jak GreenWay oszukuje na roamingu

STMS

Pionier e-mobilności
Uważasz, że info o cenie podane publicznie do wiadomości użytkownika, który może podjąć decyzje o skorzystaniu lub nie to oszustwo? W takim razie świadomie decydujesz się na bycie oszukanym 🤣🤣

Wiesz co to lichwa ? Są kredyty i jest lichwa

Dla mnie to taka „lichwa” czyli synonim oszustwa
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Dlatego pewnie ilosc abonamentow GW sporo im spadla.
Liczba abonamentów spadła przez to, że po zmianie regulaminu stały się całkowicie nieopłacalne, albo ryzykowne. Pal licho roaming, w PL to parę ładowarek Ionity. Gorzej, że masz wysoki abonament, podjeżdżasz na ładowarkę, która wygląda jak GreenWay (logo sieci), działa jak GreenWay (obsługa karty) a nie jest GW, tylko jakiegoś "partnera", np. salonu Volvo, czy stacji benzynowej na terenie której się znajduje. Jeżeli tak jak ja używasz ich karty, żeby nie pierniczyć się z aplikacją, to o cenie tankowania dowiesz się dopiero z faktury.
O ile nie mam do nich pretensji o ceny, bo wiadomo - jak mi nie odpowiada, to mogę jechać do konkurencji (to, że jej często nie ma to już nie ich problem), to takie maskowanie rzeczywistych cen jest już januszmarketingiem lvl biedronka. Formalnie gdzieś ta informacja jest, w praktyce jej nie znajdziesz. Cieszę się, że odpalenie własnego WC zbiegło się w czasie z ich zmianami.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Panie, od razu widać że to oszustwo bo jak kupowal elektryka to w telewizorze mowili że bedzie jezdzil 100 km za 5 złotych 😀

A na poważnie to musimy zrozumiec GW dlaczego tak zrobił. Niestety obecna sytuacja na rynku energii jest trudna dla odbiorców i GW dalej nie może brać na siebie tych kosztów. Jeśli parner zewnetrzny (czy to roaming czy ładowarka partnerska) ma kontraktacje w ramach swoich umow to GW nie ma na to wpływu. Przy małych wolumenach to nie było tak tak bolesne jak obecnie wiec musieli to rozdzielić.
Najważniejsze w tym wszystkim jest to zeby klient był dobrze poinformowany która ładowarka jest objęta zasadami cennika GW a ktora nie. I to zanim w ogóle zdecyduje sie przyjechać na tę stację.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Najważniejsze w tym wszystkim jest to zeby klient był dobrze poinformowany która ładowarka jest objęta zasadami cennika GW a ktora nie. I to zanim w ogóle zdecyduje sie przyjechać na tę stację.
No i właśnie to jest mój podstawowy zarzut odnośnie GW. Wchodzę sobie np. na plugshare, czy ABRP, żeby poszukać ładowarki. Widzę jakąś oznaczoną jako GW, jadę, ładuję i okazuje się, że jednak nie. Miałem zapłacić za ładowanie 100zł, zapłacę 175, pomimo posiadania abonamentu za 80zł.
Tak wygląda mapa ładowarek GW w mojej okolicy. Te z literką P przy liczbie złączy to stacje partnerskie z dziką ceną.

1718622706149.png

Teraz popatrzmy jak wygląda taka stacja, która nie jest GW i cena może być tam wg. warunków GW dowolna (np. 10zł od partnera + jakaś tam marża GW):
1718623249847.png
Dla porównania ładowarka, która jest GW:
1718624091902.png

Czyli podsumowując - mam zapłacić 80zł miesięcznie, żeby mieć taniej. GW chwali się, że będę to taniej miał na ponad 2500 stacjach w PL. Jednak jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że taniej mam na połowie z nich, a na reszcie w najlepszym razie tak samo drogo jak bez abonamentu.
Która stacja jest która mogę się dowiedzieć jedynie z aplikacji GW, jeżeli akurat działa.

Serio, z utęsknieniem czekam na chwilę, gdy będzie można podjechać na dowolną ładowarkę, zapłacić na niej zwykłą kartą, mieć jasno napisane na tej ładowarce ile kosztuje 1 kWh, ale nawet nie spojrzeć na tę informację, bo wszędzie jest c.a. podobnie, może parę groszy różnicy.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No i właśnie to jest mój podstawowy zarzut odnośnie GW. Wchodzę sobie np. na plugshare, czy ABRP, żeby poszukać ładowarki. Widzę jakąś oznaczoną jako GW, jadę, ładuję i okazuje się, że jednak nie.
No i tu jest pies pogrzebany ponieważ GW nie ma żadnego wpływu co tam jakiś Janusz czy inny Mirek wprowadzi do takiego plugshare. To jest zwykła platforma społecznościowa z danymi wprowadzanymi przez użytkowników bez żadnej weryfikacji. To tak jakbyś opierał swoją wiedzę na prywatnych wpisach z FB.
 

kubatar

Pionier e-mobilności

Serio, z utęsknieniem czekam na chwilę, gdy będzie można podjechać na dowolną ładowarkę, zapłacić na niej zwykłą kartą, mieć jasno napisane na tej ładowarce ile kosztuje 1 kWh, ale nawet nie spojrzeć na tę informację, bo wszędzie jest c.a. podobnie, może parę groszy różnicy.
Obawiam sie ze taka opcja zawsze bedzie tak skalkulowana że tylko w desperacji bedziesz z niej korzystał.

Swoja drogą kontaktowal sie ktoś z GW w sprawie należytego informowania użytkowników co kwalifikacji danej ladowarki?
 

STMS

Pionier e-mobilności
jak rynek zrobi się dojrzały [jak ropy i pochodnych ] a ceny energii się uspokoją to tak będzie a narazie to wielkie G i robienie w bambuko ... sytuację ratuje ładowanie w domu ale tym to elektromobilności nie spopularyzują

jazda po trasach elektrykiem jest droższa [licząc po 3 zł za kWh i stratami na DC rzędu 10 % i więcej] niż dieslem i dobrą benzyną ... jaki to ma sens poza ekologią ... ? ludzie głosują portfelami
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Swoja drogą kontaktowal sie ktoś z GW w sprawie należytego informowania użytkowników co kwalifikacji danej ladowarki?
Czy informacja z poziomu nawigacji w samochodzie, po kliknięciu na stację pokazująca cenę za kWh w danym punkcie, jest wystarczająca? Jeśli tak to wystarczy zmienić markę samochodu z tej promującej własne punkty na taką dającą wybór klientowi.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Dla mnie to jest sprawa dla UOKiK, regulaminy i cenniki nie mogą być pułapką na naiwnych klientów.
Równie dobrze jakieś sklep z miłym zwierzątkiem czy owadem w nazwie mógłby oznaczyć np mleko ceną 3 PLN a dopiero po zapłaceniu okazałoby się że to mleko to jednak nie 3 a 10 PLN a to jaka cena obowiązuje dzisiaj w tej placówce to sobie kliencie możesz sprawdzić w naszej aplikacji.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Czy informacja z poziomu nawigacji w samochodzie, po kliknięciu na stację pokazująca cenę za kWh w danym punkcie, jest wystarczająca? Jeśli tak to wystarczy zmienić markę samochodu z tej promującej własne punkty na taką dającą wybór klientowi.
a jaki samochód informuję o cenach i ceny ma rozsądne ?


w tej chwili jedyne pewne i tanie ładowanie jest na SuC no ew. Ionity ale tu dochodzi abonament czyli to samo co w GW
 
Last edited:
Top