Tempomat

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
bo "jeśli się zagapisz" to wjedziesz komuś w tył.
Doprawdy? Emergency breaking assistant jest chyba obligatoryjny w EUR. Jest nawet w Springu.
A faktycznie tak jest że adaptacyjny ACC po hamowaniu "nożnym" się nie wyłącza?
Wiem że nie ma sprzęgła.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Doprawdy? Emergency breaking assistant jest chyba obligatoryjny w EUR. Jest nawet w Springu.
No to po cholerę wymyślasz, że na tempomacie się zagapisz i w kogoś wjedziesz?
jak się zagapisz to cię zabije - wjedziesz w przeszkodę z zadaną prędkością,
A faktycznie tak jest że adaptacyjny ACC po hamowaniu "nożnym" się nie wyłącza?
Nie hamujesz "nożnie" bo nie ma takiej potrzeby. A gdy zahamujesz "nożnie" to przechodzi jedynie w stan zawieszenia który "odwieszasz" przyciskiem resume i wraca do poprzednio zadanej prędkości.
Wiem że nie ma sprzęgła.
To po co o nim piszesz?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A faktycznie tak jest że adaptacyjny ACC po hamowaniu "nożnym" się nie wyłącza?
Przestaje utrzymywac prędkość. Problem z ACC opartym na radarze jest taki że auto nie reaguje na nieruchome obiekty. Np gdy jedziemy za autem które zmieni pas i na naszym pasie stoi przeszkoda to ACC nie zwolni. Emergency breaking assistant może wtedy zaregować ale duża szansa że i tak uderzy.
 

luki

Pionier e-mobilności
Przestaje utrzymywac prędkość. Problem z ACC opartym na radarze jest taki że auto nie reaguje na nieruchome obiekty. Np gdy jedziemy za autem które zmieni pas i na naszym pasie stoi przeszkoda to ACC nie zwolni. Emergency breaking assistant może wtedy zaregować ale duża szansa że i tak uderzy.
Zależy jaka przeszkoda, bo jak auto (duży obiekt) to zwolni, nawet zatrzyma, a dodatkowo piszczy i wyświetla na czerwono ostrzeżenie. Taka sama sytuacja jest jak dojeżdżamy do skrzyżowania na którym ktoś stoi na czerwonym: hamuje, zatrzymuje, a potem rusza (oczywiście pod warunkiem że trzymasz kierownicę).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Może w najnowszych systemach używa też kamery. Ale w systemach z tempomatem aktywnym ok roku 2020 auto zupełnie ignorowało statyczne obiekty więc jeśli tempomat nie widział momentu gdy inne auto się zatrzymuje to traktował je jak powietrze Film który to demonstruje
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Być może tak było, kamera może też jest uwzględniona. Natomiast 2000 rok? przecież to przepaść. Być może radary w ACC działają teraz na różnych długościach fal i po złożeniu wyników dają lepsze rezultaty. Ale na 100% "widzi" stojące auto, ostrzega jak ktoś mocnej zwolni, oraz jak zbliżanie do poprzednika jest zbyt gwałtowne. Mam wrażenie, że uwzględnia też łuk drogi i wyłapuje że akurat na moim pasie coś jest/lub nie ma. Kamera jest wykorzystywana do trzymania linii, więc do ACC być może też
 

szwajcar

Fachowiec
Ostatnio było głośno o Fordzie Mustangu E-Mach który wjechał w unieruchomione auto. Był w trybie jazdy (niemalże) autonomicznej.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@luki chodziło o 2020(poprawiłem). Tak jak napisałem radar nie rejestruje statycznych obiektów. U mnie w VW którego tempomat działa znacznie lepiej niż w Tesli (brak phantom breaking, świetne utrzymywanie odległości, wcześniej zwalnia, wczesniej przyspiesza, płynna przyjemna jazda, poprawne działanie na łukach itd) taki problem wystepuje. Jeśli auto przed nami się zatrzyma to wszystko ok, ale jeśli radar nie widział momentu gdy auto się zatrzymywało to jedzie prosto w nie, tak jak na filmiku. Każdy radar w każdym aucie tak ma. TYlko kamera może rozwiązać ten problem.
Toyota:
1729670144104.png
BMW:
1729670645773.png
volswagen
1729671119943.png
 

szwajcar

Fachowiec
Nie mam pojęcia co jest zaprzęgane do pracy, ale testowałem w Ioniq5 tempomat Stop&Go i bez problemu zatrzymuje się, jak pojazd poprzedzający stoi.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia co jest zaprzęgane do pracy, ale testowałem w Ioniq5 tempomat Stop&Go i bez problemu zatrzymuje się, jak pojazd poprzedzający stoi.
Ionic 5 używa dodatkowo kamery, ale przez to jest cały tasiemiec sytuacji(50) wymienionych w których nie zdziała. Gdy kamera widzi i są dobre warunki a obiekt przypomina samochód to wykryje stojące auto, ale mimo wszystko w instrukcji nadal mamy że sensor nie potrafi wykryć zatrzymanych pojazdów:
strona 469:
1729671897288.png1729671871308.png
 
Top