Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

Pepek

Posiadacz elektryka
Co prawda mam TMY SR z LFP, ale to dokładnie ta sama bateria co w TM3 (bo mam auto MiC). Powiem tak - SR jest spoko, ale jeżdżąc trochę tych tras, to bym teraz wziął wersję LR RWD, zwłaszcza, że obecnie jest tańsza niż moja SR jak kupowałem. No ale wtedy takiej wersji nie było. Gdybym rozważał 3-kę, to albo czekałbym też na LR RWD właśnie, albo jakby mi się spinał budżet, to brałbym LR. Mając już auto ponad 15 m-cy i nastukane w nim >45kkm widzę, że lepiej mieć te dodatkowe km (zwłaszcza na starcie z domu ładując z PV) niż nie mieć.
 

tomA

Posiadacz elektryka
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. PS. Właśnie o Twoje doświadczenia pytam, jeżeli możesz zdradzić.
Jak pisałem powyżej - dla mnie jest zaskakująca dobra odmiana Tesli - a miałem dużo obaw przed zakupem tej wersji. O samych bateriach nie będę pisał bo jest mnóstwo info na forum - ja w zimie nie odczuwam problemów (czasem auto stoi przez noc na zewnątrz przy mrozach około -10 stopni) z tym że rekuperacja wtedy jest słaba a nawet powiedziałbym że jej nie ma i jak jest mróz minus 15 stopni w dzień to na odcinku 30 - 40 km to trzeba używać hamulca. Jeżeli chodzi o napęd na tył - też miałem obawy ale spokojnie daje rade w moich warunkach pogodowych w polsce. O ile nie są to ciężkie góry to luz. - wcześniej miałem wszytskie spaliniaki 4x4 - quattro i xdrive ( xdrive to porażka - szybsza reakcja jest w tesli niż działanie xdriva w bmw) Tak po za tym to zasięg auta to kwestia indywidualna i musisz sobie sam odpowiedzieć czy to jest dla ciebie wystarczająca ilość. Nie jestem doradzą więc wylistuj plusy i minusy - policz ile masz kasy do wydania - bo różnica jest w cenie i to też kluczowy aspekt dla wielu osób.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
ja mam inne podejście.
Masz swój prąd?
Masz go za dużo?
Wtedy bierzesz największą dostępną baterię.
Dzięki temu dojedziesz najdalej na swoim prądzie. Co jest największym zyskiem.
Cóż... metodologia liczenia zwrotu nie była by taka prosta. ale, na tle innych małych plusów LR ten jest najbardziej istotny (dla mnie).
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
jak ktoś jeździ raz w roku w trasę to nie ma znaczenia jaka wielkość baterii, a takich ludzi jest mnóstwo
jak ktoś jeździ raz w roku w trasę to nawet w ogóle da sobie radę bez prywatnego samochodu.
Takich ludzi też nie jest mało.
Tylko co to zmienia? Ktoś pyta... odpowiedz jaką zaserwowałeś nic nie wnosi do tematu.

Jedyne co możemy zrobić to przedstawić własne i prywatne punkty widzenia.
Może one pomogą przelać szalę wyboru. Bo decyzję nie my podejmujemy.
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
jak ktoś jeździ raz w roku w trasę to nawet w ogóle da sobie radę bez prywatnego samochodu.
Takich ludzi też nie jest mało.
Tylko co to zmienia? Ktoś pyta... odpowiedz jaką zaserwowałeś nic nie wnosi do tematu.

Jedyne co możemy zrobić to przedstawić własne i prywatne punkty widzenia.
Może one pomogą przelać szalę wyboru. Bo decyzję nie my podejmujemy.
Czy coś wnosi moja wypowiedz czy nie, nie Ty będziesz oceniał. Mam blisko rok TMY RWD z baterią LFP. Jak bym miał cokolwiek dopłacać to tylko do Performance, żeby mieć najlepsze osiągi. Jeżdżąc na co dzień ładuje się raz w tygodniu na 100%, tygodniowo 300 km realnie od ładowania do ładowania. 100 do ok 20%.
Ładowanie w trasie 10-80% zajmuje 20 min, bateria BYD.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Drodzy forumowicze,
Bardzo proszę Was o pomoc w podjęciu decyzji.
Wiem, że 3 Highland, ale która wersja to ... czacha dymi.
Naczytałem się o rodzajach baterii w obu wersjach i no ... naprawdę konia z rzędem....
Mam dom z fotowoltaiką, prąd w lato jest :)
Jeżdze na co dzień ok. 40 km. Dwa razy w miesiącu trasa razem ok. 160 km w obie strony, ale na miejscu siła jest.
3 razy w roku jeżdżę na dłuższe trasy tj ok 300 km. w jedną stronię, na miejscu ładowanie u teściów.
Jestem kierowcą raczej ozstrożnym, średnio 110-120 km/h na trasie. W mieście przestrzegam przepisów (50-60 km/h).
Bardzo proszę o wyrozumiałość dla profana Elektrosztuki i dziękuję z góry za podpowiedzi.
Mam SR+ z najmniejszym zasięgiem. Bezpieczne baterie LFP + ładowanie do pełna kiedy chcesz. W zupełności mi wystarcza chociaż ja robię trasy po 400-450 km i gdybym miał LR to bym nie ładował w trasie a tak Ciechocinek murowany. Ostatnio z waty przy 90% pokazywał mi -4% do Ciechocinka i jechałem 120-130 i dojechałem na 3% ale na plusie nie minusie :). Zrobiłem 260km. Bierz SR (teraz jest z jeszcze większym zasięgiem )! Ps. Moim SR+ zrobiłem 9500KM z Gdyni do Portugalii i nazad !
 
Last edited:

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Pełna zgoda, tylko ten etap w PL będzie za jakieś kilka lat (bo takie jest opóźnienie w infra w stosunku do FR, DE, NL czy UK). Stąd w PL pokutuje przekonanie: bierz EV z największym zasięgiem.

Ja na miejscu OP (przy jego 'use case') wziąłbym SR, ale dopłacił za Ultra Red, białe wnętrze, koła Nova i hak. Daje to (na dzisiaj) 223 990 zł vs 'golas' LR AWD za 224 990 zł (ceny bez dopłat).
Ja na przykład takiego zestawu kolorów nie wziąłbym nawet gdyby mi dopłacali :)
 
Top