Przy jakim przebiegu?Jaja jak berety, w Grudniu e-Soul na 30k km kosztował mnie 800 PLN bez filtra. Teraz ceny dwa razy wyższe.
Napisany, 30k km.Przy jakim przebiegu?
Drugi raz chcesz robić przegląd na 30 kkm, czy to inne auto?Napisany, 30k km.
PBR napisał, że pierwszy serwis na 30k km kia oferuje w cenie 1800 PLN styczeń 2024 r.Drugi raz chcesz robić przegląd na 30 kkm, czy to inne auto?
Ale na inne auto z inną częstotliwością i zakresem przeglądów.PBR napisał, że pierwszy serwis na 30k km kia oferuje w cenie 1800 PLN styczeń 2024 r.
Ale w innym aucie.Ja zapłaciłem 800 PLN w grudniu 2024 r. za duży przegląd z wymianą płynu hamulcowego itp.
Ok może i inne budy, ale podzespoły typu silnik ibateria identyczne. Za pierwszy "mały" przegląd zapłaciłem tylko 315 PLN, a drugi "duży" 800 PLN. To daje łącznie 1115 PLN.Ale na inne auto z inną częstotliwością i zakresem przeglądów.
Nie da się tego wprost porównać - w nowym Niro EV przeglądy są dwa razy rzadziej niż w Soulu.
Ale w innym aucie.
Suma sumarum wychodzi podobnie.
Albo nawet taniej, bo przy 60 kkm nie będzie musiał wymieniać płynu chłodniczego za dużą kasę.
Już nie mówiąc o tym, że pewnie to 1800 oznacza 1200 w innym miejscu, tylko trzeba by poszukać.
Źle patrzysz na te koszty bo nie uwzględnia tego co ten przegląd obejmuje. Jak pisałem wcześniej - proście o kosztorys na przegląd przed umówieniem serwisu i porównajcie go z zakresem obowiązkowym według książki serwisowej. Na przykład taki pierwszy przegląd w Niro EV to wymiana płynu hamulcowego, filtr kabinowy (tyle z materiałów) i sprawdzenie podstawowych podzespołów (stan układu hamulcowego, zawieszenia, itp.). Całość powinna wynieść do 300 PLN w częściach i do 1 roboczogodziny. Jeśli serwis chce za to 1800 PLN to albo ma kosmiczny narzut na częściach, kosmiczną stawkę za roboczogodzinę lub dorzuca sobie do przeglądu jakieś dodatkowe czynności które nie są wymagane ale oni chcą je wymusić na kliencie. Mając kosztorys w ręku dokładnie widać gdzie chcą sobie przyciąć i wtedy można próbować coś wywalczyć.Ok może i inne budy, ale podzespoły typu silnik ibateria identyczne. Za pierwszy "mały" przegląd zapłaciłem tylko 315 PLN, a drugi "duży" 800 PLN. To daje łącznie 1115 PLN.
Przegląd powinien być porównywalny w różnych serwisach w PL. Różnica kilkadziesiąt procent dla Niro EV w różnych serwisach to nieporozumienie.
Oficjalny cennik kia dla BEV w Grudniu to 420 PLN netto. Duży serwis po 30k km to 1h + 0,5 h karoseria + materiały - rabat to wyszło 800 PLN brutto. Pierwszy serwis było taniej bo w 2021 inna cena i 2x 0,5h.Źle patrzysz na te koszty bo nie uwzględnia tego co ten przegląd obejmuje. Jak pisałem wcześniej - proście o kosztorys na przegląd przed umówieniem serwisu i porównajcie go z zakresem obowiązkowym według książki serwisowej. Na przykład taki pierwszy przegląd w Niro EV to wymiana płynu hamulcowego, filtr kabinowy (tyle z materiałów) i sprawdzenie podstawowych podzespołów (stan układu hamulcowego, zawieszenia, itp.). Całość powinna wynieść do 300 PLN w częściach i do 1 roboczogodziny. Jeśli serwis chce za to 1800 PLN to albo ma kosmiczny narzut na częściach, kosmiczną stawkę za roboczogodzinę lub dorzuca sobie do przeglądu jakieś dodatkowe czynności które nie są wymagane ale oni chcą je wymusić na kliencie. Mając kosztorys w ręku dokładnie widać gdzie chcą sobie przyciąć i wtedy można próbować coś wywalczyć.