TESLA AKTUALIZACJE

cooler

Pionier e-mobilności
Zimna bateria, podłączona na stałe pod AC, 100%=554km. Średnie zużycie ponad 20kWh/100. Zwykle ładuję na AC ale w wakacje zrobiłem 5000km na SC lub inne DC
Bateria 82kWh Q2 2021,.14tys przebiegu. Wydaje mi się że na początku było 560km zasięgu.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Z tego co pamiętam newbie gdzieś już pisał że ma LG czyli E5D
Tak samo jak ja, LG E5D Q1 2021. LG wolniej degraduje.
1E7A55F0-BBEA-4ED0-B6A4-A24E14ECEBB1.jpeg
 

Michal

Moderator

newbe

Posiadacz elektryka
Jeżeli ta wartość u mnie jest prawdziwa to znaczy, że w pół roku auto straciło 10% zasięgu od katalogowego.
Nie sądzę, bo część zasięgu katalogowego jest schowana w buforze poniżej zera % (np. e-Niro takiego nie ma).
Z 0 km na zegarach awaryjnie można jeszcze do 3.3 kWh z baterii wycisnąć. Co daje przy ostrożnej jedzie z 20 km?
Mi się wydaję że od nowości było 532 km? I wtedy mniej niż 5 % degradacji, czyli w ramach normalnego opisanego zjawiska pasywacji dla baterii NCA. Palowanie jak Bjorn z rozładowaniem poniżej 10%, jojo-driving oraz testy zasięgu do pewnego rozładowania to dadzą zwiększenie degradacji. A jak nie - to zostanie mniej-więcej na tym poziomie.. 1% na rok potem się traci...
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem on też ma Panasonic, bo to raczej ta sama partia :)
Ja w dokumentach rejestracyjnych (Complete Vehicles EC Certificate Of Conformity) mam Varaint: E3D - co wydaję się oznaczać w moim przypadku "ulepszoną" baterię Panasonic..
View attachment 2398

Opis wariantów na naszym ulubionym portalu: tutaj ;)

@newbe - Masz taki dokument? Co jest u Ciebie?
E5D mam, czyli LG...
Nie mam kopii certyfikatu w telefonie, szybciej mi było filmik odgrzebać...
 
Last edited:

Bartosz

Pionier e-mobilności
Nie sądzę, bo część zasięgu katalogowego jest schowana w buforze poniżej zera % (np. e-Niro takiego nie ma).
Z 0 km na zegarach awaryjnie można jeszcze do 3.3 kWh z baterii wycisnąć. Co daje przy ostrożnej jedzie z 20 km?
Mi się wydaję że od nowości było 532 km? I wtedy mniej niż 5 % degradacji, czyli w ramach normalnego opisanego zjawiska pasywacji dla baterii NCA. Palowanie jak Bjorn z rozładowaniem poniżej 10%, jojo-driving oraz testy zasięgu do pewnego rozładowania to dadzą zwiększenie degradacji. A jak nie - to zostanie mniej-więcej na tym poziomie.. 1% na rok potem się traci...
Tak na początku było 532 km potem zaczęło rosnąć do 542 km i w okolicach 10 tyś. zaczęło spadać. Niemniej osobiście jestem zdania, że faktycznej degradacji nie da się oszacować w żaden, ŻADEN sposób. Nawet BMS tego nie wie. Jest zbyt dużo zmiennych, aby to ustalić.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak sobie przeliczę ten zasięg, przez średnie zużycie od początku eksploatacji to baterię mam 90 kWh 😂.
Nie ma co się tym sugerować, w codziennej eksploatacji jest to bez znaczenia.
 
Top