Ładowanie na SuC oraz ceny

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
serio uważasz, że taki Y czy 3 Performance poza przyspieszeniem ma co porównywać do BMW M3 czy AMG ?
toć wykonanie samochódów premium jest premium w przeciwieństwie niż naszych zwykłych tesli
Miałem (i mam) od nowości C-Klasę W205 i mam TM3HL ) przy czym zdaje sobie sprawę że dla wielu Mercedes jako premium zaczyna się od E-klasy.

Ale gdyby porównywać oba auta (w standardzie jakby nie patrzeć - jedyna opcja w TM3 to u mnie biała tapicerka) to przewagą MB - podobnie u Rawiera z X5 M jest tapicerka siedzeń i to chyba tyle. No może jeszcze wysuwanie podparcia owych siedzeń.

Za przewagą standardowej Tesli vs. MB W205 przemawia:
- moc ok. 283KM vs 156KM
- moment obrotowy 376NM vs. 250NM
- programowanie ustawień poszczególnych kierowców vs. ustawianie za każdym razem każdego z osobna
- szklany dach
- działający system komend głosowych vs. pozorowana taka funkcja w MB
- wentylowane siedzenia przód
- ogrzewana kanapa tył
- aktywny tempomat vs. pasywny (tak, tak)
- asystent pasa ruchu (u mnie w MB dziwnie go nie było)
- elektrycznie otwierany/zamykany bagażnik vs. sprężyny
- całkiem przyjemne audio na 9 głośnikach vs. płaskie i nieakceptowalne audio na jakiś szajsie
- bezdotykowa obsługa vs. pilot który bezobsługowo obsługuje star ale do drzwi musisz sięgać po pilota
- spotify/netflix na pokładzie vs. audio po Bluetooth
- aktywna nawigacja z automatyczną aktualizacją vs. sztywne mapy z odpłatną aktualizacją w serwisie
- odrębne sterowanie klimy i infotaintment tył vs. regulowanie wlotów powietrza tył

Porównuję oczywiście standard do standardu i zdaje sobie sprawę że można sobie doposażyć C-klasę tak jak można sobie doposażyć Dacię czy inną Skodę.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Miałem (i mam) od nowości C-Klasę W205 i mam TM3HL ) przy czym zdaje sobie sprawę że dla wielu Mercedes jako premium zaczyna się od E-klasy.

Ale gdyby porównywać oba auta (w standardzie jakby nie patrzeć - jedyna opcja w TM3 to u mnie biała tapicerka) to przewagą MB - podobnie u Rawiera z X5 M jest tapicerka siedzeń i to chyba tyle. No może jeszcze wysuwanie podparcia owych siedzeń.
Tak, faktycznie wysuwanych podparć mi brakuje szczególnie w dłuższych trasach - o tym nie pomyślałem.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Miałem (i mam) od nowości C-Klasę W205 i mam TM3HL ) przy czym zdaje sobie sprawę że dla wielu Mercedes jako premium zaczyna się od E-klasy.

Ale gdyby porównywać oba auta (w standardzie jakby nie patrzeć - jedyna opcja w TM3 to u mnie biała tapicerka) to przewagą MB - podobnie u Rawiera z X5 M jest tapicerka siedzeń i to chyba tyle. No może jeszcze wysuwanie podparcia owych siedzeń.

Za przewagą standardowej Tesli vs. MB W205 przemawia:
- moc ok. 283KM vs 156KM
- moment obrotowy 376NM vs. 250NM
- programowanie ustawień poszczególnych kierowców vs. ustawianie za każdym razem każdego z osobna
- szklany dach
- działający system komend głosowych vs. pozorowana taka funkcja w MB
- wentylowane siedzenia przód
- ogrzewana kanapa tył
- aktywny tempomat vs. pasywny (tak, tak)
- asystent pasa ruchu (u mnie w MB dziwnie go nie było)
- elektrycznie otwierany/zamykany bagażnik vs. sprężyny
- całkiem przyjemne audio na 9 głośnikach vs. płaskie i nieakceptowalne audio na jakiś szajsie
- bezdotykowa obsługa vs. pilot który bezobsługowo obsługuje star ale do drzwi musisz sięgać po pilota
- spotify/netflix na pokładzie vs. audio po Bluetooth
- aktywna nawigacja z automatyczną aktualizacją vs. sztywne mapy z odpłatną aktualizacją w serwisie
- odrębne sterowanie klimy i infotaintment tył vs. regulowanie wlotów powietrza tył

Porównuję oczywiście standard do standardu i zdaje sobie sprawę że można sobie doposażyć C-klasę tak jak można sobie doposażyć Dacię czy inną Skodę.
Lubię takie konkretne podejście. Widzę że zwracamy uwage na podobne zalety auta.

U mnie jakość audio w LR, cisza, przyspieszenie i ten minimalizm to coś co uwielbiam. Znam ludzi którzy jeżdżą G klasa i nie wiedzą jak się włącza tempomat bo nasrane przyciskami.

Tesla jest trochę jak IPhone względem Androida. Po prostu nie wkur.. :)
 

Pepek

Posiadacz elektryka
U mnie jakość audio w LR, cisza, przyspieszenie i ten minimalizm to coś co uwielbiam. Znam ludzi którzy jeżdżą G klasa i nie wiedzą jak się włącza tempomat bo nasrane przyciskami.

Tesla jest trochę jak IPhone względem Androida. Po prostu nie wkur.. :)
Ciekawe, że mam podobne zdanie o Tesli (uwielbiam ten minimalizm), ale dokładnie odwrotne przełożenie na OS-y smartfonowe. Ja właśnie lubię Teslę, bo jest dla mnie jak Android w porównaniu do iOS - po prostu nie wkur... Widocznie miałeś chyba złe doświadczenia z Androidem (a ja złe z iPhonami). :D
 

Picek7

Zadomawiam się
Czy ładując się na SuC można jakoś ograniczyć ilość ładowanych kWh w przeliczeniu na km? Pytam bo mam 150 km darmowego ładowania i czy będę miał gdzieś podgląd ile naładowałem w przeliczeniu na km tak żeby po naładowaniu tych +-150 km zakończył ładowanie.
 

Michal

Moderator
Czy ładując się na SuC można jakoś ograniczyć ilość ładowanych kWh w przeliczeniu na km? Pytam bo mam 150 km darmowego ładowania i czy będę miał gdzieś podgląd ile naładowałem w przeliczeniu na km tak żeby po naładowaniu tych +-150 km zakończył ładowanie.
150 km x 240 Wh/km = 36 kWh - tę wartość będziesz widział w aucie
 

Picek7

Zadomawiam się
150 km x 240 Wh/km = 36 kWh - tę wartość będziesz widział w aucie
A mając te darmowe 150 km muszę coś zrobić w aplikacji przed podłączeniem ładowarki SuC żeby z nich skorzystać, czy nic nie muszę robić w apce a jak naładuję więcej niż równowartość 150 km to po prostu najpierw zdejmie mi z konta te darmowe 150 km a potem automatycznie obciąży kartę za kW ponad 150km??
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A mając te darmowe 150 km muszę coś zrobić w aplikacji przed podłączeniem ładowarki SuC żeby z nich skorzystać, czy nic nie muszę robić w apce a jak naładuję więcej niż równowartość 150 km to po prostu najpierw zdejmie mi z konta te darmowe 150 km a potem automatycznie obciąży kartę za kW ponad 150km??
Tak, policzy samo powyzej limitu.
 
Top