SLOW - XD Charge - ładowanie z lamp ulicznych w Gdyni

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce przetestuje innowacyjne rozwiązanie – ładowanie samochodów elektrycznych metodą „SLOW”. To możliwe dzięki publicznym ładowarkom instalowanych na latarniach o mocy 3,6 kW. Żeby naładować akumulator w swoim aucie, należy podłączyć je do urządzenia na całą noc.

ev-latarnia.jpg


Pierwsze tego typu ładowarki z latarni o małej mocy zostały już udostępnione mieszkańcom Gdyni. Znajdują się na Chwarznie-Wiczlinie przy ulicy Filipkowskiego 23. Rozwiązanie to jest o tyle dobre, że nie będzie zabierało miejsc postojowych kierowcom niekorzystającym z „elektryków”. Testy systemu potrwają od 3 do 6 miesięcy.



Ceny za 1KW nigdzie nie ma, być może na razie jest za free. Apka tylko na Andoroida.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Właśnie to mi się podoba, że nie wyznaczają. Zawsze można zainwestować w kabel 10-15m.
Długość kabla to jedno, usytuowanie portu ładowania to drugie. Jeśli port jest tak debilnie umieszczony jak w Tesli to nie dość że potrzeba więcej kabla to jest to niebezpieczne, raz przy podłączaniu, dwa wystający z auta przewód w stronę ulicy to kolejne proszenie się o kłopoty. A parkowanie 'pod prąd' to też niebezpieczny temat w Polsce jeszcze dozwolony ale są kraje gdzie jest to nielegalne.
Tak więc jeśli ktoś planowałby korzystać z takiego ładowania lepiej wybrać samochód z portem od strony pasażera, ewentualnie z przodu.
A co do samych ładowarek w latarniach to Warszawa też miała mieć jakiś pilotażowy projekt ale jakoś o tym ucichło.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Port w Tesli jest w najlepszym miejscu. Left side is the right side and right side is the wrong side.
Wieloletnie doświadczenia skandynawów w temacie elektrycznych podgrzewaczy zasilanych z słupków przy chodnikach mówią coś innego, tam nawet chyba prawnie jest nakaz umieszczania gniazda podgrzewacza z prawej strony.

Edit: głównym argumentem Bjorna w powyższym filmie jest to że kupujących EV i tak stać na dom więc nie muszą się przejmować ładowaniem z latarni/słupków przy drodze, w zasadzie po tym można to wyłączyć bo nic mądrzejszego dalej tam nie ma.
 
Last edited:

wojtkow

Pionier e-mobilności
Właśnie to mi się podoba, że nie wyznaczają. Zawsze można zainwestować w kabel 10-15m.
I ciągnąć kabel przez dwa-trzy miejsca? Jak znam życie to jak wrócisz to na Twoim kablu będzie stał stał kołem jakiś ICE. Do tego brak aplikacji dla iPhone. Widać, że to jest koncept pod zarobek z dotacji a nie ze sprzedaży prądu.
 

Kon

Nowy na Forum
I ciągnąć kabel przez dwa-trzy miejsca? Jak znam życie to jak wrócisz to na Twoim kablu będzie stał stał kołem jakiś ICE. Do tego brak aplikacji dla iPhone. Widać, że to jest koncept pod zarobek z dotacji a nie ze sprzedaży prądu.
Z ciekawości zainstalowałem i widze ze sa dwa porty ladowania dostepne w calej sieci 👍🏻
 
Top