Parkowanie przodem - widoczność. Pomysły na rozwiązanie problemu.

nabrU

Moderator
Ja tu jestem dłużej, a jednak jestem w stanie dostrzec, kto pierwszy zaczął zaczepne komentarze."

@inter nie jest bez winy, ale 'ćwoków' nie wyciągał z rękawa...
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Przodem to zawsze patrzyłem po odbiciu świateł jak blisko mogę dojechać. Gdybym miał zeczywiście taki problem to kamerka + wyświetlacz a'la licznik pewnie bym montował.
 

staarek

Fachowiec
Witam wszystkich!

Wiem, że temat był wałkowany. Ale mam taki pomysł, a zasadniczo kilka pomysłów co z problemem zrobić, bo że to problem, to nie mam wątpliwości.

Pomysł nr 1: dodatkowa kamera na tablicy rejestracyjnej z monitorem w lusterku wstecznym.
Tu link do przykładowego urządzenia:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-wifi-kamera-w-ramce-monitor-7-na-lusterko-8616631319 .
To lusterko w Y jest i tak b. małe...

Pomysł nr 2: instalacja niezależnych czujników parkowania w zderzakach (przód/tył) z buzerami i ew. diodowymi wskaźnikami odległości. Niezależnych i porządnych po 6 szt. przód i tył.

Pomysł nr 3: czujniki i kamery w ramkach tablic rejestracyjnych.
Tu dwa przykładowe zestawy:
Czujniki takie sobie, ale metoda małoinwazyjna.

Pomysł nr 4: kamery w ramkach, monitor w lusterku i po sześć czujników w każdym ze zderzaków.

Co o tym sądzicie? Może macie jakieś własne, inne pomysły/rozwiązania? Jakieś linki do podrzucenia?

Aby przybliżyć sytuację, oświadczam, że umiem jeździć i parkować, Tesla mod. Y jest większa od Renault Megane, a prawo jazdy posiadam od wielu lat i nikt mi go nie dał w prezencie.
Tesla może być parkowana w garażu wyłącznie przodem, bo tak mam zainstalowaną ładowarkę obok drugiego (jeszcze większego) samochodu, który parkuje tyłem. Dzięki temu, każdy z użytkowników wspomnianych aut może spokojnie otworzyć drzwi po stronie kierowcy. W garażu pojawiają się co rusz dodatkowe i zmienne przeszkody - a to rower, a to kosiarka, a to coś jeszcze innego. Miejsca nie jest zbyt wiele i chciałbym by Tesla (bez względu kto ją prowadzi) mogła podjechać przodem jak najbliżej ew. przeszkody. Widoczność z miejsca kierowcy oraz przedziwny system wirtualizujący otoczenie wymyślony dla tego auta powodują, że nie da się tego zrobić.
czesc,

Ja kupilem taka ramke na przednia rejestracje z czujnikami (sygnal dzwiekowy) i podpialem pod wlacznik swiatel przeciwmgielnych, ale w sumie moze lepiej podpiac pod cos cos wlacza z zaplonem zeby czujniki zawsze dzialaly jak auto jest wlaczone?

mg_5.JPG
 

inter

Pionier e-mobilności
czesc,

Ja kupilem taka ramke na przednia rejestracje z czujnikami (sygnal dzwiekowy) i podpialem pod wlacznik swiatel przeciwmgielnych, ale w sumie moze lepiej podpiac pod cos cos wlacza z zaplonem zeby czujniki zawsze dzialaly jak auto jest wlaczone?

View attachment 19305
W Tesli nie jest tak łatwo się wpiąć. Nie można ingerować w przewody, musi być coś w miarę dedykowane.
Każda część w Tesli, ma swój własny chip i jest oprogramowana.

 
Last edited:

staarek

Fachowiec
W Tesli nie jest tak łatwo się wpiąć. Nie można ingerować w przewody, musi być coś w miarę dedykowane.
Każda część w Tesli, ma swój własny chip i jest oprogramowana.
Podejrzewalem, ze moze tak latwo nie byc... Jest w TMY standardowe "gniazdo zapalniczki"? Bo moze ewentualnie z tym moznaby cos pokombinowac.
 

Yaroslav

Zadomawiam się
Dołączyłeś dzisiaj, napisałeś kilka postów i już kozaczysz i wyjeżdżasz od 'ćwoków'.... super start...
Czytałeś kto dostał "ćwoka"? I co to znaczy, że "kozaczę"? Na tym forum można nowych użytkowników obrażać a oni nie mają prawa do kontry? Super start, to dać się obrażać i tolerować pod postem (delikatnie mówiąc) dziwne lub/i chamskie wpisy?
 
Top