TM3LR zamówiona 13.10.2021 - Dostawa w grudniu 2021

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Do Białogardu bez ładowania nie dasz rady. Ja do Kołobrzegu ładuje się na Ciechocinku do 80-90%.
Co do odbioru to proponuje Pendolino do Warszawy Wschodniej, a potem carsharing (np. Panek) do punktu odbioru. Ja tak zrobiłem.
Ja jechałem o 23 z Gorzowa pociągiem i o 7 rano byłem w Warszawie wschodniej. Stamtąd do mc Donalds na śniadanie i później boltem za 15zl do ikei na kawe. O 10:00 z buta przez parking do salonu😉
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Na dojazd do Ciechocinka potrzebujesz 80% baterii, więc spokojnie dojedziesz nawet jak Ci wydadzą auto z 80% (zwykle wydają 80% i najwyżej trochę zwolnisz po drodze). Kiedy masz odbiór? Wiesz coś już może? W przyszłą Niedzielę będę wracał z okolic Słupska, to mógłbym Cię zgarnąć.

ABRP to Twój najlepszy przyjaciel podróży - pamiętaj jak gdzieś jedziesz z domu planować tam trasę w dwie strony, to unikniesz rozczarowań.
Doinstaluj jeszcze sobie plugshare - tam sprawdzisz gdzie są ładowarki i czy są czynne - ludzie piszą tam jak coś nie działa. Oznaczysz się też jak będziesz zajmował ładowarkę i mając na dzieję, że inni robią to samo będziesz mógł liczyć, że ładowarka jest wolna, jak nikt nie jest zameldowany (raczej nie dotyczy SuC, bo tam masz tę informację w aucie.).
Michał, jeżdżę tylko na oryginalnej navi i jeszcze nic mnie nie rozczarowało😂 od SuC do SuC. Jeden minus to do czasu podróży nie wlicza mi ładowań.
 

Michal

Moderator
Michał, jeżdżę tylko na oryginalnej navi i jeszcze nic mnie nie rozczarowało😂 od SuC do SuC. Jeden minus to do czasu podróży nie wlicza mi ładowań.
No wiadomo, że teslowa navi daje radę, ale pisze o tym po to, żeby nie było paniki, że auto muszą w salonie naładować do 100%, bo bez tego nigdzie nie dojedzie ;)

Poza tym jak się jedzie gdzieś dalej, to jednak warto skorzystać z ABRP i ustawić trasę w dwie strony, żeby chociaż mieć świadomość jak to będzie wyglądało z perspektywy całej drogi.

No a plugshare to głównie do ładowania w miejscu docelowym, np. jak człowiek jedzie gdzieś za granicę, albo jedyna opcja ładowania to coś innego niż SuC i wtedy warto sprawdzić czy ta jedyna opcja ostatnio komuś działała.

Dopuki sieć ładowania jeszcze nie jest idealna, to warto się przygotować do podróży.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
raczej całość + przyciemnianie szyb

Dzięki za stronkę - nie znałem


Już założyłem greenwaya i revneta (mam w okolicy)
Myślę o wallboxie teslowym, ale podobno nie dostępne są ?
Zamiast spekulować zadzwoń i spytaj/napisz e-mail do serwisu. Ja bym nie kupował nic innego. Tylko org tesli. Jak masz sile w domu to najlepsze rozwiązanie. Ok 6 godzin na drugiej taryfie możesz naładować na Max baterie. U mnie 1kwh na drugiej taryfie kosztuje 0.2149zl. wiec ładowanie to śmiech na sali.
Kwestia montażu to też spoko temat.
Zobacz jak ja to zrobiłem:

Zawsze możesz zamówić sobie TWC przed odbiorem i wszystko podłączyć. Tak najlepiej i spokojnie sobie dojedziesz do chaty i naładujesz autko
 

WielkiSzuuu

Zadomawiam się
Czy (jak) w ABRP zmienić punkt ładowania, jeżeli w zaplanowanej trasie nie odpowiada mi ten wybrany automatycznie ?
gdzie online kupić TWC ?
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Czy (jak) w ABRP zmienić punkt ładowania, jeżeli w zaplanowanej trasie nie odpowiada mi ten wybrany automatycznie ?
gdzie online kupić TWC ?
Klikasz na wybrany punkt ładowania i na dole masz ikonke z plusem ( Add waypoint ) .. trasa sie aktualizuje
 

Michal

Moderator
Klikasz na wybrany punkt ładowania i na dole masz ikonke z plusem ( Add waypoint ) .. trasa sie aktualizuje
Ja jeszcze dodam, że jeśli nie widzisz na mapie stacji, która Cie interesuje, to musisz przybliżyć widok i powinna się pojawić. Na duzym oddaleniu pokazują tylko ładowarki >100kW, a przybliżając, zaczynają się pojawiać słabsze.
Zwracaj też uwagę na kolejność takich nowo dodanych punktów na trasie, bo zdarza się (rzadko ale jednak), że przy takim dodawaniu ABRP dodaje je w złej kolejności i planuje jazdę w te i na zad, a na mapie może nie być tego widać, bo po tej samej trasie ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wszystko zależy od układów. Ja mając trzy miejsca postojowe, garaże i wiata i różne auta , a nie chcąc np wydawać 3x kasy na evse stacjonarne, że to inaczej bym myślał.
Priorytet to mobilne 3 fazowe regulowaneevse w wtykiem 32A
Teslowokie fajne, ładne itp.. ale ja już jestem poza podejmowaniem decyzji na podstawie tylko doznań wzrokowych.
Najbardziej ekonomicznie i praktycznie gdy pkt z prądem jest prywatny i niedostępny dla innych jest evse przenośne.
 
Top