Przegląd w nowej Niro - koszty, zakres, czas oczekiwania.

pbr

Posiadacz elektryka
Obdzwoniłem wszystkie serwisy do 150 km i ceny wąchają się od 1400zł do 2100 We Wrobud Wrocław 1500, GAM Wrocław 1800, GAM Lubin 2100 (najwyższa cena), Leszno 1650, Opole 1375, Jelenia Góra 1400.
 

Arrczi

Fachowiec
Jaja jak berety, w Grudniu e-Soul na 30k km kosztował mnie 800 PLN bez filtra. Teraz ceny dwa razy wyższe. Jak nic następne autko będzie na T. lub z serwisem w cenie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jaja jak berety, w Grudniu e-Soul na 30k km kosztował mnie 800 PLN bez filtra. Teraz ceny dwa razy wyższe.
Przy jakim przebiegu?
 

Arrczi

Fachowiec
Drugi raz chcesz robić przegląd na 30 kkm, czy to inne auto?
PBR napisał, że pierwszy serwis na 30k km kia oferuje w cenie 1800 PLN styczeń 2024 r.
Ja zapłaciłem 800 PLN w grudniu 2024 r. za duży przegląd z wymianą płynu hamulcowego itp.
Spora zmiana in minus.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
PBR napisał, że pierwszy serwis na 30k km kia oferuje w cenie 1800 PLN styczeń 2024 r.
Ale na inne auto z inną częstotliwością i zakresem przeglądów.
Nie da się tego wprost porównać - w nowym Niro EV przeglądy są dwa razy rzadziej niż w Soulu.

Ja zapłaciłem 800 PLN w grudniu 2024 r. za duży przegląd z wymianą płynu hamulcowego itp.
Ale w innym aucie.
Suma sumarum wychodzi podobnie.
Albo nawet taniej, bo przy 60 kkm nie będzie musiał wymieniać płynu chłodniczego za dużą kasę.

Już nie mówiąc o tym, że pewnie to 1800 oznacza 1200 w innym miejscu, tylko trzeba by poszukać.
 

Arrczi

Fachowiec
Ale na inne auto z inną częstotliwością i zakresem przeglądów.
Nie da się tego wprost porównać - w nowym Niro EV przeglądy są dwa razy rzadziej niż w Soulu.


Ale w innym aucie.
Suma sumarum wychodzi podobnie.
Albo nawet taniej, bo przy 60 kkm nie będzie musiał wymieniać płynu chłodniczego za dużą kasę.

Już nie mówiąc o tym, że pewnie to 1800 oznacza 1200 w innym miejscu, tylko trzeba by poszukać.
Ok może i inne budy, ale podzespoły typu silnik ibateria identyczne. Za pierwszy "mały" przegląd zapłaciłem tylko 315 PLN, a drugi "duży" 800 PLN. To daje łącznie 1115 PLN.
Przegląd powinien być porównywalny w różnych serwisach w PL. Różnica kilkadziesiąt procent dla Niro EV w różnych serwisach to nieporozumienie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ok może i inne budy, ale podzespoły typu silnik ibateria identyczne. Za pierwszy "mały" przegląd zapłaciłem tylko 315 PLN, a drugi "duży" 800 PLN. To daje łącznie 1115 PLN.
Przegląd powinien być porównywalny w różnych serwisach w PL. Różnica kilkadziesiąt procent dla Niro EV w różnych serwisach to nieporozumienie.
Źle patrzysz na te koszty bo nie uwzględnia tego co ten przegląd obejmuje. Jak pisałem wcześniej - proście o kosztorys na przegląd przed umówieniem serwisu i porównajcie go z zakresem obowiązkowym według książki serwisowej. Na przykład taki pierwszy przegląd w Niro EV to wymiana płynu hamulcowego, filtr kabinowy (tyle z materiałów) i sprawdzenie podstawowych podzespołów (stan układu hamulcowego, zawieszenia, itp.). Całość powinna wynieść do 300 PLN w częściach i do 1 roboczogodziny. Jeśli serwis chce za to 1800 PLN to albo ma kosmiczny narzut na częściach, kosmiczną stawkę za roboczogodzinę lub dorzuca sobie do przeglądu jakieś dodatkowe czynności które nie są wymagane ale oni chcą je wymusić na kliencie. Mając kosztorys w ręku dokładnie widać gdzie chcą sobie przyciąć i wtedy można próbować coś wywalczyć.
 

Arrczi

Fachowiec
Źle patrzysz na te koszty bo nie uwzględnia tego co ten przegląd obejmuje. Jak pisałem wcześniej - proście o kosztorys na przegląd przed umówieniem serwisu i porównajcie go z zakresem obowiązkowym według książki serwisowej. Na przykład taki pierwszy przegląd w Niro EV to wymiana płynu hamulcowego, filtr kabinowy (tyle z materiałów) i sprawdzenie podstawowych podzespołów (stan układu hamulcowego, zawieszenia, itp.). Całość powinna wynieść do 300 PLN w częściach i do 1 roboczogodziny. Jeśli serwis chce za to 1800 PLN to albo ma kosmiczny narzut na częściach, kosmiczną stawkę za roboczogodzinę lub dorzuca sobie do przeglądu jakieś dodatkowe czynności które nie są wymagane ale oni chcą je wymusić na kliencie. Mając kosztorys w ręku dokładnie widać gdzie chcą sobie przyciąć i wtedy można próbować coś wywalczyć.
Oficjalny cennik kia dla BEV w Grudniu to 420 PLN netto. Duży serwis po 30k km to 1h + 0,5 h karoseria + materiały - rabat to wyszło 800 PLN brutto. Pierwszy serwis było taniej bo w 2021 inna cena i 2x 0,5h.
Tanio to już było.
 

Najnowsze dyskusje

Top