Karta BLUE OVAL

vwir

Pionier e-mobilności
Dzisiaj przyszło:
Przywracamy standardowe opłaty za ładowanie
Informujemy, że od 4 listopada za wszystkie sesje ładowania w sieci BlueOval™ Charge Network będą obowiązywać standardowe opłaty za usługę, zgodne z taryfikatorem operatora ładowarek.

Jednocześnie przypominamy o korzyściach płynących z korzystania z ładowarek BlueOval™ Charge Network:
  • Łatwy i przyjazny dostęp do 800 000 ładowarek w Europie w tym w Polsce dzięki karcie RFID oraz usłudze Plug & Charge*, bez konieczności użycia dodatkowych aplikacji i smartfona.
  • Atrakcyjna stawka za ładowanie wynosząca 2,05 PLN za 1 kWh energii w sieci ultraszybkich ładowarek DC IONITY Premium.
  • Bezpłatny dostęp do sieci przez pierwszy rok użytkowania z możliwością przedłużenia go na kolejny rok za jedyne 750 PLN.
Planujemy dalszy dynamiczny rozwój naszej sieci ładowarek
i oferowanych przez nas usług, o czym będziemy komunikowali
na bieżąco.

Więcej informacji o BlueOval™ Charge Network znajdziesz na stronie Ford Polska.
 

kdldz

Zadomawiam się
Czyli kończy się jazda za darmoszke po kraju :( Powiem szczerze, ze jak widze te ceny za ładowanie rzędu 3,1-3,5zl to następnym razem jadąc w trasę zapakuje się w spaliniaka :)

Edit: a w sumie z ciekawości to jak działa ten abonament premium za 750zl/rok? "Preferencyje ceny ładowania" -> to dotyczy tylko Ionity czy innych sieci jak GW rowniez? I jakie to sa ceny - da rade to gdzies sprawdzic?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No jeszcze gdy jadę 2x200km albo 2x250km to spoko, bo ponad 50% robię na "swoim" prądzie więc to doładowanie 30-40kWh po zbójeckich cenach tak nie boli. Ale gdybym jechał przez cały kraj to już gorzej.
 

kkris

Nowy na Forum
Czyli kończy się jazda za darmoszke po kraju :( Powiem szczerze, ze jak widze te ceny za ładowanie rzędu 3,1-3,5zl to następnym razem jadąc w trasę zapakuje się w spaliniaka :)

Edit: a w sumie z ciekawości to jak działa ten abonament premium za 750zl/rok? "Preferencyje ceny ładowania" -> to dotyczy tylko Ionity czy innych sieci jak GW rowniez? I jakie to sa ceny - da rade to gdzies sprawdzic?
działa tylko dla ionity, wiec na ten moment lepiej wychodzi zakupić abonament ionity bezpośrednio
 

wemar

Fachowiec
Jakiś czas temu otrzymałem wiadomość w appce, że dla mojego MME preferencyjne traktowanie jest dożywotnie lub do zmiany właściciela. Dla pewności zrobiłem sobie sc :D bo Ford ma duże problemy z ujednoliceniem swoich wiadomości i działania.
Swoją drogą informacja o tych preferencjach była dziwnie publikowana. W Niemczech była wyraźnie eksponowana w informacjach reklamowych przez pierwsze miesiące sprzedaży, potem zniknęła. U nas nie widziałem nigdzie w oficjalnych biuletynach. Jedynie sprzedawca coś na ten temat napomknął, ale sam nie bardzo wiedział o co chodzi. Inna sprawa, że musiałem się o ten bonus upomnieć i choć kartę dostałem wraz z autem, to zaczęła działać dopiero po pół roku i kilku monitach do Ford UK , bo Ford Polska też nie bardzo wiedział o co chodzi.
 

wemar

Fachowiec
działa tylko dla ionity, wiec na ten moment lepiej wychodzi zakupić abonament ionity bezpośrednio
Nie wiem, czy kupując od Ionity bezpośrednio masz ten sam produkt. Przez Forda wprawdzie płaci się trochę więcej, ale jak ładowałem to kasowało mi w DE ok. 1,35 pln/1kWh. Natomiast przy najdroższym pakiecie na stronie Ionity masz 1,68 pln/kWh.
 

kdldz

Zadomawiam się
Ja mysle, że to ładowanie bez opłat to było niedopatrzenie ze strony Forda (ew. im się nie chciało) i nie jestem nawet przekonany czy to dotyczyło wszystkich aut. Przynajmniej jak delikatnie pytałem znajomego serwisanta w ASO na ten temat w zeszłym roku (albo na początku tego roku) to powiedział mi, że na 100% wszystkie nowe auta normalnie płacą za to ładowanie i że według jego wiedzy nie ma takich "darmowych promocji". Ten mail wygląda mi troche jakby próba wyjścia z tego z twarzą :)

Mnie w każdym razie nikt nigdy nie sugerował że ładowanie będzie za darmo. Przy odbiorze auta była mowa o rocznym abonamencie premium w cenie auta i ładowaniu na Ionity w lepszej cenie przez ten czas.

Moim zdaniem to "dożywotnie ładowanie na preferencyjnych warunkach" to nigdy nie chodziło o ładowanie bez opłat tylko za darmowy dostęp do sieci BlueOval Charge Network (w wersji zwykłej, nie premium). IMHO Ford traktuje ten dostęp jako usługę samą w sobie, np. tutaj można kupić kartę którą potem można przypisać do nowego konta.

Tak czy inaczej, fajna jest ta karta bo na dzień dzisiejszy można z jej użyciem ładować się chyba wszędzie poza Orlenem (a przynajmniej ja już dawno nie widziałem ładowarki która z nią nie zadziałała, w tym jakieś słupki przy hotelach/centrach handlowych od Noxo czy Elocity) i nie trzeba durnych appek albo tony innych kart, no ale te ceny powinny być (choćby symbolicznie) niższe od cen bezpośrednio u dostawcy - a jak patrze na GW to jest jakies 20gr drożej 🤯

No a jakby abonament premium jeszcze obniżał te ceny też na innych stacjach (choćby Ionity i GW) to w ogóle byłby hit.
 

miken

Zadomawiam się
Ja natomiast dostałem info od Ford PL, że 1 rok gratis było Ionity premium a oprócz tego 5 lat greenwaya i pozostałych głównych dostawców usługi ładowania...

@vwir od kiedy masz MME? Który to rocznik?

Bo mam wrażenie, że jednak nie wszyscy mamy tego tajemniczego bonusa na jednakowych zasadach... 😈

Nic nie dostałem, stąd moje przypuszczenie...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja natomiast dostałem info od Ford PL, że 1 rok gratis było Ionity premium a oprócz tego 5 lat greenwaya i pozostałych głównych dostawców usługi ładowania...

@vwir od kiedy masz MME? Który to rocznik?

Bo mam wrażenie, że jednak nie wszyscy mamy tego tajemniczego bonusa na jednakowych zasadach... 😈

Nic nie dostałem, stąd moje przypuszczenie...
Sierpień 2021.Pierwsza dostawa wersji nie-first edition.
 

mind

Zadomawiam się
We wrześniu zeszłego roku po zarejestrowaniu karty komunikacja mailowa mówiła wyraźnie o okresie próbnym - pośrednio z kontekstu (Ionity, BP Pulse) wynikało, że miał on trwać 1 rok. Po jego zakończeniu miała się pojawić propozycja przedłużenia subskrypcji i tak się teraz stało. Przez cały ten okres z karty nie pobrało mi ani złotówki.
W sumie jedna karta na wszystkie (większość) ładowarki jest bardzo wygodna - gdybym nie miał innej lepszej opcji, nadal bym używał.
 
Top