Piękna wizja sieci energetycznej w UK i na świecie

Michal

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ciekawe linki, Tesla w zeszłym roku wyprodukowana 15GWh Megapacków
Zanim zaczniemy kupować Megapacki lepiej najpierw wykorzystać wszystkie miejsca w PL na elektrownie szczytowo pompowe. Kasa zostanie u nas. Żarnowiec ma prawie 4GWh, Młoty które mamy budować będą podobne, ~3,5GWh. według mnie lepsza inwestycja niż przekop mierzeji.
Takie ESP to koszt 1-2 tys za kWh, a magazyn 1-1,5 tys za kWh. Ten pierwszy ma mniejszą sprawność ale ten drugi traci pojemność z czasem.

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
jak wyprodukowane truskawki na polu
No nie... To tak nie działa ale zostań przy swoim poziomie wiedzy.
za energię która mogła wysłać ale nie wysłała
Ło to to... Czyli już rozumiesz że to nie takie truskawki.

Spokojnie. Jestem inżynierem elektrykiem więc się nie podpalaj zbytnio. Jeszcze ci napisze że długo ładowałem auto na 20-24A przy bezpieczniku 16A. I nie spaliłem domu swojego ani siebie samego :). I naładowałem wyobraź sobie.

czy .pl stoi już w kolejce do megapaków
PGE puściło niedawno przetarg na duże magazyny energii i coś tam już postawili Teslowego właśnie.

No właśnie, a ile by ich było
Znaczy tych SMR-ów? Zero. Bo ich nie ma. Nie da się kupic. To była bujda spod pisuaru. A Obajtenko już nawet wyczytywał nazwy obdarowanych miejscowości... Kiedy to słyszałem to już było oczywiste że są to wyłącznie bujdy przedwyborcze dla ciemnego luda.
Ale lud jest, ciemny jest, idą wybory to i Obajtenko może powrócić że swoimi reaktorami.

zlp

Pionier e-mobilności
Magazyn piękna sprawa. Zwłaszcza przy taryfach przemysłowych. Gdyby mi komunikacja z jednym nie siadła (port w Deye) to do tej pory mógłbym w offgrid.

S

Gość
Jesteśmy coraz bogatsi więc ten magazyn w końcu u (prawie) każdego się pojawi. Czy to się opłaci czy nie... Trudno będzie osadzić ponieważ rynek energii w PL jest (roz)regulowany i póki tak będzie, nie ma szans na realny rachunek ekonomiczny.