dawidgora

Posiadacz elektryka
Jeśli masz odpowiednio ujemne przyspieszenie to czerwone światła się zapalają. To chyba europejski przepis, bo coś kojarzę go z aktywnego tempomatu w VAgu.
Ujemne ale nie od razu, tylko od jakiejś wartości przyspieszenia (ujemnego).

@dawidgora Wydaje mi się, że wiem o czym piszesz. Problem z elektrykiem jest taki, że wydaje inne dźwieki niż spalinowy i człowiek nie ma doświadczenia z tym co jest podejrzane, a co jest normalne.

Kojarzę, że ktoś w Skodzie robił aplikację do diagnostyki za pomocą mikrofonu w telefonie. Przy czym chyba furory nie zrobiła, bo już później było o niej cicho.
Wcześniej tak nie robiło i u innych też tak nie robi, więc jednak coś może być na rzeczy. Nie wiem czy widziałeś filmiki które wrzucałem wcześniej (na poprzedniej stronie) - pochodzące z zagranicznego forum ale użytkownik stamtąd ma taki sam "problem" - niestety nikt na to tam nie odpisał
 

daniel

Señor Meme Officer
Wcześniej tak nie robiło i u innych też tak nie robi, więc jednak coś może być na rzeczy. Nie wiem czy widziałeś filmiki które wrzucałem wcześniej (na poprzedniej stronie) - pochodzące z zagranicznego forum ale użytkownik stamtąd ma taki sam "problem" - niestety nikt na to tam nie odpisał
Ja to już sam nie jestem pewien co auto robiło, a czego nie robiło. Jakby co to też to mam, ale nie zauważyłem jakichś niepokojących zjawisk z tym związanych.
 

danielm

Pionier e-mobilności
na szczęście zapalają się tylko przy odpowiednio mocnym hamowaniu, bez względu czy hamulcami czy rekuperacją. nie wiem dlaczego unia jeszcze tego nie ujenoliciła. bardzo mnie wkurza jazda za autami z automatyczną skrzynią biegów które by utrzymać prędkość muszą dotykać hamulca co od razu zapala światła hamowania mimo że auto praktycznie nie hamuje
Panowie, laickie pytanie. Ale nie zdarzyło mi się jechać za sobą. :)
Jak to jest z rekuperacją i światłem stop?
Kiedy mamy słabą rekuperację to świeci swiatło stop?
A jak średnią i mocną?

A pytam... bo mam awersję do muskania hamulców i mrugania nimi bez wyraźnych powodów. A przynajmniej lubię to ograniczyć.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jak sobie przybliżysz swoje autko na wizualizacji z lewej strony ekranu (choć to trudne bo prawie natychmiast widok się oddala ale jakoś można pokombinować przytrzymując paluch) to tam jest 1 do 1 odwzorowany stan Twoich świateł, łącznie ze światłami stop w czasie rzeczywistym :)
Ni wiem jak to wygląda w modelu 3, w Y nawet bez powiększania widać wyraźnie, jak na wizualizacji "zapala" się trzecie światło stop ;).
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Mam u siebie w garażu evse 1 fazowe 16A. Do tego samego kabla są podpięte 3 bramy z tego 2 nienależące do mnie. Gdy ktoś otwiera bramę ładowanie czasem spada do 12A co w sumie nie jest niczym złym, ale niestety nie zwiększa się do 16A jak nikt nie uzywa bram. Muszę ręcznie zatrzymać i uruchomić ładowanie, wtedy bierze dalej bezproblemowo 16A. Czy da się jakoś zrobić, żeby sama wracała na 16A?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mam u siebie w garażu evse 1 fazowe 16A. Do tego samego kabla są podpięte 3 bramy z tego 2 nienależące do mnie. Gdy ktoś otwiera bramę ładowanie czasem spada do 12A co w sumie nie jest niczym złym, ale niestety nie zwiększa się do 16A jak nikt nie uzywa bram. Muszę ręcznie zatrzymać i uruchomić ładowanie, wtedy bierze dalej bezproblemowo 16A. Czy da się jakoś zrobić, żeby sama wracała na 16A?
Ogolnie nie.
Musisz albo poprowadzic nowe kable do evse, albo dac jakies urzadzenie podtrzymujace i likwidujace spadki napiecia. Jednak dla evse 16A to bedzie bardzo drogie urzadzenie…
 

dawidgora

Posiadacz elektryka
Myślę, że dałoby się to jakoś zautomatyzować. Nie ma chyba gotowego rozwiązania, ale skoro jest API (oficjalne, czy też wrapper od Tessie, albo inny) i z tego poziomu mamy dostęp do:

