2024.20

grypiomi

Fachowiec
Mam standardowy autopilot i tam w menu można ustawić asystenta kierowania beta czy jakoś tak to się nazywa. Raz klikając rolką jest normalny tempomat utrzymujący odległość, a klikając dwa razy jest ten beta, który od razu pasa się trzyma. Problem mam następujący, czy to normalne, że po zmianie pasa on się całkiem wyłącza? Czy to u mnie jakiś problem jest?
Normalne.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mam standardowy autopilot i tam w menu można ustawić asystenta kierowania beta czy jakoś tak to się nazywa. Raz klikając rolką jest normalny tempomat utrzymujący odległość, a klikając dwa razy jest ten beta, który od razu pasa się trzyma. Problem mam następujący, czy to normalne, że po zmianie pasa on się całkiem wyłącza? Czy to u mnie jakiś problem jest?
Normalne, tez uważam, że to głupie rozwiązanie - powinien wyłączyć tego asystenta kierowania na moment zmiany pasa, a jak złapie ten docelowy i wyłączy kierunkowskaz, to powinien samodzielnie ponownie tego asystenta aktywować.
 

daniel

Señor Meme Officer
Normalne, tez uważam, że to głupie rozwiązanie - powinien wyłączyć tego asystenta kierowania na moment zmiany pasa, a jak złapie ten docelowy i wyłączy kierunkowskaz, to powinien samodzielnie ponownie tego asystenta aktywować.
SEXY Commander ma taką opcję za mniej niż 19500 w Rozszerzonym AP.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Normalne, tez uważam, że to głupie rozwiązanie - powinien wyłączyć tego asystenta kierowania na moment zmiany pasa, a jak złapie ten docelowy i wyłączy kierunkowskaz, to powinien samodzielnie ponownie tego asystenta aktywować.
No w standardowym AP tego nie dadzą, bo wtedy już by nikt nie dał się złapać na EAP - które właśnie ma zmianę pasa na AP. Ja to obchodzę właśnie SEXY (u mnie Knob z Commanderem), bo jest dużo taniej niż EAP.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Z podstawowym autopilotem zmiana pasa nie jest tak wygodna jak w przypadku innych "głupich" systemów tempomat + asystent pasa, ale da się z tym żyć. Kierunkowskaz, przejście na aktywny tempomat, wykonanie manewru, powrót na prawy, dostosowanie prędkości do ustawionej i 2 kliknięcia.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Z podstawowym autopilotem zmiana pasa nie jest tak wygodna jak w przypadku innych "głupich" systemów tempomat + asystent pasa, ale da się z tym żyć. Kierunkowskaz, przejście na aktywny tempomat, wykonanie manewru, powrót na prawy, dostosowanie prędkości do ustawionej i 2 kliknięcia.
No z Sexy commanderem masz wtedy tylko kierunek + wykonanie manewru. No i przy powrocie na prawy znowu kierunek + manewr. Reszta jest załatwiana w tle.
 

Slaww

Fachowiec
No z Sexy commanderem masz wtedy tylko kierunek + wykonanie manewru. No i przy powrocie na prawy znowu kierunek + manewr. Reszta jest załatwiana w tle.
A utrzymanie prędkości? Czy w takim wypadku przełącza się na tempomat w trakcie zmiana pasa ruchu?
 

Michal

Moderator
A utrzymanie prędkości? Czy w takim wypadku przełącza się na tempomat w trakcie zmiana pasa ruchu?
Tak, tutaj możesz zobaczyć jak to działa mniej więcej:
Na pewno na drugim filmie są jakieś zmiany pasa.
 
Last edited:
Top