Dacia Spring

Ev3

Pionier e-mobilności
Też kupiłem 2 letniego Spring... W marcu dzwoniłem po całej Polsce wszystkie salony nic nie było
A ja pod koniec marca kupiłem nowego Springa, który z dotacją wyszedł podobnie.
Fakt - gadałem o nim z salonem już ponad miesiąc wcześniej, więc o mnie pamiętali.
Ale to tylko pokazuje jak słaba jest obsługa klienta w Polsce, że sprzedawcy nie wiedzą o dostępnych (choćby po jakichś kombinacjach ze ściąganiem z innych rynków) autach.
 

C735K1

Nowy na Forum
A ja pod koniec marca kupiłem nowego Springa, który z dotacją wyszedł podobnie.
Fakt - gadałem o nim z salonem już ponad miesiąc wcześniej, więc o mnie pamiętali.
Mi się nie udało właśnie... Ale po jeździe próbnej w salonie wziąłem używkę od dealera... Coś smieszne chciałem kupić tą wersję demo z salonu bliżej mnie i nie chcieli jej sprzedać... I tak przyjechał z Warszawy.
 

C735K1

Nowy na Forum
A ja pod koniec marca kupiłem nowego Springa, który z dotacją wyszedł podobnie.
Fakt - gadałem o nim z salonem już ponad miesiąc wcześniej, więc o mnie pamiętali.
Ale to tylko pokazuje jak słaba jest obsługa klienta w Polsce, że sprzedawcy nie wiedzą o dostępnych (choćby po jakichś kombinacjach ze ściąganiem z innych rynków) autach.
Jakie wyposażenie?
 

C735K1

Nowy na Forum
Generalnie otwieranie centralnego zamka ma (bo to jest w samochodzie), ale mechaniczne.
Nie ma tylko pilota.
No tylko i wyłącznie o to mi chodziło... Nie doprecyzowalem że chodzi o pilot. Myślałeś może o przerobieniu klucza na scyzoryk?
 

piejar

Posiadacz Dacia Spring 45, 11.2022
Obecny przebieg 25.000km soh 93.50
U mnie SOH 93,64 ale po 17800 km.
Niestety u pierwszego właściciela auto musiało być dziwacznie ładowane (zawsze na noc do pełna?) i kiedy kupowałem z przebiegiem 14000 to SOH był 94,04 (!). Z moich zapisków wynika że degradacja obecnie to ok 1,1% na 10.000 km. U pierwszego użytkownika była 4,25 % na 10.000 km!
 

C735K1

Nowy na Forum
U mnie SOH 93,64 ale po 17800 km.
Niestety u pierwszego właściciela auto musiało być dziwacznie ładowane (zawsze na noc do pełna?) i kiedy kupowałem z przebiegiem 14000 to SOH był 94,04 (!). Z moich zapisków wynika że degradacja obecnie to ok 1,1% na 10.000 km. U pierwszego użytkownika była 4,25 % na 10.000

U mnie SOH 93,64 ale po 17800 km.
Niestety u pierwszego właściciela auto musiało być dziwacznie ładowane (zawsze na noc do pełna?) i kiedy kupowałem z przebiegiem 14000 to SOH był 94,04 (!). Z moich zapisków wynika że degradacja obecnie to ok 1,1% na 10.000 km. U pierwszego użytkownika była 4,25 % na 10.000 km!
Wszystko zależy od ładowania. Z tego co udało mi się ustalić producent nie zaleca schodzic poniżej 20 procent no wiadomo że są różne przypadki i nie więcej niż 80 chyba że jedziemy gdzieś dalej to tedy 100%. I oczywiście szybkie ładowanie to co najbardziej przyczynia się do degradacji. Będę na przeglądzie na początku października to podpytam fachowców z Dacii. Info wcześniejsze miałem od handlowca który mi auto sprzedawał.

Jakieś mankamenty które was zauważyliście po zakupie lub w czasie użytkowania?

U mnie napewno napinacz pasa kierowcy do wymiany bo zaczyna się zacinać. I dziwny nalot na tych magicznych miejscach na podnoszenie samochodu do wymiany koła
 

.Kropek.

Zadomawiam się
28k, 18mc od odbioru. Podstawa + CSS.
Co ciekawe zamówione w 04.2022, pierwszy termin odbioru 07.2022 i przeciągnęło się przez pożar fabryki do 02.2023 ale do tematu.
Generalnie samochód idealny wokół domu lub na 1 ładowanie po drodze czyli (zależnie od prędkości) ok 300km. Ja z Poznania nad morze tak dojechałem i w Czechy w rodzinie 2+1
Na plus:
+ Lekka kierownica,
+ Zasięg wokół domu wystarcza bo ładuje raz 3-7dni zależnie od ilości km,
+ W ruchu miejskim 1 spod świateł (bo nikt nie wkręca na obroty jak będzie normalnie),
+ Ma bagażnik na 2-3 walizki
Na minus:
- zasięg bo jednak na trasie 100-20-80-20 to te 60% to 14kwh więc 100km+/- i ładowanie...
- ładowanie to max 35kW na 1 postoju, 2 gi to 25kW (lato, trasa) bo bateria nie ma aktywnego chłodzenia i się przegrzewa przy szybkiej jeździe+ szybkie ładowanie,
- kluczyk tzn sztywny grot,
- wygoda umiarkowana bo ciasno (segment A) i płaskie siedzenie = obolały zad,
- nie działa aplikacja tzn nie działa uruchomienie klimatyzacji, jedynie"czasem" zadziała uruchomienie ładowania zdalnie i koniec funkcji,

Tip: przez HA (home asystent) można podpiąć samochód i ustawić automat zatrzymujący ładowanie przy np 80%.

U mnie degradacja pokazuje 4%

Serwis:
- rekonfiguracja BMS - akcja serwisowa na gwarancji,
- wymiana wahacza który według mnie nadal stuka przy wciśnięciu pedału w podłogę/ odpuszczenie/podłoga (3 miesiące czekania na cześć 😱 ) - na gwarancji
- wymiana linki do otwierania portu na gwarancji - nie chciał się zamykać i dźwignia otwierania się złamała bo tak ciężko chodziło,
- 1 przegląd na którym dużo sprawdzili i wymienili filtr kabinowy za 500zl (nie pamiętam kwoty) który jest po 50zl no ale gwarancja jest...

1x dacia stanęła na drodze przez błąd - czerwona ikona samochodu. Mobilny serwis podjechał i skasował błąd i ok. Dziwne. Parę dni wcześniej był problem na kilku ładowarkach w trasie - rozłączanie w trakcie.
Dość regularnie jadę do rodziny w Jarocinie co latem pozwala pojechać w 2 strony na 100%, zima obowiązkowy postój na ładowarce na 25 minut.

Tip: po podłączeniu OBD i przez np Car Scanner można skasować komunikat o serwisie - jeszcze nie testowałem.

Generalnie CCC czyli w tej cenie z dotacja dostajesz niezłego malucha.
Kupił bym 2 raz. Polecam jako 2gie auto na dom lub 1 dla tych co mają duszę odkrywcy i sztuka przygód.
Jakby miała 45kWh lub 2C ładowanie i/lub chłodzenie aktywne to było by lepiej ale wtedy to leaf za 125k plus inny rozmiar w tym wypadku.
Jak u was z aplikacją?
 

piejar

Posiadacz Dacia Spring 45, 11.2022
U mnie aplikacja działa. Jeden z najbardziej irytujących problemów to sztywny kluczyk 😂
Za te 44 tys można wybaczyć.
 
Top