3LR (4,5s do 100kmh), a ja mogę w 30 sekund dokupić pakiet zwiększający przyśpieszenie (do 3,8s), no proszę Cię. BMW i8 jest autem sportowym dlatego, że nie zmieszczę tam żony i mamy na raz? Ja u siebie mogę na tylną kanapę wpierdzielić betonowy bloczek 200kg i też już nie zmieszczę nikogo i nawet osiągi mi spadną do podobnych
Mnie kompletnie nie interesuje, żeby Ciebie przekonać do tego samochodu. Jeździj sobie czym chcesz. Dopóki jest to EV, to szanuję każdy wybór, a jak to nie jest VW (oszuści i truciciele) to już w ogóle super. Może wyjaśnię dlaczego się udzielam, bo chyba nie pamiętasz co napisałeś - gdyby nie Twoje wypowiedzi, albo gdyby była chociaż tylko jedna:
a po co strona? już to co piszesz jest potwierdzeniem lichej jakości tej marki
ja odebrałem auto europejskiej (uważanej za kiepską) marki, jeżdżę od 3 tygodni, zrobiłem 3 tys i absolutnie nić nie musiałem naprawiać, poprawiać, dokupować - wszystko jest na miejscu, nic nie jest krzywo, nic nie paruje - po prostu ładuję i jeżdżę
, to nawet bym się nie odezwał w dyskusji, która pojawiła się w tym wątku.moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli
Last edited: