Smart #1 - wrażenia

inter

Pionier e-mobilności
Nie.
Ale za starych czasów darmowych Lidli, widziałem wozidła które do końca trzymały dużą prędkość.
Nie pamiętam dokładnie modeli, jakiś MB czy Audi chyba, bodajże Arriya.
Więc 50 kWh przy 80% to jest taki sobie wynik.

Myślałem, że skoro w #1 dobrze zrobili max, to krzywą też, ale widać nie do końca
Ciekawe jak to się przełoży na średnią prędkość ładowania w całym zakresie?
Przypomnij, które ładowarki Lidla dawały tak duża moc.
To przypomnę, miały max 50 kW.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz: znasz jakieś auto segmentu B (lub z początku segmentu C) które miałoby lepiej?
Jeszcze raz - mówię o czymś innym niż Ty widocznie.
Postaraj się czytać co się pisze i na co odpowiadasz.

Przecież nie mówię, że to się wolno ładuje, tylko liczyłem że krzywa jest lepsza.

Ja wiem, że Audi Q8
Jeśli pijesz do podanego przykładu to było jakieś A4/MB EQA, więc jak najbardziej porównywalne auta.

Na samochody patrzy się przez pryzmat potencjalnych konkurentów w zbliżonym segmencie i zbliżonej kwocie. Wśród nich Smart #1 zdecydowanie jest bliżej czołówki. Jedyne auto w zbliżonej kwocie które jakie mi przychodzi do głowy i ma ciut lepszą krzywą jest MG4. Startuje niżej, ale trochę dłużej trzyma max, więc w sumie 10-80% ładuje bodajże 2 albo 3 minuty krócej.
Czyli czasu ile wychodzi w sumie na ładowanie do 80% w MG4 i #1?
Uwaga uwaga - przy 80% ma już pomiędzy 50 a 60kW. Zupełnie jak Smart...
Rozumiem i nie mówię że to jest złe.
Może być jak piszesz, że za dużo widać oglądałem testów modeli w innych segmentach i byłem przekonany, że coś się z krzywą ogólnie poprawiło.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Przypomnij, które ładowarki Lidla dawały tak duża moc.
To przypomnę, miały max 50 kW.
Zgadza się.
Ale zakładam, że jak jak przy 98% coś miało tam prawie pełną moc, to przy 80% na szybszej ładowarce ładowałoby szybciej.
Już nie wspominając o tym, że max miało mniejszy niż 150 kW, więc krzywa musiała być lepsza.
 

inter

Pionier e-mobilności
Zgadza się.
Ale zakładam, że jak jak przy 98% coś miało tam prawie pełną moc, to przy 80% na szybszej ładowarce ładowałoby szybciej.
Już nie wspominając o tym, że max miało mniejszy.
Dopisujesz swoją ideologię.
 

inter

Pionier e-mobilności
Być może założenie nie jest słuszne, możesz spróbować je obalić....
Twoje założenia, to jak rozmowa z magla.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Twoje założenia
Aha, czyli nie wiesz, nie zweryfikowałeś, ale wiesz, że niesłuszne.

Ale tak nie do końca raczej:
Cyt:

Ładowanie „tylko” 130 kW?! Okazuje się, że tak naprawdę to dobry wynik​

Konkurencyjne Volvo C40 maksymalnie może przyjąć 150 kW, czyli naładuje się szybciej od Nissana? Cóż, niekoniecznie. Owszem, przez kilka lub kilkanaście minut akumulatory Volvo będą w stanie przyjąć więcej energii z ładowarki, ale im ładowanie będzie trwało dłużej, tym będzie rosła przewaga japońskiego elektryka. Wynika to z dobrej krzywej ładowania.

Otóż Nissan Ariya może dłużej utrzymywać większą moc ładowania, podczas gdy w Volvo spadki są wyraźniejsze i następują szybciej. Pozwolę tutaj odwołać się do testu przeprowadzonego przez Bjørna Nylanda, z którego dowiemy się, że przy 50% poziomie naładowania akumulatora Ariya trzyma około 115 kW, Volvo już około 100 kW, z kolei Volkswagen ID.5 GTX będzie wówczas ładował się z mocą około 90 kW. Później różnica będzie jeszcze wyraźniej rosnąć na korzyść Nissana."


Tak czy tak, nie ma sensu się o to spierać, bo to pierdoła.
EOD
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież nie mówię, że to się wolno ładuje, tylko liczyłem że krzywa jest lepsza.
Eeee.... To ja już skończę tutaj dyskusję ;) Dla mnie dobra krzywa = szybko się ładuje. Płaska krzywa 11kW mimo iż ma śliczny kształt to dla mnie jest mega słaba, bo długo się ładuje. To jest tak proste. Mamy inną definicję dobrej krzywej.

Rozumiem i nie mówię że to jest złe.
Więc 50 kWh przy 80% to jest taki sobie wynik.
;)
 

p0li

Pionier e-mobilności
A nie, to mi do głowy nie przyszło. To już jutro.
i jak? udalo sie?
planujesz zostac na 19" czy przejsc na 18?
ile w polsce kosztuje AC na #1? (chce porownac) - jak nie chcesz tu to mozesz na priv napisac
 

vwir

Pionier e-mobilności
i jak? udalo sie?
planujesz zostac na 19" czy przejsc na 18?
ile w polsce kosztuje AC na #1? (chce porownac) - jak nie chcesz tu to mozesz na priv napisac
Nie miałem dzisiaj na to czasu. Zostaję na 19 cali, jest idealnie. Nie wiem ile za AC, bo jeszcze nie zarejestrowałem.
 
Top