Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Przecież Pirelli SF3 ma B A 71 i jest to jedyny producent, który mi podał mailowo dokładną efektywność paliwową. Ta opona ma 7,3 kg/t.

Decybel więcej, ale klasa wyżej w hamowaniu na mokrym.

Dla przykładu efektywność paliwowa Pirelli P Zero E to 6,3 więc 5% mniej zużycia w samochodzie, ale to opona letnia.

Porównywałem czy lepiej mieć lato/zima czy wielosezon.

Hankook nie chciał podać efektywności, te wszystkie super reklamy dotyczą wersji amerykańskiej gdzie efektywność jest naprawdę świetna, ale w Europie według testów wychodziło mi 8,5 kg/t więc nie wiem dlaczego ma klasę B bo powinien mieć klasę C. Dla mnie tutaj trochę idzie jakaś reklama.

Mówimy cały czas o 235/45/18.
„Decybel więcej, ale klasa wyżej w hamowaniu na mokrym” - Mam nadzieję, że masz też dobry refleks😜
 

Eljal

Fachowiec
„Decybel więcej, ale klasa wyżej w hamowaniu na mokrym” - Mam nadzieję, że masz też dobry refleks😜
decybel to bardzo dużo biorąc pod uwagę skalę. Nie jestem fanem żadnej marki. Komentarz: Mam nadzieje ze masz dobry refleks jest po prostu słaby. Żyj i pozwól żyć innym, ok?
 

tokwi

Pionier e-mobilności
różnica decybela to ok. +12% głośniej
różnica 6 dB to +100% glosniej

Chyba pomierzę dokładnie głośność przed zmianą na cichą zimówkę.
Wczoraj na tym letnim sporcie miałem 74dB!! ale pomiar nieskalibrowanym iPhone.
 

eimi

Pionier e-mobilności
różnica decybela to ok. +12% głośniej
różnica 6 dB to +100% glosniej

Chyba pomierzę dokładnie głośność przed zmianą na cichą zimówkę.
Wczoraj na tym letnim sporcie miałem 74dB!! ale pomiar nieskalibrowanym iPhone.
Mierzenie samych decybelow w środku nie ma żadnego sensu, liczy się rozkład częstotliwości i jak to odbieramy ... Najbardziej męczące są niskie częstotliwości bo odbieramy to jako buczenie/dudnienie, a one nigdy nie będą odpowiedzialne za maksymalny pomiar. Dwie takie same opony "69db" a mogą mieć 10db różnicy w tym upierdliwym zakresie. Jedyny sens to się przejechać na takich oponach i samemu ocenić.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Dlatego te pomiary głośności robione wg metodologii certyfikacyjnej dla mnie są nic nieznaczące, bo to jedynie pomiar głośności zewnętrznego obserwatora oddalonego od pojazdu o 7,5 metra.

Do tego niskie częstotliwości przenoszą się przez konstrukcję, a nie przez powietrze (tj. z opon przez powietrze na zewnątrz auta i znowu magicznie przez szyby do ucha kierowcy). Widać to dobrze teraz gdy guma letnich opon jest sztywniejsza i nie ma tłumiącej elastyczności (dla tych samych ciśnień). Jeśli dźwięk, który nam przeszkadza (w środku) w większości przenosi się głównie po konstrukcji i z zależy od modelu i egzemplarza samochodu a nawet masy, to wiara w nalepki na oponie jest naiwnością. Lepiej poczytać forum i subiekwne opinie wiarygodnych użytkowników danego modelu samochodu.

Te opinie są oparte na pomiarze w pojeździe i tak jak pisał @eimi indywidualnie skorygowane do swojego audiogramu, którego pogarszanie się z wiekiem poprawia odczucia i podnosi ocenę każdej opony ;-)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Dlatego te pomiary głośności robione wg metodologii certyfikacyjnej dla mnie są nic nieznaczące, bo to jedynie pomiar głośności zewnętrznego obserwatora oddalonego od pojazdu o 7,5 metra.

Do tego niskie częstotliwości przenoszą się przez konstrukcję, a nie przez powietrze (tj. z opon przez powietrze na zewnątrz auta i znowu magicznie przez szyby do ucha kierowcy). Widać to dobrze teraz gdy guma letnich opon jest sztywniejsza i nie ma tłumiącej elastyczności (dla tych samych ciśnień). Jeśli dźwięk, który nam przeszkadza (w środku) w większości przenosi się głównie po konstrukcji i z zależy od modelu i egzemplarza samochodu a nawet masy, to wiara w nalepki na oponie jest naiwnością. Lepiej poczytać forum i subiekwne opinie wiarygodnych użytkowników danego modelu samochodu.

Te opinie są oparte na pomiarze w pojeździe i tak jak pisał @eimi indywidualnie skorygowane do swojego audiogramu, którego pogarszanie się z wiekiem poprawia odczucia i podnosi ocenę każdej opony ;-)
Certyfikatem można kierować się orientacyjnie. Jeśli według certyfikatu opona jest głośna, to raczej taka będzie, zaś jeśli jest cicha to może taka będzie.
 
Top