Tesla Y 2 letnia SR lub Kia Eniro 64 min wersja L - kupię/przejmę leasing na firmę.

STMS

Pionier e-mobilności
Acha, czyli nie masz, nie wiesz ale się wypowiesz xD.
Akurat Niro ma ukryty bufor baterii i po 100k km nadal pokazują 100% pojemności bo degradacja nie jest w stanie "zjeść" bufora. Pod względem użytkowym wobec nominalnej pojemności degradacja po tych 100k km wynosi 0%. Jest nawet na kanale Daniela Grzyba film z takiego przeglądu samochodu jego matki.

Standardowo 1F była przy małej baterii, 3F przy dużej. Może gdzieś na samym początku trafiły się jakieś egzemplarze z 1F, warto sprawdzić ale większość powinna być 3F

mylisz bufor z degradacją - ukrycie degradacji przez zwiększenie bufora tylko ją ukrywa przed użytkownikiem ale jej nie likwiduje - KIA nie umie nadal w zarządzanie baterią i stąd udaje, że jest ok zwiększając bufor - teoretycznie przez pierwsze 2-3 lata jest ok - problem zacznie się wtedy kiedy bufor się skończy

to samo teraz robi audi
 

Olecki

Pionier e-mobilności
mylisz bufor z degradacją - ukrycie degradacji przez zwiększenie bufora tylko ją ukrywa przed użytkownikiem ale jej nie likwiduje - KIA nie umie nadal w zarządzanie baterią i stąd udaje, że jest ok zwiększając bufor - teoretycznie przez pierwsze 2-3 lata jest ok - problem zacznie się wtedy kiedy bufor się skończy

to samo teraz robi audi
Nie, to Ty mylisz pojęcia. Kia obiecuje 64 kWh pojemności baterii trakcyjnej i tyle klient ma do użytku przez bardzo długo. Co tego klienta będzie obchodzić czy degradacja wynosi 2, 5 czy 10% jeśli ma cały czas do dyspozycji deklarowaną pojemność netto 64 kWh i zasięg identyczny jak w nowym. Tak nawiasem mówiąc to dopóki degradacja nie przekroczy poziomu buforu to łatwe jej określenie nie jest możliwe ponieważ BMS raportuje SoH względem nominalnych 64kWh netto a nie pojemności brutto i nie wyświetla wartości powyżej 100% jak Stellantisy. 100k przebiegu z przykładów w necie nie jest w stanie wyczerpać bufora, więc taka bateria spokojnie powinna znosić przebiegi rzędu 250-300k.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
a wiedz, że 3-4 lata temu Y w salonie kosztował ponad 300 więc kto sprzedaje takie auto za 110 ?
desperat co ma auto z wadami lub bite , ciągnięte z zachodu i klepane

poza tym 4 letni Y to nie ten sam co aktualny - tesla też zmienia technologię i w nowym masz nową a nie sprzed 4 lat
W Europie Y jest od 2022r., więc są max dwulatki. I napisz proszę jak bardzo ta technologia w przypadku Y się zmieniła przez ten czas. Bo może moja pamięć szwankuje, ale z pozytywnych zmian kojarzę tylko inaczej zestrojone zawieszenie w nowszych egzemplarzach.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
W Europie Y jest od 2022r., więc są max dwulatki. I napisz proszę jak bardzo ta technologia w przypadku Y się zmieniła przez ten czas. Bo może moja pamięć szwankuje, ale z pozytywnych zmian kojarzę tylko inaczej zestrojone zawieszenie w nowszych egzemplarzach.
Tesla Y nie ma żadnej zmiany technologicznej od czasu powstania modelu i wątpię że ktoś sprzedał dobry samochód w niskiej cenie no chyba że wrak z USA .Niech ktoś pojedzie za granice daleko np do Hiszpanii elektrykiem innej marki to zobaczymy na swoje oczy co to SUC od Tesli i jaki to jest komfort w podróżowaniu.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Nie, to Ty mylisz pojęcia. Kia obiecuje 64 kWh pojemności baterii trakcyjnej i tyle klient ma do użytku przez bardzo długo. Co tego klienta będzie obchodzić czy degradacja wynosi 2, 5 czy 10% jeśli ma cały czas do dyspozycji deklarowaną pojemność netto 64 kWh i zasięg identyczny jak w nowym. Tak nawiasem mówiąc to dopóki degradacja nie przekroczy poziomu buforu to łatwe jej określenie nie jest możliwe ponieważ BMS raportuje SoH względem nominalnych 64kWh netto a nie pojemności brutto i nie wyświetla wartości powyżej 100% jak Stellantisy. 100k przebiegu z przykładów w necie nie jest w stanie wyczerpać bufora, więc taka bateria spokojnie powinna znosić przebiegi rzędu 250-300k.
degradacja to pojęcie fizycznych zmian w baterii a Ty mylisz je z gwarancją / obiecankami producenta zachowania pojemności użytkowej X kWh

