Dacia Spring

.Kropek.

Zadomawiam się
Mpj Spring zaliczył wizytę w serwisie i mam potwierdzenie że moja gwarancja jest faktycznie aktywna. W sumie zrobili jeden drobiazg i jadę jeszcze na akcje związaną ze stukami z układu napędowego - naprawiają luzy oprogramowaniem ECU ;)
To mi na te luzy wymienili wahacz, ale po krótkim czasie wróciło więc 🙄 daj znać czy pomoże
 

C735K1

Zadomawiam się
Mpj Spring zaliczył wizytę w serwisie i mam potwierdzenie że moja gwarancja jest faktycznie aktywna. W sumie zrobili jeden drobiazg i jadę jeszcze na akcje związaną ze stukami z układu napędowego - naprawiają luzy oprogramowaniem ECU ;)
O jakim luzie mowiesz? Przy dodaniu gazu? Bo właśnie mam coś takiego jak dodaje gazu to słychać taki dziwny dźwięk będę w październiku to im zgłoszę.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Tak, jest takie puknięcie i naprawiają to wymiana softu. Być może łagodzą sterowanie od strony elektrycznej. U mnie pomogło ale luzy mechaniczne pozostają i zawsze będą
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Pojeździłem w końcu tym nowym Springiem i powiem, że od strony akustycznej robi wrażenie lepiej wytłumionego, na pewno od tyłu nie dobiega już taki ciągły szum. Tapicerka materiałowo-"skórzana" robi lepsze wrażenie niż moja "skórzana" a teraz, przy chłodach jest zwyczajnie cieplejsza. Przy jeździe po autostradzie szum jest tak samo głośny i nic dziwnego bo drzwi nadal nie mają podwójnej uszczelki na dole, podobnie jak nie ma jej na słupku B. Auto już nie trąci tak bardzo Renault Kwidem jak poprzednik. Dodali też małe nawiewy na szyby boczne połączone z nawiewem na szybę przednią - brak tych nawiewów doskwiera w mojej wersji i w naszej strefie klimatycznej. Deska znacznie lepiej rozwiazana wizualnie, sterowania nagrzewem wyglądają naprawdę fajnie. Spieprzony jest natomiast sposób zmiany "biegów" - kółko zastąpiono krótką dźwignią ale taką "niestabilną" tzn nie zmienia się położenia tylko impulsuje do przodu lub do tyłu, w dodatku są dwa położenia w każdym kierunku czyli lekki tik i taki mocny, do oporu. Trudno się w tym wyznać i wydaje się niewygodne. Dodano położenie B tzn jazda D ale z silniejszą rekuperacją. To jest chyba taka rekuperacja jak przy lekkim naciśnięciu hamulca. Nie ma "one pedal" ;)
Jeździłem wersją 65 KM na kołach 15 cali. Gdyby była dostępna wersja za 76 tys ale z klimą to, zakładając dopłatę, byłoby to auto zdatne do nabycia. Wersja z klimą to niestety już 88 tys, fakt że niby mocniejszy silnik, ale to takie placebo moim zdaniem - to nie mocy brakuje w tym aucie a komfortu.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jeździłem wersją 65 KM na kołach 15 cali. Gdyby była dostępna wersja za 76 tys ale z klimą to, zakładając dopłatę, byłoby to auto zdatne do nabycia. Wersja z klimą to niestety już 88 tys, fakt że niby mocniejszy silnik, ale to takie placebo moim zdaniem - to nie mocy brakuje w tym aucie a komfortu.
Wczoraj byłem chwilę w salonie Renault/Dacia i u nich stał Spring "na wypasie" z ceną bodaj 94 k pln.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Tak, ja sobie zadałem trud żeby zobaczyc najtańsze auto dostępne i jest za 90 tys białe. Żadnych tańszych nie ma i jak znam życie będą upychać klientom to co mają bo czekanie na tansza będzie oznaczać X miesięcy czekania.
Byłem też wczoraj na przeglądzie po 3 roku i miła niespodzianka - Dacia przy przeglądzie przedłuża gwarancję o rok i tak do 7 lat albo 130 kkm (do sprawdzenia). Niestety przeglad z wymiana filtra kabinowego to 580 zł (420 zł RBG !?!) ale na osłodę ta gwarancja "gratisowa" oczywiście :):):)
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
U mnie SOH 93,64 ale po 17800 km.
Niestety u pierwszego właściciela auto musiało być dziwacznie ładowane (zawsze na noc do pełna?) i kiedy kupowałem z przebiegiem 14000 to SOH był 94,04 (!). Z moich zapisków wynika że degradacja obecnie to ok 1,1% na 10.000 km. U pierwszego użytkownika była 4,25 % na 10.000 km!

Wszystko jest ok, nie masz tam buforu górnego, tak netto jak i brutto to 26,8 kWh, więc jak bateria zaczyna degradować, a w pierwszych 2 latach degraduje najszybciej to degraduje Ci od razu od pojemności netto, stąd masz po roku powiedzmy te 94%, straciłeś 1,6 kWh w tym okresie.

Weź przykład KIA e niro, brutto/netto 42/39 kWh
42*94% = 39,48 kWh i użytkownik KIA po takim czasie/przebiegu może się cieszyć bo komputer pokaże mu 100% SOH zużywając początkowy bufor na zamaskowanie utraty pojemności. De facto brutto degraduje na poziom netto, netto czeka na wyrównanie brutto. Stelantis nieraz "ma" na początku użytkowania 101 czy 102% SOH co jest absurdem.

Nie ma magicznych baterii, fizyka jest jednakowa.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Jest bufor górny, do 27,4 kWh bodajże. Bardziej szczegółowe dane wraz z eksperymentem są w filmik. Btw ten sam gość dojechał Springiem do totalnego unieruchomienia - wyszło jakieś 40 km od wskazania zero %
Spring do 115%?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Skończyło 3 lata ale przebieg jest śmieszny bo 23 kkm. Jak pisałem, pierwszy właściciel zrobił w 2,5 roku 14 kkm i jego degradacja wyniosła prawie 6%. Ja od maja zrobiłem 9 kkm i aktualna degradacja wychodzi mi 0,85% na 10 kkm - jak dla mnie może być. Ostatnio przeszedłem na "slow food" czyli ładowanie najniższym dostępnym w ładowarce prądem 6A i wyniki są obiecujące. Trzeba jednak dać temu trochę więcej czasu żeby wyciągać jakieś wnioski. Mam taki "styl życia" że mogę ładować powoli i szybkie ładowania nie są mi praktycznie potrzebne.
 
Top