Juniper - czy warto czekać?

zlp

Pionier e-mobilności
Miałem kupować jakiegoś plugina z większą baterią, podobała mi się Mazda CX60. Ale w międzyczasie zdałem sobie sprawę, że moje samochody bardzo rzadko wyjeżdżają po za zasięg domowego ładowania, więc czemu nie elektryk.
Postanowiłem wynająć i pojeździć. W pierwszych dniach Tesla mnie przerażała. Uważałem, że brakuje mi kontroli nad samochodem. Brak pokręteł wyłączników itp.
Oddałem, wziąłem na weekend KIA EV6, tam do obsługi było aż za dużo, co też nie było za fajne.
Stwierdziłem, że jednak Tesla jest bardziej dopracowana i kupiłem S (wolałbym wyższego, 6 osobowego X, ale zbyt szpanerski i obiło mi się o uszy, że awaryjny). Nie mam już tylu lat aby zbytnio jarać się samochodami, ale ten zakup na razie mnie cieszy. Cisza, moc, i bezobsługowość, której tak się na początku bałem. Po prostu wsiadam i jadę, auto dba o resztę. I co ważne, auto podoba mi się coraz bardziej.
Teraz czekam na Junipera (dla żony). Pojeździmy kilka lat, więc niech będzie w nowszej budzie. Zobaczymy co Elon jeszcze dołoży.
Multivan w TDI zostaje, służył 20 lat, odświeżę go, za kilka lat pewnie żółte blachy i będzie dalej jeździł na rodzinne wycieczki.
Szanuję Elona, że ruszył skostniałą już motoryzację. Ale przypinanie mi łatki jego wyznawcy to gruba przesada.
Na razie uważam Tesla za najbardziej dopracowane. Inni dopiero się uczą, co niektórym całkiem dobrze wychodzi. Kolejnym samochodem niekoniecznie będzie Tesla.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
bo widzisz tak jak pisałem wcześniej obecnie zakup Tesli się mocno zracjonalizował i to jest pocieszające. znormalniało. każdy jest świadomy swojego wyboru. a jeszcze kilka lat temu nie było to takie oczywiste, bardziej do ludzi przemawiał marketing i to w dodatku ten najgorszy "szeptany" m.in na tym forum. dalej ciągnie się za Teslą trochę ten nachalny marketing w postaci referali ale nie mnie to oceniać. jest dużo informacji o każdym modelu są jazdy próbne i można świadomie wybrać. pierwsi użytkownicy nawet przed zakupem nie siedzieli w Tesli ;) teraz są inne czasy i inni ludzie. dlatego na forum jeszcze żyjemy trochę w przeszłości i tymi poprzednimi wynaturzeniami.
 

Namtih

Zadomawiam się
- czujnik deszczu - kamery nigdy nie zapewnią poprawności działania

Nie wiem czy chińczyki posiadają czujniki deszczu, czy tylko tradycyjne manetki do wycieraczek


- czujniki ultradźwiękowe lub choćby kamera z przodu

czujniki na dłuższą metę w przypadku śnieżnej pogody lub mocnego deszczu nie pomagają w FSD. Poprawnie działające tesla vision eliminuje docelowo sens czujnikow. Jestesmy blizej niz dalej

- sensowne klamki

Ja nie narzekam. W końcu y i 3 to budżetówce od tesli

- manetka kierunkowskazów

docelowo system ma załączać kierunkowskazy samodzielnie (bez FSD, w zależności od nawigacji) Potrzeba do tego jeszcze regulacji prawnych, technicznie żaden problem

- HUD display

w mojej opinii bez sensu. MOgliby dac zestaw jak ktoś chce sobie to dokupić. Ja bym nie dał zlotowki

- obracany ekran

jak wyżej.

- jakość półki bagażnika i te wystające głośniki

nie znam problemu w moim Y

- masaż foteli ( przynajmniej kierowcy)

Nigdy nie miałem, nie wiem czy to taki super ficzer.

- roleta szyberdachu choć ja dopłaciłbym więcej za wersję ściemnianą elektrycznie samej powłoki szklanej..

sciamniane szyberdachu powinien być w standardzie - tu się zgodze

- funkcjonalność sexy buttons i podawanie mocy ładowania w danej chwili podczas jazdy na ekranie tak jak np w mercu

czy to podawanie mocy ładowania coś zmienia, czy raczej traktujemy to jako ciekawostkę?

