no to mamy drugiego Riviana w PL :)

eSUBA94

Posiadacz elektryka
jestem ciekawy czy jakby byly LFP to by przezyly taki dlugi postój

są nawet takie ktore maja BMS z bluetoothem, mozna by sprawdzic po jakims czasie statystyki jak byly ladowane i jak duzo cykli nabiło

tak każdy zmienia na LFP z wbudowanym BMS który oprócz UART ma BT ale ceny mają jakbym kupował na 18650 w 2012 roku

skorą są samoróbki do falowników solarnych z aliexpress i praktycznie każdy lepszy BMS z DIY ma nawet wifi już to nie wiem sam czy nie zrobie jednej większej baterii podłużnej 4S LFP albo 3S z Yuasy "LEV" Lion która ma też spoooro cykli jak na starego liona
tymbardziej że przy 2x LFP ludzią i tak potrafii 3 cykle dziennie walnąć z sentry, dosłownie auto drenuje baterie w dół i jak jest już mało % to doładowywuje z HV i tak 3x dziennie jak mało jeździsz - mało w sensie 20 minut
 

szczur333

Fachowiec
ja bym LTO dał odrazu - LTO maja 30k cykli, wiec nawet 10 dziennie mogloby walic i przezyloby 10 lat - mysle ze 40ah spokojnie by weszlo
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
I hybrydem(jak mawiał mój syn) po to przyjechał, przecież to już powinno wszystko płonąć...
Fajny egzemplarz się widzę trafił, daj znać jak ruszy :)
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
w końcu u mnie na podwórku

1753795499012.png

jutro zaczynam próbować go w pełni uruchomić i zrobić samoróbki dystansów do baterii 12V

do końca tygodnia zacznę spisywać rzeczy do zamówienia, biorę chyba jednak wszystko z Ukrainy a nie z USA


1753796243187.png
1753796267266.png
 

szczur333

Fachowiec
a te aku znalazles?
bo ja szukalem i nic taniego nie ma
tzn 20ah lfp są za 200-300zl
z bms-em bluetooth/wifi to tyylko ali miminalnie drozej
ale zeby np znalesc takie zgrzałką to juz jakies org z usa ohmmu za 500 usd (2x 20ah)

gdzie 2k to wychodzi 280AH z grzalka itp a nie 40ah :E
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
a te aku znalazles?
bo ja szukalem i nic taniego nie ma
tzn 20ah lfp są za 200-300zl
z bms-em bluetooth/wifi to tyylko ali miminalnie drozej
ale zeby np znalesc takie zgrzałką to juz jakies org z usa ohmmu za 500 usd (2x 20ah)

gdzie 2k to wychodzi 280AH z grzalka itp a nie 40ah :E

te LFP po 200-300 to mają niski prąd ciągły, mało cykli jak na LFP
z akusami robię tak, kupuje 2 małe AGMy 24Ah po jakoś 250zł każdy, do tego przerabiam blaszki z płaskownika miedzianego aby rozstaw pasował i tyle, skoro rivian 2 lata wytrzymuje na 18Ah to na 24Ah powinny żyć dłużej tym bardziej że auto będzie stało u mnie na kablu często

ceny małych LFP są zwyczajnie rodem z 2017 roku jak i ich parametry
co do dużych typowo pod kampery, długie duże 100Ah+ to już cenowo zajebiście nie mówiąc o tym że można kupić sobie zestawy od np. EVE i samemu taki 4S zbudować wtedy cenowo wyjdzie jeszcze taniej


==============


bawiłem się teraz rivianem na podwórku i masakra, na dużych AGMach prowizorycznie podpiętych dalej 3 błędy głowne - zamek przedniej klapy, widzi błąd bocznych bagażników, połowa auta świeci w sensie prawa strona i to samo tylko prawa strona ma wizualizację np. otwartych drzwi, składa się tylko prawe lusterko
1753817900927.png
1753817951355.png
1753818058435.png
1753818018613.png
nie mam napisu READY a to oznacza że nie załączył się falownik i przetwornica DC-DC
wiele osób to miało jak auto było rozładowane i wystarczy podpiąć do ładowania - NIESTETY NIE DZIAŁA U MNIE ŁADOWANIE, ani na EVSE tesli umc2 ani na popularnym chińczyku które greencell sprzedaje
nie słychać też klikania przekaźników że coś się zalącza z HV
1753817985229.png
do reszty wrócę pojutrze chyba, muszę wszystko zebrać do kupy razem z fotami i wypytać ukraińców, w piątek też będę miał już akusy

1753818094273.png
1753818126392.png

chyba zawyczajnie rozbiorę trochę przód auta aby popatrzeć wszystko oraz rozbiorę zamki, możliwe że tylne bagażniki też mają linkę awaryjną i to samo klapa paki

auto jak było wystawione na licytacji miało ZERO BŁĘDÓW, to wszystko wina tego że tak długo stał + nie odłączyli mu 12V co powinni zrobić, nawet chyba tego transport morski wymaga
 

szczur333

Fachowiec
no w sumie racja, jak mi sprzedaz za rok to ja sie bede martwil o aku :LOL:

na filmach ukraincow z rivianami - to samo co u ciebie - widzialem chyba 3 albo 4 rozne i za kazdym razem sa przygotowani z jakimis duzymi boosterami lub wiekszymi aku, proboują wystartowac ale nie da sie N wrzucic i finalnie i tak widlak idzie w ruch

z tym ze nie dziala prawa/lewa strona - tez to u nich widzialem- ponoc to efekt synchronizacji zasilania aku 12V, na jakims filmie ktos wspominal ze trzeba odpiac calkiem zasilanie DC i przetwornic, podlaczyc aku 12v i dopiero zabootowac auto
 

Najnowsze dyskusje

Top