- odczytu natężenia ładowania
- odczytu lokalizacji
- zatrzymywania i startu ładowania

to możemy napisać samodzielnie prosty skrypt, który po wykryciu spadku natężenia prądu ładowania, będąc w zadanej lokalizacji, przerwie ładowanie i uruchomi je ponownie.

Jak znajdę czas to mogę takie coś nawet napisać, z tym, że muszę wymyślić jak zasymulować taki spadek napięcia u siebie.

EDIT: Wrzucam poglądowy kod w pythonie, napisany na szybko przez chat gpt

Python:
import requests
import time
from geopy.distance import geodesic

# Constants
TESLA_CLIENT_ID = 'your-client-id'
TESLA_CLIENT_SECRET = 'your-client-secret'
USERNAME = 'your-tesla-username'
PASSWORD = 'your-tesla-password'
VEHICLE_ID = 'your-vehicle-id'

# Function to get an access token
def get_access_token(username, password):
    url = "https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token"
    payload = {
        "grant_type": "password",
        "client_id": TESLA_CLIENT_ID,
        "client_secret": TESLA_CLIENT_SECRET,
        "email": username,
        "password": password
    }
    response = requests.post(url, data=payload)
    return response.json()['access_token']

# Function to get vehicle data
def get_vehicle_data(access_token, vehicle_id):
    url = f"https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles/{vehicle_id}/vehicle_data"
    headers = {'Authorization': f'Bearer {access_token}'}
    response = requests.get(url, headers=headers)
    return response.json()

# Function to send command to the vehicle
def send_vehicle_command(access_token, vehicle_id, command):
    url = f"https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles/{vehicle_id}/command/{command}"
    headers = {'Authorization': f'Bearer {access_token}'}
    response = requests.post(url, headers=headers)
    return response.json()

# Main function to manage charging
def manage_charging(target_location, range_km, interval, max_attempts):
    access_token = get_access_token(USERNAME, PASSWORD)
    attempts = 0

    while attempts < max_attempts:
        vehicle_data = get_vehicle_data(access_token, VEHICLE_ID)
        current_location = (vehicle_data['drive_state']['latitude'], vehicle_data['drive_state']['longitude'])
        charging_state = vehicle_data['charge_state']

        if charging_state['charging_state'] == 'Charging' and charging_state['charger_actual_current'] < 16:
            if geodesic(current_location, target_location).km <= range_km:
                send_vehicle_command(access_token, VEHICLE_ID, 'stop_charge')
                time.sleep(60)  # Wait for 60 seconds
                send_vehicle_command(access_token, VEHICLE_ID, 'start_charge')

        time.sleep(interval)
        attempts += 1

# Example usage
target_location = (latitude, longitude)  # Replace with actual latitude and longitude
manage_charging(target_location, 5, 300, 10)
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Miałem kiedyś tak że Tesla zredukowała mi prąd z powodu spadków napięcia. I próbowałem zatrzymywac i wznawiac w samochodzie i ładowarce i nic się nie zmieniało. Musiałem odblokowac kabel, wyjąłem, włożyłem i ruszyło z pełną moca ponownie.
 

dawidgora

Posiadacz elektryka
Miałem kiedyś tak że Tesla zredukowała mi prąd z powodu spadków napięcia. I próbowałem zatrzymywac i wznawiac w samochodzie i ładowarce i nic się nie zmieniało. Musiałem odblokowac kabel, wyjąłem, włożyłem i ruszyło z pełną moca ponownie.
Ja zanim miałem WC3 i ładowałem evse, to przy spadkach napięcia musiałem tylko zatrzymać i wznowić ładowanie. Tak jak @Rafalski
 
Top