SR+ czym rozni sie w detalach od LR?

krzyss

Pionier e-mobilności
Na filmikach Bjorn pokazywał że LR i Performance rekuperują wyłącznie tylnym silnikiem. Niema różnicy z SR+. W ogóle ta rekuperacja tylnym silnikiem w Tesli nie jest super mocna (60-80kW), eNiro może mocniej (130 kW), bo silnik na magnesach stałych ma na przedniej osi, a Model 3 - z tyłu.
Podgrzewanie tylnej kanapy w SR+ do wykupienia.
Pompę ciepła ma w standardzie, nawet głośniczek boom box jest.
No i jakość spasowania lepsza bo nowsza fabryka o wyższym standardzie jakości...
Ooo naprawde rekuperuje tylko tylem ? Az sprawdze, wydawalo mi sie ze widzialem rekuperacje na OBD. Ale sprawdze :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
I z tego co pisza podgrzewana kierownica ma byc w SR+ jako platna opcja do wykupienia bo funkcja taka jest na pokladzie
jest to możliwe. na razie jest normalnie w użyciu. jak odbierałem swoją w 2019 roku to miałem tylne fotele podgrzewane, dopiero potem opcja znikneła i pojawiła się możliwość wykupienia. tesla nie nadąża z oprogramowaniem, a auta fizycznie nie różnią się zbyt wiele. ja na przykład mam światła przeciwmgłowe choć miało ich nie być. mam wszystkie głośniki podłączone, choć muzyka leci tylko z soundbara, za to pierdząca poduszka i alarm ze wszystkich :)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Pytanie wydaje sie glupie, ale chodzac po stronie tesli zauwazylem, ze przy kliknieciu na LR pojawiaja sie na wizualizacji dodatkowe kamery na samochodzie.
Jedyną różnicą, jaką widzę na wizce jest przeciwmgłowy led
1630958897629.png
 
Last edited:

Ciechan

Fachowiec
A ja się nie zgadzam z Twoim niezgadzaniem :). X3 2017 jest liche w tej kwestii.
A rozbebeszać za bardzo nie musisz - nawet na Amazonie masz kit do samodzielnego montażu kabli żeby odblokować dźwięk z LR w SR+. Trzeba pozdejmować osłonki po prawej stronie auta
no to jest w końcu sprzęt na pokładzie czy nie? :) bo jedni mówią, że nie, a "odblokowanie" wskazuje, że tak ;)

  • W Alfie Romeo Giulia miałem HK - beznadziejny. Na wysokotonowych nalepiłem ikeowskie filcowe podkładki pod meble, żeby nie kuły w ucho (tuning level hard). Woofer nie istniał, gitary mogły wkurzać stado koni, głośnik nie działał od nowości - makabra
  • Wcześniej w Giulietta miałem Bose - to był taki dźwięk, jak i ta giulietta (240KM FWD) - nachalny, przesadzony, przebasowiony - ale i tak lepszy niż w tym HK
  • W BMW 5 miałem z kolei HK, które grało przepięknie - dobre basy, fajne wygłuszenie (to pewnie największa zasługa), przemyślany zestaw. Co ważne (to też dla Was do przemyślenia) - mój odbiór dźwięku bardzo się pogorszył, po tym jak zmieniłem telefon... z Huawei mate 20 pro na Samsunga S21 5g (nigdy bym nie zmienił tego mate'a gdyby się nie potłukł).
  • W kamperze (peugeot boxer) mam taką padakę, że jak dzwoni narzeczona na głośnomówiący to ją rozłączam i zjeżdżam na pobocze, bo moja głowa chce wybuchnąć jak słyszy takie wysokie tony w tych głośnikach.

Gdzie będzie tesla? nie wiem ;)) gdzieś wyczytałem, że fabryczne Spotify jest bardzo słabe w jakości dźwięku. Czy zmontuję jakiś lepszy dźwięk? pewnie nie.... jedyny dźwięk, jaki się nie nudzi, to dźwięk wydechu MG motorsport na jakiejś V6/V8/V12 ;))) słuchanie głośno muzyki po czasie mi się nudzi w aucie ;)
 

Ciechan

Fachowiec
obejrzyjcie sobie filmiki Bjorna, pokazuje wszystko dokładnie. Przypominam że wszystkie tesle model 3 są tylnonapędowe. tylko jak depniesz lub wpadniesz w poślizg dochodzi przednia oś której w SR+ nie ma
i to jest właśnie konfiguracja, którą lubię ;))) napęd na 4 jest dobry tylko żeby autem nie motało przy starcie na mokrym ;))
jak to wygląda właśnie w SR+ - teoretycznie powinna fajnie zamiatać tyłem, choć pytanie też, czy ta waga w niej nie powoduje takiego koła zamachowego (jak już straci przyczepność), że moc nie jest w stanie jej "ciągnąć" z poślizgu? jest tam jakaś przynajmniej elektroniczna szpera? Żeby nie było - nie zamierzam (chyba ;) driftować Teslą, po prostu mam wielką przyjemność z wyprowadzania auta tylnonapędowego z poślizgu - natomiast tylnonapędowej szafy na ubrania wypełnionej cegłami z poślizgu nie wyprowadzę ;))))
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
no to jest w końcu sprzęt na pokładzie czy nie? :) bo jedni mówią, że nie, a "odblokowanie" wskazuje, że tak ;)

