czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych

chewbacca

Posiadacz elektryka
z tego co wiem tutaj też znajdziesz serwis tesli p;ozdrawiam:)i daj znać
A to znam, z listy partnerów ev repair garage. Nie urzekli mnie jednak swoją wylewnością. Kiedyś do nich napisałem:
Dzień dobry,

jako że Państwa warsztat znajduje się na liście warsztatów partnerskich EV Repair Garage chciałbym zapytać czy istnieje możliwość wykonania kontrolnego przeglądu Tesli Model 3 a w szczególności dokonania przeglądu/czyszczenia hamulców (zalecane przez instrukcję) oraz ewentualnie sprawdzenie geometrii? Jeśli tak to jaki jest koszt takiej usługi?

Pozdrawiam serdecznie

W odpowiedzi dostałem:
Dzień dobry

Tak wykonujemy przeglądy Tesli.
Przegląd elektroniczny - 500zł
Przegląd mechaniczny - 300zł
Geometria kół przód oraz tył - 400zł

Pozdrawiamy / Best Regards

Na mojego kolejnego maila:
Dziękuję za odpowiedź.

A można dopytać na czym polega przegląd elektroniczny?
I przede wszystkim: co mniej więcej wchodzi w skład przeglądu mechanicznego. Czy wspomniane czyszczenie hamulców się do tego zalicza a jeśli nie to ile kosztuje taka usługa (czyszczenia hamulców)?
Jak długo może potrwać taki przegląd (ten mechaniczny) z czyszczeniem hamulców?

Pozdrawiam
... już nigdy nie dostałem odpowiedzi. :-( Swoją drogą ciekawe na czym polegają w/w przeglądy mechaniczny i elektroniczny bo brzmi trochę jak naciągactwo (tym bardziej, że nie raczyli wytłumaczyć)
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Co do reszty to się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o geometrię, to dość drogo mają. Mój wulkanizator bierze 300zł za całość (wymiana kompletu kół zimowe/letnie + geometria właśnie).
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ja miałem przegląd u partnera EvRepair Garage w Katowicach i wydaje mi się to być ten mechaniczny. O przeglądzie elektronicznym pierwsze słyszę :/. W poniedziałek jadę na przegląd do Krakowa do Fugazi i mi powiedzieli za przegląd plus przesmarowanie hamulców 350 zł. Czyli Poznań wychodzi na razie najdrożej.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jedzcie do pierwszego lepszego warsztatu i zrobi wam hamulce za pół ceny ... w Oplu takie podobno były, każdy mechanik to zrobi tylko uczulić na miejsca podnoszenia i tyle.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Po dwóch latach zrobiłem i ja w mojej 3. Teściu ma warsztat i ogarnia tematy. Mówi że takie szpilki mocujące klocki z przodu w Tesli były chyba w Oplu. No i mieliśmy problem z ich wybiciem. Zaśniedziały trochę i była walka. Na tych filmikach wybijają te szpilki z łatwością ... w naszych warunkach tak łatwo nie było. Pryskanie jakimiś odrdzewiaczami itp i obijanie z każdej strony aż puściło, ale mimo tego szpilka lekko skrzywiona. Wyprostowana i zalozona z powrotem, ale muszę podjechać do Ząbek kupić że 2 sztuki żeby wymienić przy okazji i mieć w zapsaie w razie podobnej walki w Y.
Ale hamulce tzn klocki i tarcze były ok zarówno z przodu i z tyłu. Praktycznie nie zużyte wcale. Lekko wszystko podczyszczone i przesmarowane i tyle. Gdyby nie te szpilki to na jakieś 30min roboty. Z tyłu dwie śrubki odkrecone bez problemu.
Części które potrzebujesz da się kupić także w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych.
View attachment 16900
Na tą chwilę w katalogu znajduję:
MBA0122 - MINTEX
109-0122 - QUICK BRAKE
82557500 - TEXTAR
8105 801602 - TRISCAN
Przy czym najłatwiej na naszym rynku dostać je z QUICK BRAKE, w cenie około 30zł za zestaw z obrazka.

Znajdują się one czasami także w niektórych kompletach klocków, jednak przy zużyciu klocków w naszych Teslach, to pewnie będziemy o tym myśleć za ładnych kilka lat ;).
Dzięki Panowie za opis i listę części. Pytanko tylko - z tyłu nie trzeba nic ruszać, czyścić czy wymieniać? Problem tych zapiekających się trzpieni które warto wyczyścić (i ewentualnie wymienić) dotyczy tylko przodu?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ja dziś auto odebrałem z Figazi w Krakowie. Wszystko szybko i sprawnie, cena 350 zł za przegląd i smarowanie zacisków. Jedyne co to muszę do nich jeszcze raz jechać bo zapomniałem klucza do śrub antykradzieżowych:). Podobało mi się, będę polecał.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzięki Panowie za opis i listę części. Pytanko tylko - z tyłu nie trzeba nic ruszać, czyścić czy wymieniać? Problem tych zapiekających się trzpieni które warto wyczyścić (i ewentualnie wymienić) dotyczy tylko przodu?
Z tyłu też odkręcone i przeczyszczone ale tam są tylko śrubki do odkręcenia i nie ma problemu jak z przodem.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Ja dziś auto odebrałem z Figazi w Krakowie. Wszystko szybko i sprawnie, cena 350 zł za przegląd i smarowanie zacisków. Jedyne co to muszę do nich jeszcze raz jechać bo zapomniałem klucza do śrub antykradzieżowych:). Podobało mi się, będę polecał.
Za tydzień w poniedziałek umówiłem się do jednego serwisu w Poznaniu (w sprawie przeczyszczenia i ewentualnego wymienienia w/w trzpieni i sprężynek z przodu)! Wstępnie z rozmowy przez telefon (a właściciel też ma Teslę tylko że igreka) wygląda na to, że powinno być znaaaaacznie taniej (raczej poniżej 100zł). Dam znać i w razie czego zrobię reklamę dla mieszkańców Poznania i okolic :)
 
Top