jak GreenWay oszukuje na roamingu

vwir

Pionier e-mobilności
Czy informacja z poziomu nawigacji w samochodzie, po kliknięciu na stację pokazująca cenę za kWh w danym punkcie, jest wystarczająca?
Nie. Tak samo jak wchodząc do Żabki i korzystając z promocji które są we wszystkich Żabkach nie sprawdzam na mapie w telefonie, czy to nie jest przypadkiem Żabka partnerska (wyglądająca jak dokładnie każda inna Żabka) i w niej dana promocja nie obowiązuje. Taka informacja powinna być jawnie wielkimi literami na ładowarce, a nie gdzieś zakopana w apce czy nawigacji. Sporo osób korzysta z danej łądowarki bo akurat ja zauważyło na parkingu/w okolicy i używają karty do autoryzacji. Wtedy nie mają szans zobaczyć informacji która jest tylko w apce. To jest po prostu oszustwo.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Taka informacja powinna być jawnie wielkimi literami na ładowarce, a nie gdzieś zakopana w apce czy nawigacji. Sporo osób korzysta z danej łądowarki bo akurat ja zauważyło na parkingu/w okolicy i używają karty do autoryzacji.
Gwoli ścisłości - trafiłem kiedyś na żywca na stację partnerską GW i była fizycznie oznaczona jako partnerska.
Może nie wielkimi literami, ale była.

Tyle że kompletnie nie wiedziałem co to oznacza.
Całe szczęście że nie użyłem karty, tylko przezornie odpaliłem aplikację żeby doczytać cennik.

Ale wtedy chodziło o darmowy pakiet i bez forum w życiu bym się nie domyślił, że abonament też nie będzie tam działał !!!!
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
poza tym to jest cena a nie rzeczywisty koszt ładowania ... pytanie czy o tym wiesz ... ?
jak wlewam 50 L benzyny to wchodzi 50 L i za tyle płacę

jak ładujesz 50 kWh do AKU to płacisz albo za 53 albo nawet za 57 kWh czy więcej - zależy od strat na ładowaniu - więc to 1,87 to tylko teoria

do tego dolicz to co ukrywa samochód - zużycie na klimę itd i się robią dodatkowe straty - czyli zaczynamy się zbliżać do kosztów paliwa tradycyjnego
Moja średnia cena to cena kWh brutto (koszt całkowity podzielony przez sumę kWh wskazanych na ładowarce - nie biorę pod uwagę wskazań w samochodzie). Więc wszystkie aspekty wymienione wyżej są w tej cenie 1.87 PLN./kWh.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
nooo jak liczysz darmowe ładowarki ...
to się właśnie kończą i tylko tauronem czy zagranicą będzie mógł zbić średnią poniżej 2 zł
Darmowych ładowań na Lidlu czy Kaufland to były śladowe ilości (raz Kaufland SK i dwa razy Lidl PL po kilka kWh podczas zakupów). Ładowałem się też na Lidl CZ, Lidl SK i Lild AT w trasie, ale tam nie są darmowe.

Natomiast zdarzały mi się częściej darmowe ładowania na Greenway PL i Elocity (kupony z EV Klub), oraz ZSE Drive (jak otwierają nowe miejscówki, to bodajże przez miesiąc, czy dwa pierwsze ładowanie jest za darmo - całkiem przypadkiem załapałem się na dwa takie darmowe ładowanie w trasie)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
a jaki samochód informuję o cenach i ceny ma rozsądne ?
Różni producenci mają różne oferty, ja miałem okazję pojeździć z Volvo i jest ok. Jeśli podepniesz ich kartę do konta Volvo to w nawigacji widzisz ceny, dostępność i zajętość stacji w roamingu. Bez abo płacisz według ceny operatora + drobna marża, jeśli opłacasz abo to masz stałą stawkę na ładowarkach od 100 kWh 2,10 w Polsce i 0,50€ w Europie. Mają sporo sieci u siebie, w Polsce to m.in. Ionity, Greenway, Power Dot, Elocity, Noxo i inne.
Tak jest to abonament ale płacisz go w jednej sieci a nie w kilku.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
No i tu jest pies pogrzebany ponieważ GW nie ma żadnego wpływu co tam jakiś Janusz czy inny Mirek wprowadzi do takiego plugshare.
Owszem, ale dokleić na części ładowarek informację, że działają wg. innego cennika już by mógł. Nie wiem, np. wprowadzić podmarkę "Greenway Roulette".
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Owszem, ale dokleić na części ładowarek informację, że działają wg. innego cennika już by mógł. Nie wiem, np. wprowadzić podmarkę "Greenway Roulette".
Na mapie Greenway jest oznaczenie które są partnerskie a które Greenwaya. To teraz Mirki muszą te informacje przeklepać do plugshare.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Różni producenci mają różne oferty, ja miałem okazję pojeździć z Volvo i jest ok. Jeśli podepniesz ich kartę do konta Volvo to w nawigacji widzisz ceny, dostępność i zajętość stacji w roamingu. Bez abo płacisz według ceny operatora + drobna marża, jeśli opłacasz abo to masz stałą stawkę na ładowarkach od 100 kWh 2,10 w Polsce i 0,50€ w Europie. Mają sporo sieci u siebie, w Polsce to m.in. Ionity, Greenway, Power Dot, Elocity, Noxo i inne.
Tak jest to abonament ale płacisz go w jednej sieci a nie w kilku.
Jaki abonament życzą sobie za te ceny ?

co znaczy pow 100 kWh ? jaka stawka jest poniżej 100 kWh ?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Na mapie Greenway jest oznaczenie które są partnerskie a które Greenwaya. To teraz Mirki muszą te informacje przeklepać do plugshare.
Mirki nie mają obowiązku, ani możliwości odwalać roboty za GW.
Szczególnie, że opis tej ładowarki na stronach UDT wygląda w ten sposób:
1718643472788.png
a na stronie operatora cennik wygląda tak:
1718643593297.png
Problem w tym, że cennik operatora, na tej konkretnej ładowarce tego operatora jest inny.

Podstawowe prawa konsumenta, to wiedzieć co i za ile kupuje. Sprzedawca ma obowiązek informowania o cenie. Nie wiem co tu jest kontrowersyjnego. Mam kartę GW od jakiegoś czasu, wiem jako abo kupiłem. Wiem też gdzie są stacje GW, z których korzystam. Po zmianie zasad rozliczania płace ten sam abo, jadę na tę samą ładowarkę, używam tej samej karty wystawionej przez operatora ładowarki, a z maila dowiaduję się, że trafiłem na prąd premium i mam zapłacić 50-70% więcej.
Moim zdaniem GW nie informuje konsumentów w sposób wystarczająco jasny, z jakiego rodzaju usługi korzystają (ładowanie GW, czy ładowanie obsługiwane przez GW) i co ważniejsze, o cenie sprzedawanego towaru.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jaki abonament życzą sobie za te ceny ?

co znaczy pow 100 kWh ? jaka stawka jest poniżej 100 kWh ?
Poniżej 100 kWh ładowarki jest drożej, 2,59. Dziwne ale tak sobie wymyślili że szybsze ładowarki są tańsze. Abo 70 złotych w cyklu miesięcznym.
 
Top