3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

Ironeska

Fachowiec
@p0li
Nie wykreśliłeś japończyków więc podrzucę nissana ariya, chociaż z drugiej strony problematyczny samochód

Nie chcesz chinczyków a wśród kandydatów masz #1/#3, przecież to chińczyk czystej krwi
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeżeli za rok będą id.7 kombi z duża bateria za 2/3 ceny, to bym długo nie myślał...
Z drugiej strony na tą chwilę kupno auta może być strzałem w kolano w obliczu już zapowiadanych baterii SS w MG4 (zapowiedzi) lub 150kWh w Nio (już przetestowanych). Warto chyba przetrzymać ten rok-dwa aby jeździć czymś przy czym ICE nie będzie jeździć i nie będzie miało zasięgu :)
Taaaa, przez najbliższe kilka lat SS będą kosztowały tyle co cały samochód. Tymczasem LFP są już teraz śmiesznie tanie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jakieś decyzje co do auta zapadły?
tia - smart#1, w piatek odbieram
@p0li
Nie wykreśliłeś japończyków więc podrzucę nissana ariya, chociaż z drugiej strony problematyczny samochód
nie chcialem, auto fajne i nawet mi sie podobalo, ale na tyle drogie ze w tej cenie mialbym VE6 albo ioniq6 i jeszcze na buty dla zony starczylo, duuuuzo butow ;)
co mnie jeszcze od aryi troche odpycha to fakt ze zmienili silniki na takie ze szczotkami - (zasilanie rotora) wiec dochodzi kolejny element obslugowy, miejsce potencjalnych niedomagan itd. - a celem tego bylo tylko i wylacznie obnizenie kosztow producenta (brak drogich magnesow neodymowych)
no i producent se potanil a i tak wyszlo drozej

Nie chcesz chinczyków a wśród kandydatów masz #1/#3, przecież to chińczyk czystej krwi

nie - prawdziwy chinczyk to jest np ora czy dongfeng
smart jest takim samym chinczykiem jak volvo czy polestar
jesli siec dealerska mercedesa wziela na siebie sprzedaz i serwis - to mnie przekonuje (moze nie na 100% ale na tyle zeby zaryzykowac)

a jak pozbede sie pozostalych benzyn i cos tam dozbieram i hyundai czy kia przeprosza sie ze zdrowym rozsadkiem to biedzie ev6 albo ioniq6 :)
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Smart dobry wybór :) Szukałem małego elektryka i skończyłem na TMY choć nie potrzebuje dużego auta bo spalinowe mam duże, jednak po czasie chyba trudno byłoby mi zrezygnować z Y na rzecz mniejszego auta/mniejszej Tesli Y.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Taaaa, przez najbliższe kilka lat SS będą kosztowały tyle co cały samochód. Tymczasem LFP są już teraz śmiesznie tanie.
Używany 20 letni spalinowy jest jeszcze tańszy.
Cena to rzecz drugorzędna, co z tego że auta z LFP są dostępne i tanie, jeżeli nie spełniają moich wymagań?
Mam zmienić 82kWh w Tesli na 60kWh w Stellantis lub czymś podobnym? Jaki to ma sens?
Wolę poczekać, bo mając czym jeździć naprawdę nie widzę nic co warto było by kupić.
Chce duże baterie bo mam tani lub za darmo prąd z PV. Robię głównie trasy. I nie lubię stawać co 2h i znów żreć następny obiad w fastfoodzie przy drodze.
 

cooler

Pionier e-mobilności
A obecne auta z SS spełniają? Wiesz - obietnice obietnicami a rzeczywistość rzeczywistością.
Generalnie nie kupuję nic na obietnice :) Dałem się trochę podejść Tesli z tym ich WLTP, ale gdy zamawiałem nie było jeszcze tyle informacji co teraz jak jest naprawdę, Jestem dumny że pomimo mocnych nacisków nie dałem sobie wcisnąć FSD. Ale na matrixy które miały być już za chwilę też poleciałem :( Miało być 2 tygodnie a było 3 lata.

Dlatego moja strategia którą polecam wszystkim: masz czym jeździć - poczekaj rok, dwa trzy, Może się okazać że to co wejdzie spowoduje że oddamy to co mamy na złom (bo nikt przestarzałej technologii nie kupi), więc lepiej żeby było wiekowe i już zamortyzowane.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlatego moja strategia którą polecam wszystkim: masz czym jeździć - poczekaj rok, dwa trzy, Może się okazać że to co wejdzie spowoduje że oddamy to co mamy na złom (bo nikt przestarzałej technologii nie kupi), więc lepiej żeby było wiekowe i już zamortyzowane.
Jak ja się cieszę że nie miałem takiej strategii. Od 7 lat jeżdżę elektrykami. Właśnie kupiłem czwartego. Od 7 lat czytam jak to super-hiper technologia jest tuż za rogiem i jutro wejdzie do produkcji. A nie zmieniło się dokładnie nic. No może poza ceną.
 
Top