Jak sprzedać używanego elektryka?

shago

Fachowiec
Przeczytałem temat od deski do deski i w sumie nikt nie podał jeszcze jednego powodu, dlaczego może być problem ze sprzedażą: dla mnie to auto jest po prostu brzydkie. Nawet spalinówki było bardzo mało, ale widząc takowe na drodze zawsze mówiłem do siebie: nigdy bym tego nie kupił. Brał to autor pod uwagę dokonując wyboru?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No właśnie. Widać, jak różne podejścia mają ludzie, trudno chyba z tego jakaś średnia uzyskać
Ja np gdybym miał kupić nowy spalinowy za 100tys, to w ogóle bym nie zmienia starego, której jest dobry i tani w użytkowaniu. Poprzedni samochód sprzedałem jak miał 18 lat🙂
Natomiast ostatnio stwierdziłem, że w ciągu 10 lat 4 razy byłem zagranicą samochodem, a tak to jeżdżę po Śląsku plus Bieszczady.
Wyszło mi, że elektryk byłby w sam raz dla mnie, może być młody używany, szczególnie jeśli jeszcze na gwarancji.
I wydasz na niego chetnie 100-140kzl ?
Czy raczej najtanszy Leaf 2 za 50-60kzl ?
A moze odpuscisz i wezmiesz znow spaline ? :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Przeczytałem temat od deski do deski i w sumie nikt nie podał jeszcze jednego powodu, dlaczego może być problem ze sprzedażą: dla mnie to auto jest po prostu brzydkie. Nawet spalinówki było bardzo mało, ale widząc takowe na drodze zawsze mówiłem do siebie: nigdy bym tego nie kupił. Brał to autor pod uwagę dokonując wyboru?
Ja prawie kupilem nowego Soula :)
Ale kosztowal 150kzl i stwierdzilem ze doloze 50k do tesli sr… a potem wyszlo ze moze jednak dluzszy leasing i wezme tm3 LongRange…
Ale soula nadal uwazam za fajne choc specyficzne auto… ale ja duzo jezdzilem smartami…
 

shago

Fachowiec
Ja nie mam zamiaru oceniać co komu się podoba ;). Tylko znikoma ilość Soul na drodze powinna dać do myślenia podczas zakupu.
Ja osobiście tylko Tesle 3 rozważam jako elektryk, bo raz że mi się cholernie podoba, a dwa to jedyny sensowny, rodzinny elektryk nie SUV na rynku (nienawidzę SUV). Cena/jakość jest poza konkurencją. Jedyne co mnie wstrzymuje, to czekanie do końca roku czy pojawi się wersja idealna: RWD LR.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Koszt wymiany silnika w BMW 520D to ok. 90 tys pln w ASO. (4 letnie auto)
Tak, ale da się wymienić poza ASO, da się łatwiej pozyskać silnik z innego auta. Nie mam polskich cen a na zachodzie wiadomo że ceny wyższe, ale wymiana 4 modułów z 11 w BMW i7 $35tys same części (pewnie z rabatem bo według cennika 44tys). Te pierwsze są podwójne dlatego 2x droższe. Podobno cały pakiet $95tys części a z robocizną $102tys. Znacie kogoś kto musiał wymienić silnik albo baterię? Ja nie bo tą pewnie bardzo rzadkie przypadki, ale jeśli na rynku nie pojawią się ubezpieczenia/abonamenty obejmujące takie naprawy to auto któremu kończy się gwarancja na baterię będzie praktycznie niesprzedawalne. Już pojawiają się tacy co moduły rozbierają i wymieniają wadliwe ogniwa ale takich miejsc jest 0-1 na kraj, a wiedza jest narazie tajemna i magiczna:)
1723015447216.png
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Przeczytałem temat od deski do deski i w sumie nikt nie podał jeszcze jednego powodu, dlaczego może być problem ze sprzedażą:
Raczej przeczytałeś nieuważnie, bo nie chodzi o sprzedaż jakiegoś konkretnego egzemplarza,. tylko o ogólny problem ze sprzedażą używanych bev.
dla mnie to auto jest po prostu brzydkie.
Dla Ciebie.
Rozumiem że chodzi o soula?
Nawet spalinówki było bardzo mało, ale widząc takowe na drodze zawsze mówiłem do siebie: nigdy bym tego nie kupił. Brał to autor pod uwagę dokonując wyboru?
Nie, bo i dlaczego?
Jednym się podoba, innym nie.
Mnie się podobał.
A na pewno dużo bardziej niż konkurencja dostępna w podobnych pieniądzach i parametrach.

Przykładowo - stare Niro podoba mi się dużo mniej.
Reszta potencjalnej konkurencji nie lepiej, do tego mają zazwyczaj dużo gorsze parametry.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja nie mam zamiaru oceniać co komu się podoba ;). Tylko znikoma ilość Soul na drodze powinna dać do myślenia podczas zakupu.
Ja osobiście tylko Tesle 3 rozważam
I że niby jest ładna czy o co chodzi?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, ale da się wymienić poza ASO, da się łatwiej pozyskać silnik z innego auta. Nie mam polskich cen a na zachodzie wiadomo że ceny wyższe, ale wymiana 4 modułów z 11 w BMW i7 $35tys same części (pewnie z rabatem bo według cennika 44tys).
I ich już się nie da wymienić poza ASO?
 
Top