podejrzewam, że świetny vanlife ale z dostępem do gniazdka. czyli głównie kempingi może jakieś prywatne udostępnienia lub punkty z ładowarką. ale chętnie poczytam jak sobie dawaliście radę i jakie są plusy dodatnie i plusy ujemne ;)
Nie korzystam z kempingów. W Europie Zachodniej jest tak gęsta sieć ładowarek że nie ma problemu z naładowaniem auta. Problemem za to jest zarejestrowanie się w poszczególnych sieciach ładowarek. W Hiszpanii jest tych sieci kilka, próbowałem w czterech ale tylko w jednej udało mi się zarejestrować. I mało jest ładowarek które działają na kartę płatniczą. Inna rzecz to ceny prądu. Żeby przejazd na prąd był tańszy niż dieslem to prąd musi kosztować nie więcej niż 1,5 zł. Są takie ceny, na przykład w Hiszpanii płacę przy ładowaniu typem 2 0,31 Euro za kWh ale na autostradzie na szybkich ładowarkach cena ta może wynosić nawet 0,8 Euro co powoduje, że jazda na prąd staje się ponad dwukrotnie droższa niż dieslem.
Osobna sprawa to planowanie podróży. Ponieważ to moja pierwsza wyprawa zagraniczna elektrykiem to czuję, jak od planowania tworzą mi się nowe synapsy w mózgu, ale podobno to dobre dla starych ludzi i opóźnia nadejście demencji i chorób neurodegeneracyjnych. To co najważniejsze, to zostawienie sobie minimum 100 km zasięgu przed planowaną ładowarką bo możemy mieć objazd albo nieczynną ładowarkę. Dlatego ja się ładuję co 200 - 260 km zależnie od tego czy korzystam z 80% pojemności akumulatora czy ze 100%. Czas ładowania na szybkich ładowarkach to 20 - 40 minut. W sam raz, żeby zrobić szybkie zakupy albo wypić kawę a na średnich to 4 godziny które mogę spowolnić do 8 i pójść spać.
Tempo jazdy spokojne do 80 km/h a na autostradzie za ciężarówką na tempomacie. Zasięg mocno się zmienia w zależności od temperatury, stylu jazdy, ukształtowania terenu i wiatru. Na zasięgu trzeba szczególnie uważać w górach i podnieść planowaną rezerwę do 150 km. Część mieszkalną auta mam zasilaną z fotowoltaiki z magazynem energii. Panele są planowane do zasilania auta na postoju, ale w letniej porze roku. Teraz robiłem wstępne próby bo instalacja nie jest skończona , ale w ciągu dwóch godzin udało mi się naładować jakieś 15-20 km zasięgu.
 
no i zdjecia - bez tego sie nie liczy ;)

Wady BEV to jedna sprawa ale dla mnie tak czy tak problemem jest po prostu wielkość tego auta.
Z komfortem vanlife nie ma to za wiele wspólnego - mnie najbardziej w takich mikrocamperach dobijała za niska wysokośc i brak możliwości wyprostowania sie :(

Jaka zabudowe zastosowałeś ? coś gotowego czy sam robiłeś ?
Robiłem sam. Ja potrzebuje tylko łóżko, prysznic, kuchenkę, ogrzewanie i światło. To wszystko da się ogarnąć w busie. Wysokie auto to problem, szczególnie we Francji. W aucie głównie śpię lub czytam a do tego nie potrzebuję stać. Udało mi się wcisnąć jeszcze pod łóżko rower elektryczny żeby nie być skazanym na siedzenie w aucie gdy będzie się ładować. Poszukam jakiś zdjęć zabudowy
 

Attachments

  • 20241030_145138.jpg
    20241030_145138.jpg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 73
  • 20241105_132310.jpg
    20241105_132310.jpg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 75
  • 20240714_151458.jpg
    20240714_151458.jpg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 71
  • 20240716_190350.jpg
    20240716_190350.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 72
  • 20240717_141429.jpg
    20240717_141429.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 72
  • 20240717_141601.jpg
    20240717_141601.jpg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 70
  • 20240717_141651.jpg
    20240717_141651.jpg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 72
  • 20240801_144650.jpg
    20240801_144650.jpg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 73

Attachments

  • 20241129_121843.jpg
    20241129_121843.jpg
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 55
  • 20240808_131311.jpg
    20240808_131311.jpg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 54
  • 20241125_151109.jpg
    20241125_151109.jpg
    661,5 KB · Liczba wyświetleń: 52
  • 20241125_184614.jpg
    20241125_184614.jpg
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 51
  • 20241124_144359.jpg
    20241124_144359.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 48
  • 20241124_144502.jpg
    20241124_144502.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 50
  • 20241124_110643.jpg
    20241124_110643.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 51
  • 20241124_084618.jpg
    20241124_084618.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 50
  • 20241123_103006.jpg
    20241123_103006.jpg
    874,6 KB · Liczba wyświetleń: 54
  • 20241123_124723.jpg
    20241123_124723.jpg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 52

Attachments

  • 20241121_135625.jpg
    20241121_135625.jpg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 45
  • 20241121_115712.jpg
    20241121_115712.jpg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 44
  • 20241119_150858.jpg
    20241119_150858.jpg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 37
  • 20241117_150311.jpg
    20241117_150311.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 36
  • 20241117_125953.jpg
    20241117_125953.jpg
    3,2 MB · Liczba wyświetleń: 35
  • 20241115_144542.jpg
    20241115_144542.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 34
  • 20241115_173210.jpg
    20241115_173210.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 34
  • 20241114_094818.jpg
    20241114_094818.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 34
  • 20241110_161302.jpg
    20241110_161302.jpg
    906,2 KB · Liczba wyświetleń: 33
  • 20241112_165701.jpg
    20241112_165701.jpg
    2,3 MB · Liczba wyświetleń: 43

Empty

Fachowiec
Ciekawy projekt.
Masz sztywną markizę ?