  • W Alfie Romeo Giulia miałem HK - beznadziejny. Na wysokotonowych nalepiłem ikeowskie filcowe podkładki pod meble, żeby nie kuły w ucho (tuning level hard). Woofer nie istniał, gitary mogły wkurzać stado koni, głośnik nie działał od nowości - makabra
  • Wcześniej w Giulietta miałem Bose - to był taki dźwięk, jak i ta giulietta (240KM FWD) - nachalny, przesadzony, przebasowiony - ale i tak lepszy niż w tym HK
  • W BMW 5 miałem z kolei HK, które grało przepięknie - dobre basy, fajne wygłuszenie (to pewnie największa zasługa), przemyślany zestaw. Co ważne (to też dla Was do przemyślenia) - mój odbiór dźwięku bardzo się pogorszył, po tym jak zmieniłem telefon... z Huawei mate 20 pro na Samsunga S21 5g (nigdy bym nie zmienił tego mate'a gdyby się nie potłukł).
  • W kamperze (peugeot boxer) mam taką padakę, że jak dzwoni narzeczona na głośnomówiący to ją rozłączam i zjeżdżam na pobocze, bo moja głowa chce wybuchnąć jak słyszy takie wysokie tony w tych głośnikach.

Gdzie będzie tesla? nie wiem ;)) gdzieś wyczytałem, że fabryczne Spotify jest bardzo słabe w jakości dźwięku. Czy zmontuję jakiś lepszy dźwięk? pewnie nie.... jedyny dźwięk, jaki się nie nudzi, to dźwięk wydechu MG motorsport na jakiejś V6/V8/V12 ;))) słuchanie głośno muzyki po czasie mi się nudzi w aucie ;)
Sprzetu nie ma na pokladzie (brak subwoofera, brak wzmacniaczy) - jedyne co moze byc to niepodlaczone kilka glosnikow po 3 centy sztuka bo taniej je montowac i nie podlaczac niz nie montowac prawdopodobnie na linii produkcyjnej.
Pisanie, ze mozna "odblokowac" audio w SR+ do LR jest nieprawda, mozna ewentualnie podlaczyc 2 czy 4 dodatkowe pierdziawki bez wzmacniaczy czy niskich tonow. Tyle.

Co do Alf - nie wypowiem sie, nie mialem.
BMW iX3 mial audio (HK) praktycznie 1:1 to co jest w Performance, powiedzialbym nawet, ze o 10% glosniejsze/bardziej miesiste natomiast slychac to tylko wtedy jak sie wsiada z jednego auta do drugiego bezposrednio - mozesz zalozyc 1:1.
W F10 5-er mialem audio topowe (Prof. z DSP, opcja 677) i o dziwo mimo ze gralo tyci glosniej niz w Tesli to scena imho byla gorsza, dzwiek mniej "czysty" (na fotelu kierowcy) bo np z tylu gralo to w BMW duzo lepiej, w Tesli z tylu jest "tak sobie".

Co do Spotify - ja nie narzekam, jezeli nie jestes maniakiem flacow etc - bedzie dobrze :)
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ooo naprawde rekuperuje tylko tylem ? Az sprawdze, wydawalo mi sie ze widzialem rekuperacje na OBD. Ale sprawdze :)
Nie mam OBD2 adaptera działającego w ruchu. Ten którego miałem na próbę ledwie połączył się w stanie stacjonarnym. Także nie mogę sprawdzić. Ale limit rekuperacji na pełno jest poniżej 90 kW...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie mam OBD2 adaptera działającego w ruchu. Ten którego miałem na próbę ledwie połączył się w stanie stacjonarnym. Także nie mogę sprawdzić. Ale limit rekuperacji na pełno jest poniżej 90 kW...
Takie na szybko nagrane, czasem przedni silnik cos odzyskuje ale to jakies szczatkowe ilosci.
Poczatek filmu to powolna jazda po osiedlu, dopiero potem troche szybsza jazda.

 

krzyss

Pionier e-mobilności
A że tak zapytam co i gdzie kupić żeby mieć taki widok na telefonie?
Kabelek od chinczykow zeby miec wyjscie na OBD, oraz modul OBD, poszukaj w którymś wątku opisywałem. Kabelek ok 90zl modul 200-450 zaleznie od typu. ja mam tanszy ale nie dziala mi z nim scanmytesla, ale dziala tesLax.
 
Top