po gwarancji [pow przebiegu i innych zapisów w umowie] średnio nabywcę interesują obiecanki producenta a degradacja jest ważna bo ta nie zatrzymuje się po gwarancji
 

Ev3

Pionier e-mobilności
degradacja to pojęcie fizycznych zmian w baterii a Ty mylisz je z gwarancją / obiecankami producenta zachowania pojemności użytkowej X kWh

po gwarancji [pow przebiegu i innych zapisów w umowie] średnio nabywcę interesują obiecanki producenta a degradacja jest ważna bo ta nie zatrzymuje się po gwarancji
Zapodaj te dane które posiadasz na temat tej mitycznej degradacji w Kia.
Bo jak na razie głównie próbujesz zaczarować rzeczywistość....
 

KrzysztofFly

Moderator
nie jestem w 100 % pewien bo nie mam KDR i nie mam możliwości sprawdzenia w praktyce ale w programie "test zakopane" był gość co kupił na JDG z KDR - tak mówił

poza tym JDG to w dowodzie nadal jest wpisana osoba fizyczna nie JDG i Ty jako osoba fizyczna jesteś właścicielem a to, że odliczasz podatki w JDG nie ma znaczenia - za wszystko odpowiada ta sama osoba "Jan kowalski"
Tak na szybkiego dwa fragmenty, z pytania i odpowiedzi, prosto ze strony programu Mój Elektryk

Składając wniosek w ogłoszonym już naborze, może Pan ubiegać się o dofinansowanie jako osoba fizyczna i w tym przypadku wnioskodawca składa oświadczenia, że pojazd nie będzie wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej. Zasada ta obowiązuje w okresie trwałości tj. 2 lata od daty zakupu pojazdu.

Zgodnie z programem priorytetowym, osoby fizyczne mają możliwość uzyskania dofinansowania na pojazdy zeroemisyjne kategorii M1 w wysokości:
- 18 750,00 zł lub
- 27 000,00 zł – przy posiadaniu Karty Dużej Rodziny.
Przedsiębiorcy, będą mogli wnioskować o dofinansowanie na pojazdy kategorii M1 w wysokości:
- 18 750,00 zł lub
- 27 000,00 zł – przy deklaracji przebiegu rocznego powyżej 15 tys. km.
Szczegółowe informacje dotyczące programu znajdują się na stronie internetowej:
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Skąd ta wiedza?

Kable się zmieszczą.
Wystarczy.

Nic o niej nie pisałem, czytaj uważniej na co odpowiadasz.
Chodziło o gabaryty zewnętrzne.

Trzeba zmienić miejsca zdobywania informacji, te są złe.

Ładowarka 7,2 kW była TYLKO w wersjach z małą baterią, a o takich tu nie piszemy.
Względnie w jakichś wynalazkach z kierownicą po prawej stronie, na rynek brytyjski.
Też nikt o takich tu nie pisał i nie myślał.

Nie.
Zawsze 11 kW.
Oglądałem w Niemczech Niro z października 2020 roku wersja L i miała ładowarkę pokładową 1 fazowa (dlatego jej nie kupiłem) Kony w Niemczech w każdej wersji mogły mieć 3 fazy u nas tylko najbogatsza wersja tak że co kraj to różne wersje.
 
Top