Ja jeździłem Renault Trafic zrobionym przez BusKamper z Mosiny.
Największy plus to była prędkośc na autostradach - spokojnie sobie 120 km/h jechałem.
Jednak pokonała mnie mała przestrzeń - dla 1 osoby ok, ale dla 2 było ciężko...
 
Ciekawy projekt.
Masz sztywną markizę ?

Ja jeździłem Renault Trafic zrobionym przez BusKamper z Mosiny.
Największy plus to była prędkośc na autostradach - spokojnie sobie 120 km/h jechałem.
Jednak pokonała mnie mała przestrzeń - dla 1 osoby ok, ale dla 2 było ciężko...
Prędkość przestała być atututem. Trasy, które robiłem w dwa dni teraz zajmują mi trzy tygodnie :) Jeżdżenie samemu ma swoje wady bo nie ma z kim podzielić się radością, ale też nikt cię nie wkurwią. Szczupła dziewczyna by się zmieściła ale nie znam takich, które stać na wielotygodniowe podróże. Wszyscy są strasznie zapracowani.
 
Ciekawy projekt.
Masz sztywną markizę ?

Ja jeździłem Renault Trafic zrobionym przez BusKamper z Mosiny.
Największy plus to była prędkośc na autostradach - spokojnie sobie 120 km/h jechałem.
Jednak pokonała mnie mała przestrzeń - dla 1 osoby ok, ale dla 2 było ciężko...
A, to nie jest markiza tylko rozsuwany panel słoneczny. Oczywiście może pełnić rolę markizy.
 

nabrU

Moderator
Bardzo fajna zabudowa, Zbyszku (y)

Można zamówić w opcjach V2L, ale jest ono ograniczone do 300 W.

Nie mylmy proszę pojęć. To nie jest V2L, to jest inwerter z 12V na 230V.

Problemem za to jest zarejestrowanie się w poszczególnych sieciach ładowarek. W Hiszpanii jest tych sieci kilka, próbowałem w czterech ale tylko w jednej udało mi się zarejestrować. I mało jest ładowarek które działają na kartę płatniczą.

Znowu napiszę, że trzeba najpierw Forum czytać a potem wyruszać w drogę ;). Rozwiązaniem na wiele sieci w wielu krajach jest karta / apka Electroverse (np. poprzez mój link poniżej :sneaky:).Więcej tutaj:


P.S. Tutaj opisywałem zabudowę Buzz Cargo jaką widziałem na targach Everything Electric:

 
Bardzo fajna zabudowa, Zbyszku (y)



Nie mylmy proszę pojęć. To nie jest V2L, to jest inwerter z 12V na 230V.



Znowu napiszę, że trzeba najpierw Forum czytać a potem wyruszać w drogę ;). Rozwiązaniem na wiele sieci w wielu krajach jest karta / apka Electroverse (np. poprzez mój link poniżej :sneaky:).Więcej tutaj:


P.S. Tutaj opisywałem zabudowę Buzz Cargo jaką widziałem na targach Everything Electric:

Nikt Ci nie mówił, że masz irytujący sposób pouczania? Co do przetwornicy to kazałem sprzedawcy przed zamówieniem sprawdzić z którego akumulatora jest zasilana. Zamówiłem tą opcję dopiero gdy sprzedawca sprawdził, że przetwornica jest zasilana z akumulatora trakcyjnego. Co do karty sieciowych z roamingiem, to Volkwagen oferuje taka kartę, ale ma irytującą politykę abonamentów, która powoduje, że jazda elektrykiem jest dwa razy droższa niż dieslem.
 

nabrU

Moderator
Nikt Ci nie mówił, że masz irytujący sposób pouczania?

Przepraszam jeśli poczułeś się zirytowany moimi wypowiedziami. Komunikacja niewerbalna nie daje mi możliwości przekazać więcej niż za pomocą uśmieszków itp (których zresztą użyłem). Nie było to pouczanie tylko przekazanie pewnej wiedzy, której wydawało mi się nie miałeś.

Co do przetwornicy to kazałem sprzedawcy przed zamówieniem sprawdzić z którego akumulatora jest zasilana. Zamówiłem tą opcję dopiero gdy sprzedawca sprawdził, że przetwornica jest zasilana z akumulatora trakcyjnego.

Można tak powiedzieć, bo akumulator 12V jest zasilany z baterii HV co jakiś czas, nieprawdaż. A potem daje te 12V na inwerter abyś miał 230V z moca 300W (ok. w piku 450W). Powtarzam: to nie jest V2L, gdyż w V2L podłączasz się do złącza Type2 i masz zwykle minimum 3,5kW do dyspozycji przez specjalny kabel. Nie jest nowością, że sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają (szczególnie jeśli chodzi o EV).


Co do karty sieciowych z roamingiem, to Volkwagen oferuje taka kartę, ale ma irytującą politykę abonamentów, która powoduje, że jazda elektrykiem jest dwa razy droższa niż dieslem.

Miałem ID.3 przez prawie 3 lata z kartą WeCharge (w sumie cały czas ja mam aktywną z darmowym abo) i wiem o czym mówisz. Electroverse nie każe Ci płacić abo. Nie traktuj więc tego jako pouczania, tylko wejdź na stronkę Electroverse i zerknij ile zapłaciłbyś w porównaniu do tego co płaciłeś w Hiszpanii.
 
Last edited:
Top