Poziom hałasu w samochodach (nie tylko elektrycznych)

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o opony, to zauważyłem że po wymianie z fabrycznych Hankooków na Micheliny CrossClimat 2, te drugie są wyraźnie głośniejsze przy niskich prędkościach. Natomiast przy 100kmh+ tej różnicy już nie słyszę. Może się komuś przyda opinia przy zakupie opon.
Miałem sprzedać oryginalne Hankooki ale teraz się zastanawiam czy nie wymienię ich znów na wiosnę.
A co wynika z etykiety hankooków i cc2?

Każda opona z 'zimowym' bieżnikiem będzie głośniejsza
Niekoniecznie. Tak było jeszcze 5-10 lat temu, ale ostatnimi czasy wielosezonówki (jak cc2) są na takim samym poziomie jak letnie. Ba - potrafią być wręcz cichsze (z powodu bardziej miękkiej mieszanki).

Właśnie mam pierwszy dzień na wielosezonówkach w Smarcie. Poziom głośności jest bardzo zbliżony do letnich, ciężko mi powiedzieć czy któreś z nich są głośniejsze (miałem dunlopy sport maxx, a mam continentale allseasoncontact 2).
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
nie tylko o opony tu niestety chodzi. Po 20 tyś km nową Teslą Y i przesiadkach do Superba w dislu lub Passata w benzynie stwierdzam że Tesla Y na autostradzie przy prędkości 110-140 jest o wiele głośniejsza. Jest na oponach 69dB a superb ma opony z indeksem 73 plus silnik disla i przy stałej prędkości jest sporo ciszej. Na nierównych drogach w tesli też jest sporo głośnie, twarde zawieszenie plus 2,9 bara w oponach powoduje duże "walenie" zawieszenia, dochodzi jeszcze do tego trzeszcząca plastikowa podsufitka.

Ciszej w Tesli Y niż w skodzie superb w dislu jest jedynie na bardzo równych drogach przy prędkościach do 90km.

oczywiście to moje subiektywne odczucie. Nie wiem co wtedy pokazałyby mierniki.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Temat wyciszenia Tesli przerabiamy tu na forum od lat. Tak - jest głośno, Tak - brak sensownego wyciszenia jak w masowych japońcach, Tak - tesla to obecnie nie jest premium, pod względem komfortu zwłaszcza.
Tak - można kupić auta lepsze pod tym kątem, konkurencja zaprasza. Można też samemu temat ogarnąć- firmy caraudio mają doświadczenia.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Temat wyciszenia Tesli przerabiamy tu na forum od lat. Tak - jest głośno, Tak - brak sensownego wyciszenia jak w masowych japońcach, Tak - tesla to obecnie nie jest premium, pod względem komfortu zwłaszcza.
Tak - można kupić auta lepsze pod tym kątem, konkurencja zaprasza. Można też samemu temat ogarnąć- firmy caraudio mają doświadczenia.

wyciszenie "caraudio"? muszę o tym pomyśleć bo przyznam że trochę się zawiodłem na ciszy elektryka. opony oczywiście że mają jakiś wpływ ale myślę że ważniejsze są inne aspekty wpływające na poziom hałasu.
 

solik

Pionier e-mobilności
to nie cisza elektryka tylko cisza Y, to twardy suv z glosnym zawieszeniem stad oczekiwanie na Junipera i zmiany jak w 3 HL gdzie juz jest miętko i przy 140km/h spokojnie mozna rozmawiac

poza tym passat i superb to sedany a w nich zawsze bedzie ciszej przy wyzszych predkosciach, musialbys porownac do 3 nie do Y

ilekroc jezdzilem Y to zawsze dziwila mnie jego popularnosc - ja na 18" uwazam ze w mojej 3 z 2021 jest juz twardo a w Y juz w ogole woz drabiniasty a niektorzy jeszcze sobie jeszcze wieksze felgi pakuja

chociaz mowia ze Y z DE albo z CN sa mieksze - ale ktore z ktorego nie pamietam
 

eimi

Pionier e-mobilności
Od 2023 była zmiana w zawieszeniu, potem też coś zmieniali bo u mnie 2024 Q4 Berlin jest jeszcze wyższa rewizja tylnych amorków. Porownalbym go teraz do nowego Scenica, nie jest to BMW ale jest całkiem okej, nadal za bardzo podskakuje na pewnych nierównościach ale trzeba też wziąć pod uwagę że to ma 5s do setki, za miękkie zawieszenie wywoływałoby już mdłości. No i nie ma do pchać więcej niż 2.7 bara. Scenic ma zalecane 2.2 bara i to na 20 calowych kołach.

Jeśli chodzi o hałas, to ostatnie Y są sporo cichsze niż poprzednie. Jeździłem 2022 a potem bezpośrednio 2024 i jest niebo a ziemia, zarówno przy niskich prędkościach od kol jak również powyżej 120kmh od wiatru. Może to nie jest highland ale bardzo się poprawiło.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
to nie cisza elektryka tylko cisza Y, to twardy suv z glosnym zawieszeniem stad oczekiwanie na Junipera i zmiany jak w 3 HL gdzie juz jest miętko i przy 140km/h spokojnie mozna rozmawiac

poza tym passat i superb to sedany a w nich zawsze bedzie ciszej przy wyzszych predkosciach, musialbys porownac do 3 nie do Y

ilekroc jezdzilem Y to zawsze dziwila mnie jego popularnosc - ja na 18" uwazam ze w mojej 3 z 2021 jest juz twardo a w Y juz w ogole woz drabiniasty a niektorzy jeszcze sobie jeszcze wieksze felgi pakuja

chociaz mowia ze Y z DE albo z CN sa mieksze - ale ktore z ktorego nie pamietam
to jak to poprawią w Juniper to tylko plus dla tesli za dobre zmiany.
mój Y jest z DE z 2024 na 19 i jest to wóz drabiniasty w porównaniu do niemieckich aut również z średniego segmentu.

hałas porównuję do superba i passsata akurat w kombi. Kodiaq jest pod tym względem podobny do Superba, głośniejszy jedynie powyżej 140 ale i tak sporo cichszy niż aktualny Y.
 

eimi

Pionier e-mobilności
mój Y jest z DE z 2024 na 19 i jest to wóz drabiniasty w porównaniu do niemieckich aut również z średniego segmentu.
A jakie masz numery amorków z tyłu i z przodu? Są naklejki/zawieszki z PN. I jakie opony ?

Do jakiego niemieckiego średniego segmentu porownujesz? Bo superb i passat to zupełnie inny segment - D średnio wyższy
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
A jakie masz numery amorków z tyłu i z przodu? Są naklejki/zawieszki z PN. I jakie opony ?

Do jakiego niemieckiego średniego segmentu porownujesz? Bo superb i passat to zupełnie inny segment - D średnio wyższy
poszukam naklejek i dam znać.
opony ma te co aktualnie zakładają fabrycznie czyli
Hankook Ventus S1 Evo3 ev 255/45 R19 104 W XL, T1, Sound Absorber.
One mają w karcie 69dB. Oczywiście to teoria a jak jest naprawdę to ?

Właśnie zamawiam to samo tylko w wersji zimowej. Ale jeżeli jest coś co będzie cichsze i macie to sprawdzone to bardzo Was proszę o info.
 
Top