AUTOPILOT Tesla vs BMW

prebek

Posiadacz elektryka
bmw miało radary i ACC już w E38 w latach 90tych,
nie wiem dokładnie jak było w 2016 ale w 2014 jeździłem bmw z traffic jam assist - poczytaj, bo nie masz racji, autopilot to pojęcie tesli - mocno naciągane

wycieraczki w bmw stają lub zwalniają, gdy np. stoisz na światłach - proste do implementacji a przydatne, robią to też od lat 90tych!

to co tesla robi lepiej niż inne marki to rozpoznawanie pasa jezdni, gdy nie ma namalowanych pasów, co jest dość przydatne w naszym kraju
w sprawie wycieraczek to już na początku lat 2000 już nawet Renaulty miały taki system. Miłem i w Safrane i w Lagunie system z wycieraczkami, które w momencie zatrzymania przechodzą w tryb przerywany. I już wtedy miały czujnik w szybie i dostosowywały się do obfitości opadów.

ypl

Pionier e-mobilności
Dorzucę swoje trzy grosze, też mam bmw i użytkuje je od wielu lat, i teslą jeżdżę trochę od roku. Generalnie zgadzam się z @ducarider że w bmw wykrywanie ręki na kierownicy jest zrobione o niebo lepiej niż w tesli. Można odkopać moje pierwsze posty na tym forum, od razu o tym pisałem, że kierownica wymaga za dużego oporu/siły czy jak to zwał. Jak ktoś nie jeździł bmw to będzie to ciężko wytłumaczyć, ja bardzo dobrze rozumiem co ma @ducarider na myśli. Tesla to dobre auto ale naprawdę są rzeczy które inne marki mają dużo lepiej zrobione. @Michal obejrzałem kawałek Twojego filmu, widzę że ściskasz ręką kierowcę, nie wiem, ciężko ocenić po filmie, ale proponuję test, włącz auto pilot tesli, zdejmij ręce z kierowcy i jak wyświetli się komunikat, że trzeba położyć ręce na kierowcy to dotknij lekko kierowcę palcem wskazującym, w bmw to już wystarczy i komunikat się wyłącza. Ja jak jadę na "autopilocie" w bmw to lubię lewą rękę mieć opartą na drzwiach i tylko lekko od dołu opierać 4 palce od spodu kierownicy na niej, nawet nie muszę jej obejmować ani mocno naciskać wystarczy, że palce lekko dotykają kierowcy i auto jedzie i nie marudzi, że nie mam rąk