Cześć
Dzisiejsza trasa: 292 km, średnia 126 km/h. 100 - 6%
Przed wyjazdem bateria naładowana 20 -100 % (ładowarka 11 kwh, screen z ładowania w załączniku), zaraz po skończonym ładowaniu wsiadłem do samochodu i pokonałem trasę bez żadnych postojów.
- wg apki Tesli 61 kwh
- wg licznika 65,42 kwh
Po zużyciu tychże 80 % czyli 100% do 20%
wyświetlacz Tesli pokazał zużycie 57 kwh, jeśli porównać to do ilość załadowanej wychodzi 14,7% różnicy!!
Wg mnie:
Tesla przy Ładowaniu baterii podaje energię władowaną po falowniku a przy rozładowaniu podaje energię przed falownikiem.
Nie uwzględniając strat tego urządzenia, które na tej operacji pochłania około 7,5 % w każdą stronę.
Zatem żeby liczyć zużycie energii, trzeba dodawać zawsze 15 % przy ładowaniu AC i 7,5% DC.
Po rozładowaniu do 6% pokazała, że zużyła 67 kwh, a apka SEXY, że w baterii pozostałoi 7.9 kwh.
Dzisiejsza trasa: 292 km, średnia 126 km/h. 100 - 6%
Przed wyjazdem bateria naładowana 20 -100 % (ładowarka 11 kwh, screen z ładowania w załączniku), zaraz po skończonym ładowaniu wsiadłem do samochodu i pokonałem trasę bez żadnych postojów.
- wg apki Tesli 61 kwh
- wg licznika 65,42 kwh
Po zużyciu tychże 80 % czyli 100% do 20%
wyświetlacz Tesli pokazał zużycie 57 kwh, jeśli porównać to do ilość załadowanej wychodzi 14,7% różnicy!!
Wg mnie:
Tesla przy Ładowaniu baterii podaje energię władowaną po falowniku a przy rozładowaniu podaje energię przed falownikiem.
Nie uwzględniając strat tego urządzenia, które na tej operacji pochłania około 7,5 % w każdą stronę.
Zatem żeby liczyć zużycie energii, trzeba dodawać zawsze 15 % przy ładowaniu AC i 7,5% DC.
Po rozładowaniu do 6% pokazała, że zużyła 67 kwh, a apka SEXY, że w baterii pozostałoi 7.9 kwh.