Rozwój SuC w Polsce

krzyss

Pionier e-mobilności
Moja firma przeprowadzała badania na ten temat w populacjach gdzie nasycenie rynku BEV jest znacznie większe niż w Polsce i mogę Ci powiedzieć że elektryki z zasięgiem 1000+ km to jeszcze dłuuugo będzie większa nisza niż obecnie luksusowe minivany. Może gdy dojdziemy do cen baterii rzędu kilku dolarów za kWh baterii przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu ich rozmiarów i wagi względem obecnych pojawi się tego więcej ale dopóki nie nastąpi taka rewolucja w ogniwach to przy odpowiednim nasyceniu infrastrukturą ładowania dla zdecydowanej większości zasięgi rzędu 400 km są w zupełności wystarczające. Ekonomia czyni cuda a jak doliczysz podatki od BEV (które dotrą i do Polski) dla których jedną z najlogiczniejszych podstaw jest masa pojazdu to pewnie i Tobie przejdzie myśl o posiadaniu wielkiej krowy jako samochód daily bo raz czy dwa w roku wybierasz się w dalszą trasę.
Ale te auta nie maja zasiegu 400km.
W zimie tesla 3lr ma realnie 250km zasiegu, bo ani nie ladujesz do 100% ani nie jedziesz zawsze na 2%.
Tu jest problem, dodatkowo 35-40minut ladowania to jednak dlugo troche w tesli, a zeby miec te 250km musisz sie naladowac do 85%
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tylko że tu tak naprawdę problemem nie jest zasięg na baterii a raczej prędkość ładowania. Przy możliwości naładowania 10-80% w okolicy 10 minut i siecią ładowarek przy samych trasach to problem ze znacznie zwiększonym czasem podróży sam znika. Masz natomiast bardzo specyficzne preferencje co do stylu podróży - generalnie (za) szybko i bez postojów ale to to akurat jeszcze większa nisza niż zasięg 1000+km i radzę już zacząć przyzwyczajać się do zmiany stylu jazdy bo w dziedzinie monitorowania uwagi i zmęczenia kierowcy będą pojawiać się kolejne obostrzenia. No chyba że masz zamiar dołączyć Złomnika i #zawszegratem.
Tu masz racje, 10minut jest co 300km bardzo ok, tylko bez zjazdu z trasy ktory zajmuje 15minut, i bez cen 3,5 za 1kWh…
Niestety, nie spodziewam sie specjalnych znizek na pradzie do auta…
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Artykuł dot. cięć w Chinach. Dotyczy to co prawda produkcji aut ale trochę potwierdza zmiany jakie zachodzą w całej Tesli.
W miarę wypływu coraz to nowych informacji jestem coraz bardziej ciekawy nowej strategii. Jak chcą jednocześnie sprzedać 3 mln aut nowego modelu i jednocześnie zmienić (?) model dot. ładowania pojazdów.
Swoją drogą to gdzieś obiło mi się info że składują modele Y co sugeruje że zatrzymają produkcję pod odświeżony model. Zwróćcie uwagę że cenę podnieśli więc ważniejsza jest dla nich marża.
 

nabrU

Moderator
Podobno nie jest tak różowo z SMR choć Brytyjczycy na nie stawiają:
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Spróbuję clickbait'owo: ;-)

"Kryzys sieci ładowania Tesli w Niemczech." 😱

#blackout #pb95 #niejadenazakupyboniestarczyzasiegu

Jest 25 dzień maja, a Tesla w Niemczech nie otworzyła ani jednego Superchargera.

Dzisiaj.

Bo wczoraj jeden, ale to się nie liczy bo to przecież mniej niż połowa stanowisk, które mamy w Krakowie.

Chyba, że by doliczyć ten Supercharger, który otworzyli przedwczoraj, to wtedy trochę więcej.

Ale prawdziwą zapaść było widać w ubiegłym tygodniu kiedy to otworzyli zaledwie dwa Superchargery, a przecież tydzień wcześniej otwierali ich o połowę więcej.

Źródło: https://supercharge.info/changes
TL;DR tak, Tesla w maju, u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła 7 lokalizacji Superchargerów, łącznie 62 stanowiska, każde z nich jest V4, 250kW i dopuszcza nie-Tesle.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Spróbuję clickbait'owo: ;-)

"Kryzys sieci ładowania Tesli w Niemczech." 😱

#blackout #pb95 #niejadenazakupyboniestarczyzasiegu

Jest 25 dzień maja, a Tesla w Niemczech nie otworzyła ani jednego Superchargera.

Dzisiaj.

Bo wczoraj jeden, ale to się nie liczy bo to przecież mniej niż połowa stanowisk, które mamy w Krakowie.

Chyba, że by doliczyć ten Supercharger, który otworzyli przedwczoraj, to wtedy trochę więcej.

Ale prawdziwą zapaść było widać w ubiegłym tygodniu kiedy to otworzyli zaledwie dwa Superchargery, a przecież tydzień wcześniej otwierali ich o połowę więcej.

Źródło: https://supercharge.info/changes
TL;DR tak, Tesla w maju, u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła 7 lokalizacji Superchargerów, łącznie 62 stanowiska, każde z nich jest V4, 250kW i dopuszcza nie-Tesle.
Spróbuję clickbait'owo: ;-)

"Kryzys sieci ładowania Tesli w Niemczech." 😱

#blackout #pb95 #niejadenazakupyboniestarczyzasiegu

Jest 25 dzień maja, a Tesla w Niemczech nie otworzyła ani jednego Superchargera.

Dzisiaj.

Bo wczoraj jeden, ale to się nie liczy bo to przecież mniej niż połowa stanowisk, które mamy w Krakowie.

Chyba, że by doliczyć ten Supercharger, który otworzyli przedwczoraj, to wtedy trochę więcej.

Ale prawdziwą zapaść było widać w ubiegłym tygodniu kiedy to otworzyli zaledwie dwa Superchargery, a przecież tydzień wcześniej otwierali ich o połowę więcej.

Źródło: https://supercharge.info/changes
TL;DR tak, Tesla w maju, u naszych zachodnich sąsiadów otworzyła 7 lokalizacji Superchargerów, łącznie 62 stanowiska, każde z nich jest V4, 250kW i dopuszcza nie-Tesle.
Brzydkie słowo na k ciśnie się na usta wobec tego jak nas traktują. Aż się prosi o bojkot, pisać na X, jak ma być dobrze jak tych parę SC w miejscach z dupy i nic nie przybywa...
Fur Douchland k...
 

nabrU

Moderator
Brzydkie słowo na k ciśnie się na usta wobec tego jak nas traktują. Aż się prosi o bojkot, pisać na X, jak ma być dobrze jak tych parę SC w miejscach z dupy i nic nie przybywa...
Fur Douchland k...

Cooler, proszę Cię daj spokój z teoriami spiskowymi. Niech się ogarnie sieć energetyczna w PL, UDT i inni plus kupujcie więcej Tesli i coś się pojawi. Bo takie suche porównywanie do DE nie ma sensu:

1716723325340.png
 
Top