Jak sprzedać używanego elektryka?

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie ma, czy moja i Twoja wiedza co nich, nie jest wystarczająca?

Ale teraz znowu piszesz o ASO.
Moja wiedza, Twoja a tym bardziej osoby która chce kupić używanego elektryka. Bedzie to działało tak samo jak np ze skrzyniami biegów. Warsztat wymontowuje wysyła skrzynie do naprawy i taka wraca po naprawie. Nie piszę że się nie da, im biedzniejszy kraj tym bardziej się da tylko koszty są 2x wieksze niż w przypadku aut spalinowych i długo tak będzie.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Zakłady naprawiające EV specjalizują się w układach specyficznych dla EV. Czyli bateria, silnik, falownik, ładowarka. Jeśli pojedziesz do nich elektrykiem, żeby Ci naprawili klimatyzację to nie dziw się, że się za to nie biorą.
I na tej samej zasadzie, jak pojedziesz do serwisu klimatyzacji, to też Ci jej nie naprawią, bo się nie znają na EV i na tej konkretnej marce.

Warsztat specjalizujący się w danej marce - to samo, nie zna się na EV.

Robi się błędne koło.

Nie zmyślam - miałem dokładnie taki przypadek.
Nie znają się na tym, musieliby stracić mnóstwo czasu na rozpoznanie jednego przypadku, a zarobek na starym tanim aucie jest mizerny. Równie dobrze mogłeś do nich pojechać z uszkodzonym łożyskiem koła w samochodzie elektrycznym. Nie naprawią tego, bo to nie jest to w czym się specjalizują. To jest tak proste.
Czyli efekt jest taki jak pisałem, nie masz obsługi.
Jeżdżenie z każdą usterką do kogo innego to jest chyba najgorszy koszmar posiadacza używanego auta.
I kolejny argument przeciw EV (takiemu po gwarancji zwłaszcza).
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tak, ale da się wymienić poza ASO, da się łatwiej pozyskać silnik z innego auta. Nie mam polskich cen a na zachodzie wiadomo że ceny wyższe, ale wymiana 4 modułów z 11 w BMW i7 $35tys same części (pewnie z rabatem bo według cennika 44tys). Te pierwsze są podwójne dlatego 2x droższe. Podobno cały pakiet $95tys części a z robocizną $102tys. Znacie kogoś kto musiał wymienić silnik albo baterię? Ja nie bo tą pewnie bardzo rzadkie przypadki, ale jeśli na rynku nie pojawią się ubezpieczenia/abonamenty obejmujące takie naprawy to auto któremu kończy się gwarancja na baterię będzie praktycznie niesprzedawalne. Już pojawiają się tacy co moduły rozbierają i wymieniają wadliwe ogniwa ale takich miejsc jest 0-1 na kraj, a wiedza jest narazie tajemna i magiczna:)
View attachment 19706
naprawiałem baterię w phevie, wymiana modułu, suszenie, balansowanie, 3300 zł. Piszesz, że silnik da się poza aso, baterię też da się poza aso. W Polsce jest co najmniej 30-40 miejsc które już mają doświadczenie a szybko pojawiają się nowe miejsca.

Z zakupem używanego silnika to też loteria, pół roku temu mój znajomy wymieniał z 6 letniej zafirze, kupił okazyjnie i po wymianie oleju okazało się że poprzedni właściciel jeździł bez oleju a przed sprzedarzą
zalał motodoctorem czy czymś podobnym. Nowy silnik w aso prawie 60k, kupił używkę za 6k z "gwarancją" kolejne 6k za przekładkę, przejeździł pół roku i silnik zdechł. Auto poszło za grosze jako uszkodzone.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Chętnie to nie, bo to już jest dużo dla mnie, ale 80...
Leaf nie, nim nie dojadę 350km w miare komfortowo.
Nowa Tesla LR tez nie dojedziesz 350km na autostradzie komfortowo.
A zima to juz wogole.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wracający to pytania z tytułu wątku:
Jak sprzedać używanego elektryka?
Odpowiedź brzmi : Tanio . Taniej , mniej lub wcale.

To samochy rodzinne
czyli do przekazywania rodzinie . :)
Inaczej płacz i zgrzytanie zębów jak mial być to interes .


Było "oczko" pod koniec 2022 ?, że Tesle używki , szły prawie jak nowe . Trwało to krótko .
Elektryki mają kilka swoich uwarunkowań innych niż te do których się przez lata przyzwyczailiśmy z ICE itp.
Mniejszy zasieg , dłuższe ładowanie od tankowania , wyższa cena niż za podobne w klasie ice , i większą utratę wartości.
Za to otrzymujemy też coś....1.
2.
3.
4.
n.....+ ulotne wartości jak eko itp pierdolamento .
A jak to coś (wymienine w podpunktach) komuś niewystarcza lub to za mało, to cierpi .
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ja nie mam zamiaru oceniać co komu się podoba ;). Tylko znikoma ilość Soul na drodze powinna dać do myślenia podczas zakupu.
Ja osobiście tylko Tesle 3 rozważam jako elektryk, bo raz że mi się cholernie podoba, a dwa to jedyny sensowny, rodzinny elektryk nie SUV na rynku (nienawidzę SUV). Cena/jakość jest poza konkurencją. Jedyne co mnie wstrzymuje, to czekanie do końca roku czy pojawi się wersja idealna: RWD LR.
idealna jest M3P, przy obecnych cenach nie rozważał bym RWD
 

blazej

Pionier e-mobilności
idealna jest M3P, przy obecnych cenach nie rozważał bym RWD
Wydaje mi się, że M3P jest idealna dla wąskiego grona odbiorców. Osiągi i inne zawieszenie dla większości będą mniej istotne niż cena i zasięg. Zważywszy, że zawsze jest to auto z 6-4.5 s do 100. Z kolei między LR a SR główną różnicą to długie trasy i 4x4. Osiągi pomijam bo większość ich nie potrzebuje. Na trasie ładowanie 10-80 w LR zrobi różnicę względem 10-80 w SR. LR RWD jest faktycznie idealny, jeśli ktoś nie potrzebuje 4x4.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że M3P jest idealna dla wąskiego grona odbiorców. Osiągi i inne zawieszenie dla większości będą mniej istotne niż cena i zasięg. Zważywszy, że zawsze jest to auto z 6-4.5 s do 100. Z kolei między LR a SR główną różnicą to długie trasy i 4x4. Osiągi pomijam bo większość ich nie potrzebuje. Na trasie ładowanie 10-80 w LR zrobi różnicę względem 10-80 w SR. LR RWD jest faktycznie idealny, jeśli ktoś nie potrzebuje 4x4.
Choćby dla mocniejszej rekuperacji warto pójść w AWD, no i jazda jest zupełnie inna, silniki jakie są w teslach na tylnej osi muszą mieć ścięty moment od 0 ponieważ taka jest ich charakterystyka(synrm oddaje moc pulsacyjnie, jak go przydusisz za mocno od 0 to poszarpuje, tzw. ripple). Dlatego dla dynamiczniejszego startu przydaje się indukcyjny z przodu.
 
Top