Model 3 performance właśnie dropnął

nabrU

Moderator

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Powiedzcie mi proszę, z czego może wynikać taka różnica w WLTP poza felgami i wlotami powietrza.

Chodzi mi o to czy to nie jest tak, że w testach TM3P jedzie bardziej agresywnie niż TM3LR i z tego może wynikać taka różnica w zasięgu?

Chodzi mi o to czy jadąc "delikatnie" tzn. uzyskując podobne prędkości i przyspieszenia modelem performance, nie powinienem uzyskać podobnych/niewiele gorszych wyników niż longrange?

Pytam, bo już dosłownie miałem zamawiać LR, a tu do konfiguratora wchodzi cała na biało performance. Gdzie 20 tysięcy różnicy nie jest chyba adekwatne do różnic pomiędzy modelami. Adaptacyjne amortyzatory, kute felgi, karbonowe wykończenia, półkubełkowe fotele i oczywiście mocniejszy silnik. Ale WLTP ma podobne do SR i boje się czy nie będzie miał rzeczywistego zasięgu również zbliżonego do SR a nie LR...
Performance miało zawsze podciągnietą moc silników i inna krzywą przyspieszenia. W HL Performance to juz w ogóle jest widoczne tym ze na tyle jest mocniejszy silnik który jest silnikiem dominjącym, to przedni silnik sie wyłącza przy delikatnej jeździe. Drugie to rozmiar felg, róznica miedzy 18 a 20 to realnie jakies 30-40km zasięgu w plecy.

Co do realnego zasięgu by musieli się wypowiedzieć praktycy Performance, przy LR możesz spokojnie przejechac 330km jadąć 130-140km/h w chłodne dni, w lecie podchodzi do 360km.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Powiedzcie mi proszę, z czego może wynikać taka różnica w WLTP poza felgami i wlotami powietrza.

Chodzi mi o to czy to nie jest tak, że w testach TM3P jedzie bardziej agresywnie niż TM3LR i z tego może wynikać taka różnica w zasięgu?

Chodzi mi o to czy jadąc "delikatnie" tzn. uzyskując podobne prędkości i przyspieszenia modelem performance, nie powinienem uzyskać podobnych/niewiele gorszych wyników niż longrange?

Pytam, bo już dosłownie miałem zamawiać LR, a tu do konfiguratora wchodzi cała na biało performance. Gdzie 20 tysięcy różnicy nie jest chyba adekwatne do różnic pomiędzy modelami. Adaptacyjne amortyzatory, kute felgi, karbonowe wykończenia, półkubełkowe fotele i oczywiście mocniejszy silnik. Ale WLTP ma podobne do SR i boje się czy nie będzie miał rzeczywistego zasięgu również zbliżonego do SR a nie LR...
teoretycznie zużycie będzie głównie wynikało z prędkości/przyspieszenia/masy więc zależy jak bardzo masa się zmieniła ale tak jak mówisz, teoretycznie powinny być podobne choć wielkość kół też sporo robi. współczynnik realnego zasięgu do zasięgu WLTP powinien być dokładnie taki sam więc jeśli wltp SR jest zbliżone do perf to realne niestety też takie będzie tylko że jest jeszcze jeden minus perf w takim przypadku.... krzywa ładowania do 100% jest lepsza dla SR ze względu na baterię LFP, więc przy trasie na kilka ładowań, różnica między SR a P może się jeszcze bardzie zbliżyć do siebie
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Y P ma 250km/h
3HL P ma 262km/h

Niewiele ale wyższe częstotliwości wymagają trochę innego silnika. Polecam ten film

Ludzie którzy testują mówią że 3HL P nie tylko szybciej rusza ale też przy dużych prędkościach zbiera się lepiej niż stara.
W starej 3P i YP maksymalna moc pojawiała się przy ~78km/h 6250 rpm
front 158kW at 6622rpm
rear 219kW at 5075rpm

(w nowym rear jest 303kW i podobno power peak 110km/h czyli 8800 rpm)

Maksymalny moment pojawiał się przy 5000-5500 czyli 62-68km/h. Może być tak że nowy 3HL Performance może słabiej sobie radzić w WLTP ale nadrabiać przy prędkościach autostradowych i miec przy nich znacząco większą moc
 
Last edited:

hyperscientist

Nowy na Forum
Sprzedawca z Katowic twierdził, że WLTP jest niższe między innymi przez to, że Performance ma wyższą Vmax, więc jest testowany z wyższym Vmax, ale sprawdziłem to i o ile moje źródła były prawdziwe, to jest to nieprawda i najwyższa testowana prędkość to 131km/h. Na ABRP da się wybrać tą wersję - nie wiem na ile realnie podaje wyniki na ten moment, ale można się pobawić i sprawdzić ile czasu stracimy w dalszych podróżach. Mi przy przejazdach ponad 1000km/h pokazuje, że zazwyczaj będę tam niecałą godzinę później niż byłbym modelem LR (ale testowałem różne warianty - zimowe, z wiatrem, z boksem).
 

Michal

Moderator
Mi przy przejazdach ponad 1000km/h pokazuje, że zazwyczaj będę tam niecałą godzinę później niż byłbym modelem LR
Gezus, co to za maszyna, że tak szybko jeździ?
 

Najnowsze dyskusje

Top