- technologia V2G

-przydałaby się. Dziwie sie ze poszczególne kraje tego nie wymagają aby np dac dotacje.


No i najważniejsze - większa bateria bo nazywanie Long Rangem przy takiej różnicy do modelu podstawowego, performance i konkurencji to lekkie nadużycie..

co z tego że konkurencja ma większe baterie jak tesla ma lepsza wydajnosc i koniec końców 1000km najszybciej zrobisz tesla jeśli chodzi o BEV


Uwazam ze powyzsze przyklady to detale. Jak będzie chińczyk z pełnym dobrze działającym FSD lub z bateria pozwalająca przejechać 1000km na jednym ładowaniu no to faktycznie będzie można mówić o zacofaniu tesli. Ale skoro mówimy ze tesla jest zacofana bo nie ma podświetlanych klamek lub obracanego ekranu to moim zdaniem XD
Czujnik deszczu to nie jest rocket science i skoro mają go auta spalinowe 2 x tańsze to myślę, że można dołożyć bo technologia jest znana i stosowana od 20-30lat w zależności od marki i modelu..

Czujniki ultradźwiękowe ( to te od parkowania) więc w FSD ich rola byłaby marginalna ( na czas parkowania i używania opcji summon) chodzi o to, że nie widzisz nic więcej niż kamera jest wstanie Ci pokazać poprzez swoje umiejscowienie..

To, że tobie klamki nie przeszkadzają nie znaczy , że nie ma problemu..

Gratuluję myślenia z kierunkowskazami, że tesla zrobi to za Ciebie w każdym przypadku i właściwie ;)) szczególnie przy wyprzedzaniu czy omijaniu..

HUD - tu tylko udowadniasz swoją indolencję - bo nie ma lepszego umiejscowienia na ważne komunikaty a w połączeniu z nawigacją to inna jakość szczególnie przy złożonych np zjazdach.

Obracany ekran - widocznie należysz do tej grupy co oglądają i kręcą filmy w pozycji pionowej - ja wolę widzieć więcej i podczas postoju wykorzystać cały ekran

To , że Tobie styka jakość półki i wykończenia nie znaczy, że mamy równać do dacii logan ( odnoszę wrażenie, że nie jeździłeś niczym sensownym i nie wiesz jak to robią inni producenci..

Masaże - po co się odnosisz skoro nie wiesz? i deprecjonujesz pisząc " czy to taki super ficzer"

Podawanie mocy ładowania
- wyobraź sobie, że niektórzy cenią swój czas i nie opierają się tylko na point to point wg wytycznych nawigacji tesli ( szczególnie w naszym kraju) a wiedząc z jaką mocą mogą się ładować można optymalniej wybrać "ładowarkę i jej moc" i nie kierować się tylko jak lemingi stadnie do jednej..
O buttonach nie wspomniałeś - więc pewnie nie wiesz co tracisz ( może to i dobrze)

Co do baterii
- tesla jest najwydajniejsza fakt ale postęp w baterii jest większy i już teraz są auta, które dojadą dalej a zwiększanie zasięgu symbolicznie co lift to nie przepis na sukces i utrzymanie status quo..
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Czujnik deszczu to nie jest rocket science i skoro mają go auta spalinowe 2 x tańsze to myślę, że można dołożyć bo technologia jest znana i stosowana od 20-30lat w zależności od marki i modelu..

Czujniki ultradźwiękowe ( to te od parkowania) więc w FSD ich rola byłaby marginalna ( na czas parkowania i używania opcji summon) chodzi o to, że nie widzisz nic więcej niż kamera jest wstanie Ci pokazać poprzez swoje umiejscowienie..

To, że tobie klamki nie przeszkadzają nie znaczy , że nie ma problemu..

Gratuluję myślenia z kierunkowskazami, że tesla zrobi to za Ciebie w każdym przypadku i właściwie ;)) szczególnie przy wyprzedzaniu czy omijaniu..

HUD - tu tylko udowadniasz swoją indolencję - bo nie ma lepszego umiejscowienia na ważne komunikaty a w połączeniu z nawigacją to inna jakość szczególnie przy złożonych np zjazdach.

Obracany ekran - widocznie należysz do tej grupy co oglądają i kręcą filmy w pozycji pionowej - ja wolę widzieć więcej i podczas postoju wykorzystać cały ekran

To , że Tobie styka jakość półki i wykończenia nie znaczy, że mamy równać do dacii logan ( odnoszę wrażenie, że nie jeździłeś niczym sensownym i nie wiesz jak to robią inni producenci..

