Nissan Leaf II Acenta vs n Connecta

Ronin78

Posiadacz elektryka
Aplikacja zimą i sterowanie klima jest na wagę złota. Jeśli tego nie ma acenta to nie warto.
Accenta nie ma aplikacji, sterowanie klimatem (ciepło/zimno) ogarniasz z poziomu kokpitu. Za kilkanaście kpln nie zdecydowałem się na droższą wersję, bo zbytnio cena Leaf'a zbliżała się do innych nowszych konstrukcji. Stwierdziłem że nie warto tyle dopłacać, bo wtedy to nie warto Leaf'a kupować.
 

Attachments

  • Screenshot_20241206-070905.png
    Screenshot_20241206-070905.png
    655,8 KB · Liczba wyświetleń: 4

vwir

Pionier e-mobilności
Accenta nie ma aplikacji, sterowanie klimatem (ciepło/zimno) ogarniasz z poziomu kokpitu. Za kilkanaście kpln nie zdecydowałem się na droższą wersję, bo zbytnio cena Leaf'a zbliżała się do innych nowszych konstrukcji. Stwierdziłem że nie warto tyle dopłacać, bo wtedy to nie warto Leaf'a kupować.
Chwila. Jeśli nic się nie zmieniło od 2018 roku to jest jedna rzecz o której warto wspomnieć: timer ogrzewania działa tylko i wyłącznie wtedy gdy auto jest podłączone do ładowania. Więc gdy kończysz pracę o 16 i chcesz wsiąść do zagrzanego auta to zapomnij. A z apki załączasz grzanie/chłodzenie kiedy tylko masz ochotę, niezależnie od podpiętej ładowarki. Więc na przykład nigdy nie skrobałem szyb zimą w leafie. Ogrzewanie 15min przed odjazdem wystarczało.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Chwila. Jeśli nic się nie zmieniło od 2018 roku to jest jedna rzecz o której warto wspomnieć: timer ogrzewania działa tylko i wyłącznie wtedy gdy auto jest podłączone do ładowania. Więc gdy kończysz pracę o 16 i chcesz wsiąść do zagrzanego auta to zapomnij. A z apki załączasz grzanie/chłodzenie kiedy tylko masz ochotę, niezależnie od podpiętej ładowarki. Więc na przykład nigdy nie skrobałem szyb zimą w leafie. Ogrzewanie 15min przed odjazdem wystarczało.
No nie, timer klimatu działa kiedy chcesz, można mu zaakceptować użycie baterii i po sprawie, nie musi być wpięty w ładowarkę. Pisałem, w dużych rozbieżnościach temp. ubywa wtedy 2% baterii. (dla jasności wersja acenta)
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak pisałem to niby stara technologia ale sprawdzona , asyn 7 rok będzie jeździł i pozbyć się nie chce . Ważny komfort. Nie czuć z pozycji uzytkownika, że to niby przeżytek ?
Więc wygoda to podstawa

 

Hakun

Zadomawiam się
Jak ktoś nie chce dopłacać do n-Connecta to zamiast 15 tyś kupuje OVMS podłącza do OBD2 wkładając kartę SIM do urządzenia i ma praktycznie to samo bez zagrożenia że kiedyś Nissan wyłączy aplikację to jak to zrobił w starszych Leafach. https://www.openvehicles.com/

Oj przepraszam ale w tabeli zauważyłem że OVMS wspiera tylko Nissany 24 i 30 kWh. Tak że nie mam wiedzy czy to działa w Leaf 2 ale trzeba pytać.
 
Last edited:

ClassicGOD

Leaf on the wind
Jak ktoś nie chce dopłacać do n-Connecta to zamiast 15 tyś kupuje OVMS podłącza do OBD2 wkładając kartę SIM do urządzenia i ma praktycznie to samo bez zagrożenia że kiedyś Nissan wyłączy aplikację to jak to zrobił w starszych Leafach. https://www.openvehicles.com/

Oj przepraszam ale w tabeli zauważyłem że OVMS wspiera tylko Nissany 24 i 30 kWh. Tak że nie mam wiedzy czy to działa w Leaf 2 ale trzeba pytać.
OVMS w L2 na chwile obecną wymaga modyfikacji wiązki żeby obejść bramkę CAN. Na ich githubie jest co i jak, na pewno do zrobienia dla osoby z zaparciem ale zdecydowanie bardziej skomplikowane niż w L1.
 

kubens

Zadomawiam się
Mam N-Connecta z 2019r. (na sprzedaż) i ogrzewanie z aplikacji, ProPILOT czy kamera 360st. to są jednak sztosy.
Brzydko mówiąc, nie wyobrażam sobie jak można sprzedawać nowe samochody w 2024r. za ponad 100k bez chociaż czujników parkowania.

Kiedyś była jeszcze najwyższa wersja Tekna, ale widzę że ją wycofali.
 

nabrU

Moderator
Za kilkanaście kpln nie zdecydowałem się na droższą wersję, bo zbytnio cena Leaf'a zbliżała się do innych nowszych konstrukcji. Stwierdziłem że nie warto tyle dopłacać, bo wtedy to nie warto Leaf'a kupować.
Przecież Twój Leaf to służbowy jest o ile dobrze pamiętam, więc o jakim wyborze i kupowaniu mowa?
 
Top