U mnie SOH 93,64 ale po 17800 km.
Niestety u pierwszego właściciela auto musiało być dziwacznie ładowane (zawsze na noc do pełna?) i kiedy kupowałem z przebiegiem 14000 to SOH był 94,04 (!). Z moich zapisków wynika że degradacja obecnie to ok 1,1% na 10.000 km. U pierwszego użytkownika była 4,25 % na 10.000 km!
Wszystko jest ok, nie masz tam buforu górnego, tak netto jak i brutto to 26,8 kWh, więc jak bateria zaczyna degradować, a w pierwszych 2 latach degraduje najszybciej to degraduje Ci od razu od pojemności netto, stąd masz po roku powiedzmy te 94%, straciłeś 1,6 kWh w tym okresie.
Weź przykład KIA e niro, brutto/netto 42/39 kWh
42*94% = 39,48 kWh i użytkownik KIA po takim czasie/przebiegu może się cieszyć bo komputer pokaże mu 100% SOH zużywając początkowy bufor na zamaskowanie utraty pojemności. De facto brutto degraduje na poziom netto, netto czeka na wyrównanie brutto. Stelantis nieraz "ma" na początku użytkowania 101 czy 102% SOH co jest absurdem.
Nie ma magicznych baterii, fizyka jest jednakowa.