Juniper - czy warto czekać?

ypl

Pionier e-mobilności
Powracające dyskusje o premium ... :LOL:
Ja mam w garażu bmw serii 5 G31, bardzo dobrze dospekowane, i ygreka. Zawsze jak tylko mogę to biorę ygreka. Ostatnio na przeglądzie bejcy, Pan się zdziwił, że tylko 3k km w rok piątka zrobiła, a w tym samym czasie ygrek 20k km. Jak ktoś nie wierzy to mogę podać vin, do sprawdzenia w historii pojazdu, ale flaszkę niedowiarek stawia do opicia na jakimś zlocie, jak się okaże, że faktycznie tylko te 3k km zrobiłem. Ygreka nie kupiłem na firmę, tylko prywatnie na kartę dużej rodziny, więc nie, nie muszę krecić przebiegu. Jeździ ygrek ciągle, bo żona do bejcy już nie chce kompletnie za kierownicę wsiadać, a ja też wolę ygrekiem jeździć jak mam wybór. To tyle w temacie premiumów.
Czy czekać czy nie, jeżeli masz dobre wozidło obecnie to ja bym czekał, ale czekać zawsze na coś można, ja to bym w ogóle czekał co chińczyki zaraz pokażą w europie, bo może zamiast ygreka juniper, to lepiej będzie brać zeekra, albo xiaomi. Ja to teraz czekam, ale nie na junipera, ale na jakieś fajnego chińczyka i wchodzę w to jako beta tester :ROFLMAO:
Także jak ktoś potrafi czekać i ma możliwość czekać to czekać.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Stawiam że face lifting Y nie pojawi się na polskim rynku wcześniej niż w połowie 2025 z kilku względów:
- auto się dobrze sprzedaje więc po co przyspieszyć lift
- TMY jest odpowiednio młodszy od TM3
- firma Tesla jest obecnie pod duża presja wyniku i przestój wdrożeniowy oraz wyprzedaze starego modelu mogą kolidować z maksymalizacja zysku.

Jeżeli ten horyzont jest realny do próg dopłat w PL raczej zostanie obniżony niż podwyższony - zwłaszcza słuchając panią minister Nałęcz
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nałęcz palneła jak prosta baba z rynku lub facet z pod budki ... Kobicie się głupio wyrwało.
A jest naprawdę moim zdaniem kompetętną osobą na swoim stanowisku . Ma to w genach co Polak statystyczny jeszcze ma - Samochód to miara statusu jak dom i napompowane wargi i cycki.
Tesla kojarzy się jako drogi elektryk, egzotyczny itp ... Nie docierają fakty iż to może być jeden z tańszych a dobrych elektryków . Nie ma pojecia w temacie więc gada to co w mediach jej się obiło o uszy. A ile samochody kosztujå tego nie wie .
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Stawiam że face lifting Y nie pojawi się na polskim rynku wcześniej niż w połowie 2025 z kilku względów:
- auto się dobrze sprzedaje więc po co przyspieszyć lift
- żeby jeszcze taniej produkować jeszcze fajniejszy samochód
- żeby się nie cackać z różnymi komponentami pod 3 i Y i oszczędzać kasę na unifikacji
- TMY jest odpowiednio młodszy od TM3
3 Highland to praktycznie nowy pojazd, a mówi się na niego lift chyba tylko dlatego, że nie zmieniła się nazwa i wygląda podobnie
- firma Tesla jest obecnie pod duża presja wyniku i przestój wdrożeniowy oraz wyprzedaze starego modelu mogą kolidować z maksymalizacja zysku.
ta presja nie jest aż taka. Wprowadzenie Junipera osłabi wyniki tylko na krótko - nie wiem, czy Elona, ale Teslę na pewno na to stać

Juniper może i będzie zwlekał 2025, ale nie z powyższych względów
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
- żeby jeszcze taniej produkować jeszcze fajniejszy samochód
- żeby się nie cackać z różnymi komponentami pod 3 i Y i oszczędzać kasę na unifikacji

3 Highland to praktycznie nowy pojazd, a mówi się na niego lift chyba tylko dlatego, że nie zmieniła się nazwa i wygląda podobnie

ta presja nie jest aż taka. Wprowadzenie Junipera osłabi wyniki tylko na krótko - nie wiem, czy Elona, ale Teslę na pewno na to stać

Juniper może i będzie zwlekał 2025, ale nie z powyższych względów
Tak czy inaczej stawiam że facelifting TMY nie dotrze do Polski wcześniej niż w połowie 2025
 

sigg

Posiadacz elektryka
Moje przemyślenia w temacie czekania są następujące:
- chcę kupić Teslę z dofinansowanie na firmę (27 tysięcy)
- nie wiadomo, kiedy Juniper wyjdzie (początek 2025, środek, koniec?)
- nie wiadomo, jakie będzie miał choroby wieku dziecięcego
- nie wiadomo, jaką będzie miał cenę na początku i jest spora szansa, że wersja AWD LR nie złapie się w limicie 225k (w HL po premierze mocno podnieśli i parę miesięcy zajęło opuszczenie jej)
- nie wiadomo co z dofinansowaniem z Mój Elektryk w 2025 - ministrowie już krytykowali ideę wysokich cen aut i kupowania Tesli z dopłatą.

Te wszystkie ryzyka powodują, że czekać nie zamierzam. Wolę kupić dopracowane auto teraz, z dofinansowaniem, w promocyjnym leasingu na 3 lata.

Za 3 lata Juniper powinien już wyjść i mieć za sobą pierwsze spadki cen jak i pierwsze rewizje problemów. Może nawet jakieś większe zmiany jak np. nowsze baterie albo szybsze ładowanie w całej gamie Tesli (czy innych producentów).

Wtedy zobaczymy jak wygląda sytuacją z dofinansowaniem - jeśli np. wprowadzą to dofinansowanie do zakupu używanych elektryków do 4 lat, to uważam, że ceny takich właśnie 3 letnich Tesli (1szy właściciel, gwarancja, polska dystrybucja) pójdą mocno do góry i jest szansa, że z uwzględnieniem dofinansowania do zakupu dla mnie jak i dla kupującego, to te 3 lata jazdy wyjdą bardzo atrakcyjnie.

A ja wtedy będę mógł zdecydować, czy chce wymieniać na nowego Junipera.
 
Last edited:
Top