Masaże - po co się odnosisz skoro nie wiesz? i deprecjonujesz pisząc " czy to taki super ficzer"

Podawanie mocy ładowania
- wyobraź sobie, że niektórzy cenią swój czas i nie opierają się tylko na point to point wg wytycznych nawigacji tesli ( szczególnie w naszym kraju) a wiedząc z jaką mocą mogą się ładować można optymalniej wybrać "ładowarkę i jej moc" i nie kierować się tylko jak lemingi stadnie do jednej..
O buttonach nie wspomniałeś - więc pewnie nie wiesz co tracisz ( może to i dobrze)

Co do baterii
- tesla jest najwydajniejsza fakt ale postęp w baterii jest większy i już teraz są auta, które dojadą dalej a zwiększanie zasięgu symbolicznie co lift to nie przepis na sukces i utrzymanie status quo..
No kolego najwidoczniej roznimy się w pewnych aspektach, ale z ciekawości podaj mi przykład chinczyka w podobnych pieniądzach który posiada:
-czujnik deszczu
-czujniki parkowania(+kamery)
-super klamki
-kierunkowskazy to akurat ma kazdy xd
-hud
-obracany ekran (dla mnie powinien być w poziomie a nie w pionie, nie rozumiem po co uklad vertykalny)
-super wykończenie w srodku
-masaze (koniecznie)
-podawanie mocy ładowania (koniecznie)

Budzet do 250k (można dołożyć trochę dla takich ficzerow)

Tesla jest mocno w tyle więc pewnie bedzie dużo przykładów:)
 

Namtih

Zadomawiam się
No kolego najwidoczniej roznimy się w pewnych aspektach, ale z ciekawości podaj mi przykład chinczyka w podobnych pieniądzach który posiada:
-czujnik deszczu
-czujniki parkowania(+kamery)
-super klamki
-kierunkowskazy to akurat ma kazdy xd
-hud
-obracany ekran (dla mnie powinien być w poziomie a nie w pionie, nie rozumiem po co uklad vertykalny)
-super wykończenie w srodku
-masaze (koniecznie)
-podawanie mocy ładowania (koniecznie)

Budzet do 250k (można dołożyć trochę dla takich ficzerow)

Tesla jest mocno w tyle więc pewnie bedzie dużo przykładów:)
Mógłbym podać parę przykładów i zrobić mały research autek co mają większość tych rzeczy ( ideaów brak zgodzimy się) ale z natury jestem leniwy i nie mam w zwyczaju poświęcać swego czasu osobom, którym nie chce się przeczytać ze zrozumieniem tego co napisałem ( vide obracany ekran, kierunkowskazów nawet nie ma co komentować bo rozwiązanie tesli jest najgorsze na rynku obecnie) i powtarzają tylko swoją mantrę..
No i jest jeszcze druga kwestia cen - bo tu Chińczyki deko odleciały i to co u nich kosztuje 80 tys w przeliczeniu u nas potrafi 180tys a i sama polityka UE z cłami dokłada ostro do pieca - przez co tracimy wszyscy i w cenie daci elektrycznej mamy wybór daci tylko.. no ale jakiś czas to zombie motoryzacyjne europy jest uratowane zanim zdechnie definitywnie wmawiając nam, że elektryki muszą być drogie.. tylko czemu tylko u nas..

Więc w ramach pokuty obejrzyj sobie recenzje sealiona7, postępu xiaomi i sprzedawanego su7, a sprzedawanego już w Europie zeeka dam Ci na talerzu by nie wyjść na ....
jest droższy (267tys) w dodatku to pokazany model przed liftu i ceny u nas są nieznane - ale da Ci pogląd i poszerzy horyzonty co można dostać w podobnych pieniądzach ( w Europie niekoniecznie o czym pisałem wyżej a uwzględniając dotacje to różnica jest już znaczna niestety szczególnie przy bazowych wersjach)
Więc warto otworzyć oczy i zastanowić się kto kogo zaczyna gonić i jest bardziej pro kliencki..
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Mógłbym podać parę przykładów i zrobić mały research autek co mają większość tych rzeczy ( ideaów brak zgodzimy się) ale z natury jestem leniwy i nie mam w zwyczaju poświęcać swego czasu osobom, którym nie chce się przeczytać ze zrozumieniem tego co napisałem ( vide obracany ekran, kierunkowskazów nawet nie ma co komentować bo rozwiązanie tesli jest najgorsze na rynku obecnie) i powtarzają tylko swoją mantrę..
No i jest jeszcze druga kwestia cen - bo tu Chińczyki deko odleciały i to co u nich kosztuje 80 tys w przeliczeniu u nas potrafi 180tys a i sama polityka UE z cłami dokłada ostro do pieca - przez co tracimy wszyscy i w cenie daci elektrycznej mamy wybór daci tylko.. no ale jakiś czas to zombie motoryzacyjne europy jest uratowane zanim zdechnie definitywnie wmawiając nam, że elektryki muszą być drogie.. tylko czemu tylko u nas..

