I-90 Surge - wyścig na 5000 km

daniel

Señor Meme Officer
Wyścig ze Seattle do Bostonu wzdłuż drogi międzystanowej 90 - najdłuższej Interstate w USA. 3100 mil asfaltowej żeglugi. W przeliczeniu na wartości europejskie to będzie prawie okrągłe 5000 km. Nie jest to Cannonball - max prędkość to ograniczenie +10 mil/h.

1731964832816.png

1731966279310.png

Zawodnicy:
2024 Honda Acura TLX Type S (15,8 galonów, czyli 60 litrów premium bezołowiowej 91 oktanów)
2024 Tesla Model 3 LR RWD (82 kWh)
2023 Tesla Model S Plaid (100kWh)
2024 Genesis G80 Electric (87,2 kWh)
2024 BMW i7 eDrive50 (105,7 kWh)
2025 Porsche Taycan (97 kWh)
2024 Hyundai IONIQ 6 SEL (77,4 kWh)
2024 Mercedes EQS 450+ (108,4 kWh)
2025 Lucid Air Grand Touring (118 kWh)
2013 Tesla Model S 85 (85 kWh)

Jak widać sporo samochodów ma w okolicach 100 kWh baterii. Tak jak by sobie tego życzyła grupa użytkowników forum pod wodzą @cooler -a. Ciekawie jak wypadły te samochody na tle konkurencji. ;)

Prawie 12 godzin ukontentowania. Zapraszam.

1/4
2/4
3/4
4/4

1731964505427.png
 

nabrU

Moderator
No proszę: TM3 LR RWD - najlepsze 'spalanie' na trasie i drugie najszybsze EV - wiedziałem że mam niezłą brykę :p
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A ktoś może podsumować wyniki?
 

daniel

Señor Meme Officer
wygral spaliniak 2h przed elektrykiem ktorym bylo porsche
11 lat temu przewaga spalinowego na 5000 km to było 19 godzin.
44,5h vs 63,5h
Dzisiaj to 2h.*
44,5h vs 46,5h
*Jeśli masz kasę na Porsche.

Nie wygrywa ten elektryk z największą baterią tylko ten z najlepszą krzywą ładowania.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ciekawostka: Różnica między ICE i Taycanem jest mniejsza niż między Taycanem i drugim najszybszym EV. I to w kraju, gdzie infratruktura CCS delikatnie mówiąc... ssie.
Szkoda, że Lucid miał problemy, bo na papierze był w topce faworytów. Byłaby ciekawa końcówka. EQS też się ładnie trzymał.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ciekawostka: Różnica między ICE i Taycanem jest mniejsza niż między Taycanem i drugim najszybszym EV. I to w kraju, gdzie infratruktura CCS delikatnie mówiąc... ssie.
Szkoda, że Lucid miał problemy, bo na papierze był w topce faworytów. Byłaby ciekawa końcówka. EQS też się ładnie trzymał.
A który był drugim EV i jaka była różnica czasu pomiędzy nimi? EQS?
 

nabrU

Moderator
Ciekawostka: Różnica między ICE i Taycanem jest mniejsza niż między Taycanem i drugim najszybszym EV. I to w kraju, gdzie infratruktura CCS delikatnie mówiąc... ssie.

Jest mniejsza, ale 2 minuty różnicy?

A który był drugim EV i jaka była różnica czasu pomiędzy nimi? EQS?

Wystarczy nacisnąć przycisk Spoiler: Wyniki.

1732013651717.png
 

daniel

Señor Meme Officer
Jest mniejsza, ale 2 minuty różnicy?
Acura 44:20(Interval)
Taycan 46:28 (+2:08)
Model 3 48:38 (+2:10)

Porównywalne. Taycan raz się zatrzymał nie na ładowanie. Model 3 chyba też.
EQS nieimponująco.
Model S Plaid tak samo. Narzekali na słabe ładowarki 120/150kW. Nie mogli rozwinąć skrzydeł.
Lucid poniżej oczekiwań. Jak ojciec Kyle'a, Dave, jest w drużynie to nie wróży dobrze.
BMW ze swoim licznikiem ładowań DC to śmiech na sali.
Stary Model S pokazuje jaki postęp się dokonał przez 11 lat.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja taki dystans pokonuje w 3 dni minium , inaczej nie jadę. I chyba tylko raz czy dwa w życiu coś koło tego robilem samochodem osobowym .,
Tylko ślub dziecka lub pogrzeb dziadka mógłby mnie zmusić do jazdy " , ale i tak bym raczej wysłał SMSa

W praktyce te 2 godzinki w lewo i prawo rozłożą się w czasie i dystansie na niezauważalne roznice, wystarczy sraczka, pragnienie itp.
Po takim rajdzie należy doliczyć czas w ktorym kierowca dojdzie do siebie...
 
Top