KIA EV3 - cennikowa porażka w Polsce. Czy Tesla zdominuje rynek?

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
do założenia tego wątku skłonił mnie nowy cennik nowego modelu firmy KIA. niestety sprawdziły się czarne scenariusze i kolejny raz my Polacy zostaliśmy brzydko zrobieni w bambuko. nie wiem czy ktoś w Polsce chce sprzedawać auta tej firmy, czy może nie potrafi? czy może robi miejsce dla chińczyków w zaplanowany sposób? jaki jest cel wyceny sensownie skonfigurowanego modelu powyżej poziomu Tesli? czy można przed takimi działaniami w jakiś sposób się bronić niż tylko nie kupując?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Zapowiedzi były obiecujące i nawet brałem to auto pod uwagę. Ale no sorry, totalnie nie za te pieniądze. Powiem wprost: obecnie na rynku to tylko Tesla i chińczyki jeżeli chodzi o elektryki. Tesla 3 dalej numer 1 dla mnie.
mam takie same odczucia. cennik EV3 to jest skandal i plucie w twarz klientom.
 

shago

Fachowiec
Co takiego ma to EV3 Business Line za to 206k, czego nie ma Tesla 3 RWD? Ach.. już wiem...
- Sporo mniejszy bagaznik

- Brak wentylowanych foteli i ogólnie gorszy komfort dla pasażera

- Gorsze multimedia (bazuję na koreańskich recenzjach)

- Gorsze przyspieszenie

Jedynie może zasięgiem się obroni. Bolą cła na Tesle, dlatego we wrześniu planuję kupić nie czekając na nowe dopłaty, bo i tak pewnie cena auta pójdzie w górę po wejściu ceł.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Co takiego ma to EV3 Business Line za to 206k, czego nie ma Tesla 3 RWD? Ach.. już wiem...
- Sporo mniejszy bagaznik

- Brak wentylowanych foteli i ogólnie gorszy komfort dla pasażera

- Gorsze multimedia (bazuję na koreańskich recenzjach)

- Gorsze przyspieszenie

Jedynie może zasięgiem się obroni. Bolą cła na Tesle, dlatego we wrześniu planuję kupić nie czekając na nowe dopłaty, bo i tak pewnie cena auta pójdzie w górę po wejściu ceł.
ja jeszcze dodam zupełnie bezsensowny przy tej mocy i momencie obrotowym napęd FWD oraz moc ładowania 128kW w nowym modelu na rok 2024 i wszystko to drożej niż Tesla. nawet poskąpili tych foteli z funkcją relaksu aby można było wygodnie poczekać na to wolne ładowanie- jest tylko w GT
 

kaktus

Posiadacz elektryka
ja jeszcze dodam zupełnie bezsensowny przy tej mocy i momencie obrotowym napęd FWD oraz moc ładowania 128kW w nowym modelu na rok 2024 i wszystko to drożej niż Tesla. nawet poskąpili tych foteli z funkcją relaksu aby można było wygodnie poczekać na to wolne ładowanie- jest tylko w GT
Ciśniesz na tą Teslę wszędzie to masz :D jeszcze rano gdzieś w kontekście rozmowy o nowym Y podawałeś przykład EV3 ze Tesla musi zwiększyć baterie żeby zaliczyć progres bo… a tu niespodzianka.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ciśniesz na tą Teslę wszędzie to masz :D jeszcze rano gdzieś w kontekście rozmowy o nowym Y podawałeś przykład EV3 ze Tesla musi zwiększyć baterie żeby zaliczyć progres bo… a tu niespodzianka.
dokładnie tak jest jak napisałeś ale nie ma co się cieszyć. to jest patologiczna sytuacja. jestem tylko ciekaw co z tym fantem zrobią klienci KIA? czy wszyscy będziemy zmuszeni przesiąść się do Tesli? czy w Polsce nie ma już realnego wyboru? niedługo Hyundai wprowadzi Instera ale mam jasne przeczucie, że mogą bazować na cenniku EV3 i zabiją to fajne małe autko zbyt wysoką ceną. zaczynam sobie strugać klęcznik przed Elonem ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
KIA kopie sobie wielki dół w który potem wpadnie, pisałem o tym w innym wątku
 
Top