TMYLR napęd na wszystkie koła i sexy buttons

cwireq

Posiadacz elektryka
Czy ktoś testował, czy jak w TMYLR z napędem na wszystkie koła wyłączymy przedni motor to będziemy mieli większy zasięg? Według tego co jest na stronie tesli przy opisie każdej wersji to powinniśmy zyskać około 70km zasięgu. Latem w trasie fajna opcja to by była. W zasadzie zastanawiam się czemu Elon nie zrobi takiej opcji w aucie, że mogę wyłączyć przedni motor i mieć większy zasięg.
Różnią wynosi 35km WLTP wg strony TESLA
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Technik mi wspomniał o takim fakcie wyłączania silnika, przy okazji szukania zakłóceń GPS przez różnego radzaju dodatki . Zresztą wymienione w ich serwisowce .
Na ile to fantastyczna opowieść , a na ile fakt ? Nie wiem , ale z historyjki wyszła konkluzja , że jeżeli przez przypadek z innego powodu nawali nam któryś z silników , a w logach będą zapisane te ekstra ręczne wyłączenia ( ponoć to widać bo są inne parametry od tych gdy tym steruje auto), to gwarncji na motorki już nie ma !

Ps pomału kończy sie wolność i swoboda , bo coraz więcej "niepełnosprytnych" dopadło do tych aut .To to jak z hulajnogami , im bardziej popularne tym wiecej przegiecia.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dobra, szybkie pytanie w temacie: Obejrzałem instrukcję instalacji Commandera i goście ot tak sobie wypinają magistralę i wpinają sobie do niej przejściówkę i Commandera.
Nie wspomnieli nic o wyłączeniu samochodu czy odcięciu zasilania... A w instrukcji do przejściówki ODB2 pod TeslaScan było jak wół żeby wyłączyć auto i odciąć zasilanie.
Jaka jest prawidłowy sposób instalacji: na żywca czy jednak na wyłączonym?
Jak podpinalem prawie 2 lata temu to było gdzieś chyba żeby wyłączyć. Bezpieczeństwo>Wyłącz zasilanie.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Ale jakie i skąd 35 km? Może precyzyjniej, bo Tesla NIE podaje takich danych, bo NIE udostępnia wyłączania silnika jak S3XY.
Wydaje się, że porównujesz różne auta a nie samą kwestię wyłączania silnika. Co wprowadza w błąd.
 

adamq

Fachowiec
U siebie na czas montażu wyłączyłem samochód z poziomu ekranu i nic więcej. Linii CANa raczej tam nie rozpinamy (to białe szerokie złącze wygląda jak podłączenie do akcesoriów CAN, gdzie CAN nie jest nigdzie dalej podłączony). Po tej operacji warto zobaczyć czy nie pojawią się błędy (symbol dzwoneczka lub menu serwisowe).
 

adamq

Fachowiec
Dla bardziej dociekliwych polecam poniższy link (nie wiem na ile aktualny jest schemat wtyczki we współczesnych autach):

 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ale jakie i skąd 35 km? Może precyzyjniej, bo Tesla NIE podaje takich danych, bo NIE udostępnia wyłączania silnika jak S3XY.
Wydaje się, że porównujesz różne auta a nie samą kwestię wyłączania silnika. Co wprowadza w błąd.
Na tesla.com przy konfiguratorze
Tesla Y LR RWD kola 19 zasieg WLTP 600km
Tesla Y LR AWD kola 19 zasieg WLTP 565km

Tesla wyłącza przedni naped w trakcie spokojnej jazdy. Jednak wyłączony silnik i taka generuje opory rzędu 0.5-1 kwh/100km
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na tesla.com przy konfiguratorze
Tesla Y LR RWD kola 19 zasieg WLTP 600km
Tesla Y LR AWD kola 19 zasieg WLTP 565km

Tesla wyłącza przedni naped w trakcie spokojnej jazdy. Jednak wyłączony silnik i taka generuje opory rzędu 0.5-1 kwh/100km
Wyłaczonby tzn niewzbudzony ale wirnik i tak jest połaczony z kołami i sie kręci cały czas. Ale chyba więcej niż na oporach traci się na rozpedzaniu go i hamowaniu przy zmianie prędkości, tak jakbyśmy jexdzili z wiekszym ładunkiem. Na pewno wyłaczając korzystając z S3XY nie uzyskamy tych 35km.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
No i...? Przecież nie wynosimy tego silnika z auta z S3XY, tylko wyłączamy. On wciąż tam jest i "generuje opory".
Jestem otwarty, ale wyjaśnij, bo na razie nie widzę żadnych konkretów?
Co to zasięgu WLTP to ja dla YLR2024 mam dokument homologacyjny z 655 km zasięgu.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ale jakie i skąd 35 km? Może precyzyjniej, bo Tesla NIE podaje takich danych, bo NIE udostępnia wyłączania silnika jak S3XY.
Wydaje się, że porównujesz różne auta a nie samą kwestię wyłączania silnika. Co wprowadza w błąd.
W sensie, że TMYLR z napędem na tył i ten z napędem na wszystkie koła to inne auta? Ja myślałem, że jedyna różnica jest taka, że ten z napędem na tył nie ma silnika z przodu.
 
Top