Więc w ramach pokuty obejrzyj sobie recenzje sealiona7, postępu xiaomi i sprzedawanego su7, a sprzedawanego już w Europie zeeka dam Ci na talerzu by nie wyjść na ....
jest droższy (267tys) w dodatku to pokazany model przed liftu i ceny u nas są nieznane - ale da Ci pogląd i poszerzy horyzonty co można dostać w podobnych pieniądzach ( w Europie niekoniecznie o czym pisałem wyżej a uwzględniając dotacje to różnica jest już znaczna niestety szczególnie przy bazowych wersjach)
Więc warto otworzyć oczy i zastanowić się kto kogo zaczyna gonić i jest bardziej pro kliencki..
Kolego świetny przykład podales. Przejrzalem recenzje. Auto o stosunku do TMY: droższe, o mniejszym zasiegu, mniejsza moc ładowania, dużo gorszy infotainment (bez porownania), brak własnej sieci ładowania, dużo gorsza wydajnosc

No ale ma: wentylowane fotele (w juniperze pewniak), hud, klamki, kierunkowskazy

No i szacunkowo w Polsce pewnie za 300k. Duży skok w stosunku do Tesli...
 

Michal

Moderator
Ja chętnie zobaczę recenzję kogoś, kto pojeździ tymi autami tak z rok.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ja chętnie zobaczę recenzję kogoś, kto pojeździ tymi autami tak z rok.
Nikt normalny nie dopłaci 100k do gorszego samochodu. Jeszcze gdyby nie cła (i inne oplaty) i te auta by kosztowały tyle ile w Chinach czyli ok. 120k to miałoby to sens bo fizycznie tyle sa one warte. Tak to nie ma o czym mówić bo chińczyki ani nie są lepsze ani szczególnie tańsze...
 

safeto

Fachowiec
Kolego świetny przykład podales. Przejrzalem recenzje. Auto o stosunku do TMY: droższe, o mniejszym zasiegu, mniejsza moc ładowania, dużo gorszy infotainment (bez porownania), brak własnej sieci ładowania, dużo gorsza wydajnosc

No ale ma: wentylowane fotele (w juniperze pewniak), hud, klamki, kierunkowskazy

No i szacunkowo w Polsce pewnie za 300k. Duży skok w stosunku do Tesli...
Własna sieć ładowania - szczególnie w Polsce (mowa o Tesli) to żade atut.
Co to znaczy, ze dużo gorszy infotainment?

Wydajnosć oczywiscie, ze gorsza, jak to kloc o długości 4,97m.

Ale czy tak źle? Wg. ev database to całkiem spoko.

1731862563638.png

Ja chętnie zobaczę recenzję kogoś, kto pojeździ tymi autami tak z rok.
i czy serwis będzie istniał, bo przez te cła to różnie może być. Część nowych firm zwinie się z pewnością z rynku.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Własna sieć ładowania - szczególnie w Polsce (mowa o Tesli) to żade atut.
Co to znaczy, ze dużo gorszy infotainment?

Wydajnosć oczywiscie, ze gorsza, jak to kloc o długości 4,97m.

Ale czy tak źle? Wg. ev database to całkiem spoko.

View attachment 21907


i czy serwis będzie istniał, bo przez te cła to różnie może być. Część nowych firm zwinie się z pewnością z rynku.

Obejrzyj recenzje BYD i zobacz ich oprogramowanie - do Tesli się nie umywa

Evbase podales dla innego auta, którego koszt to ok. 300k (wyżej był sealion 7)

Co do sieci ładowania lepsza taka niz żadna
 

Najnowsze dyskusje

Top