Bartosz
Pionier e-mobilności
Według testów opony z różnych partii produkcji/roku produkcji/fabryk w praktyce często nie mają takich samych właściwości. Dodatkowo opony są projektowane pod procedurę testową, aby osiągnęły maksymalnie dobre wyniki, co nie oznacza, że w normalnym użytkowaniu będą zachowywały się tak samo. Do tego testy przeprowadzają producenci, a nie EPREM, więc tutaj także jest pole do manipulacji. Myśle, że klient nigdy nie jest w stanie wybrać idealnego modelu dla siebie na podstawie przeczytanych treści. Nawet jeśli chodzi o opory toczenia nie mam pewności, że dana opona sklasyfikowana w danej grupie, na przykład na A1, gdzie asfalt jest chropowaty zachowa swoje parametry w tym zakresie, bo być może inna opona z gorszymi parametrami według etykiety akurat w tych warunkach wypadnie lepiej. Natomiast w zakresie hałasu, patrząc nawet na testy na Tyre Reviews klasyfikacja według pomiaru, a według odczuć często jest diametralnie różna, taki Michelin według odczuć potrafi spaść kilka pozycji niżej na przykład. Dodatkowo nawet pewne zużycie opony może znacząco zmienić jej charakterystykę w każdym aspekcie. Takie poszukiwania wydają się być trochę utopijne.Dokładnie, dlatego ja szukam z 235/45/18.
Z innych testów patrzę sobie tylko na porównania pomiędzy modelami. Jak widać przodują zawsze te same marki niezależnie od rozmiaru.
Last edited: