Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

Bartosz

Pionier e-mobilności
Dokładnie, dlatego ja szukam z 235/45/18.

Z innych testów patrzę sobie tylko na porównania pomiędzy modelami. Jak widać przodują zawsze te same marki niezależnie od rozmiaru.
Według testów opony z różnych partii produkcji/roku produkcji/fabryk w praktyce często nie mają takich samych właściwości. Dodatkowo opony są projektowane pod procedurę testową, aby osiągnęły maksymalnie dobre wyniki, co nie oznacza, że w normalnym użytkowaniu będą zachowywały się tak samo. Do tego testy przeprowadzają producenci, a nie EPREM, więc tutaj także jest pole do manipulacji. Myśle, że klient nigdy nie jest w stanie wybrać idealnego modelu dla siebie na podstawie przeczytanych treści. Nawet jeśli chodzi o opory toczenia nie mam pewności, że dana opona sklasyfikowana w danej grupie, na przykład na A1, gdzie asfalt jest chropowaty zachowa swoje parametry w tym zakresie, bo być może inna opona z gorszymi parametrami według etykiety akurat w tych warunkach wypadnie lepiej. Natomiast w zakresie hałasu, patrząc nawet na testy na Tyre Reviews klasyfikacja według pomiaru, a według odczuć często jest diametralnie różna, taki Michelin według odczuć potrafi spaść kilka pozycji niżej na przykład. Dodatkowo nawet pewne zużycie opony może znacząco zmienić jej charakterystykę w każdym aspekcie. Takie poszukiwania wydają się być trochę utopijne.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o hałas to miałem okazję się przejechać z michelin crossclimate 2 i są głośniejsze w przedziale niższych prędkości od hankookow. Ale ogólnie to bardzo dobra wielosezonowa opona i długoterminowo już sprawdzona (trwała). Jednak po przesiadce na hankooki nie kupiłbym nic do elektryka co nie ma pianki - pianka robi świetną robotę przy prędkościach miejskich, a nawet 70-80kmh na betonowej nawierzchni jest kolosalna różnica w środku, nie ma tego irytującego buczenia, hałas może na decylomierzu jest ten sam, ale wrażenia akustyczne jak w klasie wyżej samochodzie. Przy wyższych prędkościach te różnice się zacierają.

Zgadzam się że hankook mocno poszedł w marketing, ja ja wziąłem trochę w ciemno dopiero jak weszła na rynek ale to świetna opona i z tymi oporami toczenia też bym w skrajność nie popadał, bo efektywność na Tesli jest bardzo dobra. Mi dpadło zuzycie o co najmniej 10% względem yokohamy, ale nie wiem jakie miały opory toczenia blueearth 4s w tym rozmiarze na liczbach, może dotrzesz do tych informacji. Aczkolwiek jak piszesz, bazując na danych hankooki powinny mieć etykietę C i jest to zastanawiające czemu mają B. Sama Tesla IONy letnie montuje fabrycznie w 3 HL 19" i w Y 19".
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia do czego tak naprawdę służy „pianka”. Mam jednak spore wątpliwości czy to jest wyciszenie.
Moje zimówki 235/45/18 to Michelin Pilot Alpin 5 (bez pianki)
Letnie to Michelin Pilot Sport 5 (z pianką)

Te z pianką są w każdym przedziale prędkości kilka razy (skala logarytmiczna) glosniejsze. Przy obecnych temperaturach letnia (z lianką) jest już nie do wytrzymania. W przyszłym tygodniu robię przekładkę.

W przyszły roku zmienię na allsesons i pierwszorzędnym kryterium będzie głośność. Jeśli ktoś z forum ma naprawdę cichą oponę - pls. niech tu głośno się chwali.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia do czego tak naprawdę służy „pianka”. Mam jednak spore wątpliwości czy to jest wyciszenie.
Moje zimówki 235/45/18 to Michelin Pilot Alpin 5 (bez pianki)
Letnie to Michelin Pilot Sport 5 (z pianką)

Te z pianką są w każdym przedziale prędkości kilka razy (skala logarytmiczna) glosniejsze. Przy obecnych temperaturach letnia (z lianką) jest już nie do wytrzymania. W przyszłym tygodniu robię przekładkę.

W przyszły roku zmienię na allsesons i pierwszorzędnym kryterium będzie głośność. Jeśli ktoś z forum ma naprawdę cichą oponę - pls. niech tu głośno się chwali.
Porownujesz twarde sportowe opony o sztywnych ściankach z miękkimi komfortowymi zimówkami...
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia do czego tak naprawdę służy „pianka”. Mam jednak spore wątpliwości czy to jest wyciszenie.
Moje zimówki 235/45/18 to Michelin Pilot Alpin 5 (bez pianki)
Letnie to Michelin Pilot Sport 5 (z pianką)

Te z pianką są w każdym przedziale prędkości kilka razy (skala logarytmiczna) glosniejsze. Przy obecnych temperaturach letnia (z lianką) jest już nie do wytrzymania. W przyszłym tygodniu robię przekładkę.

W przyszły roku zmienię na allsesons i pierwszorzędnym kryterium będzie głośność. Jeśli ktoś z forum ma naprawdę cichą oponę - pls. niech tu głośno się chwali.
Kiedyś miałem w Citroenie C5 Michelin Pilot Alpine 4. Tragiczna opona. Gdy padał deszcz ślizgała się jak na lodowisku.
 

Eljal

Fachowiec
Ja mogę polecić Kormoran All Season, które kupiłem za 1388zł. Opona cicha (69dB) więc bardzo przyjemnie się jeździ i uważam (po tygodniu) dobrze trzymają auto na drodze:) cena super, myślę, że dużo lepsze niż zimowe pirelli. Zobaczymy jak ze zużyciem bieżnika, ale to wyjdzie w praniu...
No i dzisiaj zmiana kapci na Kormorany, przejechane wokół komina. Wrażenia: znacząco cichsze niż stockowe Micheliny i jakieś hmmm bardziej miękkie? Tzn łatwiej samochodzik przejeżdża nad nierównościami. Reszta wrażeń pewnie w zimie 😀.
Finansowo bardzo dobrze.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Kiedyś miałem w Citroenie C5 Michelin Pilot Alpine 4. Tragiczna opona. Gdy padał deszcz ślizgała się jak na lodowisku.
Nie jest tak zle. Po odbiorze auta 4 lata temu trasę Mszana Dolną - Szczawnica przeleciałem wolno ale w oblodzeniu + 2 cm opadu śniegu. Wbrew oponie to auto TM3 naprawdę się pięknie prowadzi.
Poszukam filmu, bo nawet nagrałem.
Btw ten kawałek trasy znam na pamięć - więc pojechałem w marcu na letnich jak wariat ;-)
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ta historia z oponami kojarzy mi się z doborem nart. Większość Polaków napala się i napina na segment top „race”, a potem narzekają ze nogi bolą, a narta nie wybacza.
Ja dużo jeździłem na nartach i przerobiłem te różne twardości ale teraz najlepszą nartą dla mnie jest taka na której pojeżdżę cały dzień (10 godz) z przyjemnością i bez bólu.
Myślę, że tak samo jest z oponami całorocznymi (segment all round+). Jeśli już się na nie decydujemy to będzie to najlepszy wybór gdy już nie potrzebujemy ścigać się o sekundy i mamy wyuczoną technikę.

3 lata temu pisałem na tym forum, że nie miałem cichszego auta niż TM3.
Dziś piszę, że mam dość tego hałasu.
Dlatego będę śledził wątek i następny sezon założę allseson - najcichszą wg rekomendacji kolegów :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
No i dzisiaj zmiana kapci na Kormorany, przejechane wokół komina. Wrażenia: znacząco cichsze niż stockowe Micheliny i jakieś hmmm bardziej miękkie? Tzn łatwiej samochodzik przejeżdża nad nierównościami. Reszta wrażeń pewnie w zimie 😀.
Finansowo bardzo dobrze.
Ile miałeś bieżnika na letnich? Czym jego mniej tym opona jest głośniejsza.
 
Top