Dziś odebrałem swojego oczojeba..

ATnet

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem problem wynika z tego ze auta stoja na klaszie celnym po dlugiej podróży morskiej i aku ołowiowe sa nie ładowalne.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem problem wynika z tego ze auta stoja na klaszie celnym po dlugiej podróży morskiej i aku ołowiowe sa nie ładowalne.
Ogólnie przez długi czas nie są podładowywane. A dla aku to śmierć - kiedyś na jednym z moich aut była nalepka, że jeśli auto nie będzie używane przez 2 tyg. to należy odłączyć klemę.. żeby akumulatora nie wyssało.

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
A wracając do początku wątku, jak Kia zareagowała na brak pompy ciepła?
Jak dzwoniłem jakieś niecałe 2 tyg. temu, to mi sprzedawca powiedział, że ktoś wrzucił granat w szambo :LOL: czyli wyjaśniają, i nikt nie chce robić za winnego. Jutro zadzwonię (w sprawie aku 12V, bo wygląda na to że trup), to się może przy okazji czegoś nowego dowiem.

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak dzwoniłem jakieś niecałe 2 tyg. temu, to mi sprzedawca powiedział, że ktoś wrzucił granat w szambo :LOL: czyli wyjaśniają, i nikt nie chce robić za winnego. Jutro zadzwonię (w sprawie aku 12V, bo wygląda na to że trup), to się może przy okazji czegoś nowego dowiem.

Pozdrawiam
Pewnie beda przeciagac az sprawa przycichnie... powiedz zeby wymienili ci to na cos... moze na kW na ładowarkach GW ? to bedziesz jezdzic kilka lat w trasy za friko...
 

solik

Pionier e-mobilności
To skoro mowa o pompie ciepla - jaka glowna wada jak tego nie ma? Grzanie pobiera w aucie wtedy wiecej energii?

Pojawila sie mozliwosc nabycia eSoula M 64kw ale nie ma pompy ciepla i sie zastanawiam jak bardzo moge zalowac :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak. Auto bez pompy pobiera więcej energii, szczególnie w okresie jesiennym i wiosennym. Zimą pompa zaczyna miec za małą sprawność i auto i tak się wspomaga grzałką. Jeśli jeździsz w dalekie trasy gdy jest chłodno to będziesz miał mniejszy zasięg. Gdy jeździsz w dalekie trasy głównie latem to nie zauważysz różnicy.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Tak. Auto bez pompy pobiera więcej energii, szczególnie w okresie jesiennym i wiosennym. Zimą pompa zaczyna miec za małą sprawność i auto i tak się wspomaga grzałką. Jeśli jeździsz w dalekie trasy gdy jest chłodno to będziesz miał mniejszy zasięg. Gdy jeździsz w dalekie trasy głównie latem to nie zauważysz różnicy.
Kiedyś widziałem film, w którym 2 e-Niro zrobiły test porównawczy zużycia prundu: jedna miała pompę, druga nie. I wyszło, że pompa ciepła przydatna by była, gdyby w aucie mieszkać :LOL: Natomiast przy zwyczajnym użytkowaniu nigdy się nie zwróci, a i e-Niro bez pompy prundu nie żre aż tak wiele.. tak więc nie martwiłbym się obecnością (lub nie) pompy tyko kupował grata :)

BTW: Sprzedawca w serwisie powiedział mi, co KIA ustaliła w sprawie mojej pompy. Otóż, wg nich ta pompa tam jest, tyle że w innym miejscu. Co prawda (jeszcze) nie robiłem śledztwa, gdzie to ona może być, ale to nie jest coś niewielkiego więc powinna być widoczna. No i nie widzę sensu przeprojektowywania okolicy silnika, żeby ją gdzieś przenieść skoro miejsca dla niej jest w pip tam, gdzie ona jest w e-Niro.
Coś mi śmierdzi :mad:

Pozdrawiam
 
Top