JAK TESLA LICZY ZUŻYCIE PRĄDU, moje doświadczenie

ducarider

Posiadacz elektryka
Cześć
Dzisiejsza trasa: 292 km, średnia 126 km/h. 100 - 6%

Przed wyjazdem bateria naładowana 20 -100 % (ładowarka 11 kwh, screen z ładowania w załączniku), zaraz po skończonym ładowaniu wsiadłem do samochodu i pokonałem trasę bez żadnych postojów.
- wg apki Tesli 61 kwh
- wg licznika 65,42 kwh

Po zużyciu tychże 80 % czyli 100% do 20%
wyświetlacz Tesli pokazał zużycie 57 kwh, jeśli porównać to do ilość załadowanej wychodzi 14,7% różnicy!!

Wg mnie:
Tesla przy Ładowaniu baterii podaje energię władowaną po falowniku a przy rozładowaniu podaje energię przed falownikiem.
Nie uwzględniając strat tego urządzenia, które na tej operacji pochłania około 7,5 % w każdą stronę.
Zatem żeby liczyć zużycie energii, trzeba dodawać zawsze 15 % przy ładowaniu AC i 7,5% DC.

Po rozładowaniu do 6% pokazała, że zużyła 67 kwh, a apka SEXY, że w baterii pozostałoi 7.9 kwh.
 

Attachments

  • Sexy.PNG
    Sexy.PNG
    215,7 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • Finisz.JPEG
    Finisz.JPEG
    892,4 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • 100-20.JPEG
    100-20.JPEG
    801,8 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • Stat ładowania.jpeg
    Stat ładowania.jpeg
    58,5 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • Ładowanie.jpeg
    Ładowanie.jpeg
    954 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • Trasa.jpeg
    Trasa.jpeg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 19

STMS

Pionier e-mobilności
odkryłeś straty - brawo TY

a tak poważnie - to zawsze będzie oczko niezgody bo jak zapłacisz za 50 L benzyny to zużyjesz 50 L a tu niewiadomo ile bo straty ...
i jak chcesz sprawdzić faktyczny koszt / zużycie to trzeba brać dane z licznika sprzed ładowarki - czyli albo z apki sprzedawcy za co faktycznie płacisz albo z licznika przed ładowarką w domu
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja wiedziałem, że są. Ale nie aż takie. 15 % to sporo. Zużycie nie jest 23 kWh a 25,5. Nie widzisz różnicy? kiedys tak było w spalinowych, że oszukiwali. Skończyło się ustawami. Powinno to być na liczniku zużycia. Doładowałeś 60, zużyłeś 60. Jest załadowałeś 65, zużyłeś 57. Reszta gdzie?
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ja wiedziałem, że są. Ale nie aż takie. 15 % to sporo. Zużycie nie jest 23 kWh a 25,5. Nie widzisz różnicy? kiedys tak było w spalinowych, że oszukiwali. Skończyło się ustawami. Powinno to być na liczniku zużycia. Doładowałeś 60, zużyłeś 60. Jest załadowałeś 65, zużyłeś 57. Reszta gdzie?
Poczytaj to forum bardziej … nie jesteś pierwszy i ostatni z takimi opiniami

mnie też to wkurza ale nic z tym nie zrobie tym bardziej że mnie interesują koszty przejazdów a ten mam podany w tessie a nie ilość kWh
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja koszty mam tym bardziej gdzieś, jeden kolega tu pisał to go chcieliście zjeść. Dodałem jakby swój kamyk do tego ogródka. Wcześniej nie zwracałem uwagi.
 

eimi

Pionier e-mobilności
15% to jest nic, zima na krótkich odcinkach będzie Ci pokazywał w aucie o 50% niższe niż jest w rzeczywistości

 

chris89

Posiadacz elektryka
Mnie bardziej irytuje to, że pokazuje 20kw np. robię po mieście 150 km i mam 20% bo robiłem te odcinki kilka dni i w tym czasie sentry zużył 30kw i klima na zawołanie z 10. Jak wchodzę w szczegóły to tego nie pokazuje. Pokazuje jedynie jakieś pierdoły, ale nie ma ile realnie ciągnie chłodzenie na postoju czy sentry. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
1. Tesla przy ładowaniu liczy na wejściu baterii czyli juz po konwersji AC/DC i po aktualnym zużyciu np w trakcie ładowania. Wartość wyświetlana w aplikacji-> statystyki ładowania. I będzie ona ok 3-10% mniejsza niż wskazanie na liczniku przed/w wallboxie.
2. Nie liczy zuzycia na postoju do jazdy (N/P), ale w trakcie takiej jednej trasy tego nie widać.
3. Bateria to nie jest szczelny zbiornik, w trakcie ładowania i rozładowywania bateria się nagrzewa i ta energia jest z niej zabierana przez płyn który w niej krąży. Więc nawet jeśli tesla liczy przy baterii i ile weszło i ile wyszło poprawnie to ta druga wartość zawsze będzie mniejsza, bo część energii wychodzi inną drogą w postaci ciepła i trudno to zarejestrować. (trzeba by badać temperature płynu i jego przepływ i mieć dobrze zaizolowaną baterię żeby to zmierzyć)

 
Last edited:

nabrU

Moderator
Mnie bardziej irytuje to, że pokazuje 20kw np. robię po mieście 150 km i mam 20% bo robiłem te odcinki kilka dni i w tym czasie sentry zużył 30kw i klima na zawołanie z 10. Jak wchodzę w szczegóły to tego nie pokazuje. Pokazuje jedynie jakieś pierdoły, ale nie ma ile realnie ciągnie chłodzenie na postoju czy sentry. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć.

Nie chcę się czepiać, ale to kWh nie kW. Trzymajmy poziom na tym Forum...
 
Top