To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

kaktus

Posiadacz elektryka
Czyli normalnie.
A nie ustawiasz przygotowywania do jazdy, wartownika itp ?

Ja sobie przy wallbox albo na linii zasilajacej zainstalowalem swoj dodatkowy licznik.
Bardzo to ulatwia nadzorowanie zuzycia.
Jak dostalem zawyzony rachunek odrazu wiedzialem ze zamiast odczytac co 6 miesiecy inkasent wpisal sobie jakies farmazony :)
Z nocy - auto raportuje użycie 40 kWh, na liczniku 43kWh zatem lepiej niż bym oczekiwał… :)

Wartownika mam wyłączonego w domu, przygotowanie auta nawet jeśli to dzieje się po 6 rano więc gdyby szło z sieci to nabiłoby taryfę szczytową.

No nic będę obserwował w kolejnych tygodniach i na razie będę spisywał ten licznik co kilka dni kontrolnie. Jeśli coś zaobserwuje dam znać ale coraz bardziej przychylam się do teorii że tam nigdy nie było 0 na starcie… kwota nie jest wysoka więc nie chce mi się jakoś specjalnie walczyć szczególnie, że nie znam przyczyny :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z nocy - auto raportuje użycie 40 kWh, na liczniku 43kWh zatem lepiej niż bym oczekiwał… :)

Wartownika mam wyłączonego w domu, przygotowanie auta nawet jeśli to dzieje się po 6 rano więc gdyby szło z sieci to nabiłoby taryfę szczytową.

No nic będę obserwował w kolejnych tygodniach i na razie będę spisywał ten licznik co kilka dni kontrolnie. Jeśli coś zaobserwuje dam znać ale coraz bardziej przychylam się do teorii że tam nigdy nie było 0 na starcie…
A na protokole masz wpisane 0 ?
 

kaktus

Posiadacz elektryka
A na protokole masz wpisane 0 ?
Tak.

Inaczej - ja protokołu nie mam, nie było mnie przy montażu licznika. 0 miałem na poprzedniej fakturze. I to jest jedyna wartość na której bazuje - tam odczyt poprzedni i aktualny to 0 i 0 (ładowarkę zainstalowałem miesiąc przed autem)
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Ciekawy temat.
Też wolałbym widzieć faktyczne zużycia a nie trochę "zatuszowane" wyliczenia.
Wolałem stare wykresy 10,25 i 50km niż ten nowy 300km.

U mnie to wygląda tak.
Przebieg 23 853km
Licznik A nie kasowany od początku średnie zużycie 20.6 kWh/100 zużycie całkowite 4903 kWh.
Łączny poziom naładowania w aplikacji to 5509 kWh. Czyli faktyczne zużycie to 23,1 kWh?

Tu też jest ciekawie
Podlicznik założony przed ładowarką pokazuje 1315 kWh a aplikacja w pozycji ładowania w Domu 1162. To 15% różnicy

Spore te rozbieżności.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Przy dzisiejszych dokładnych elektronicznych licznikach rejestrujących nawet harmoniczne lepiej pozakładać pierścienie ferrytowe na przewody. Zależnie od jakości prądu zużycie może się mniej lub więcej różnić od rzeczywistego. Pierścienie tłumią harmoniczne i u niektórych zużycie prądu potrafi dość mocno spaść.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ciekawy temat.
Też wolałbym widzieć faktyczne zużycia a nie trochę "zatuszowane" wyliczenia.
Wolałem stare wykresy 10,25 i 50km niż ten nowy 300km.

U mnie to wygląda tak.
Przebieg 23 853km
Licznik A nie kasowany od początku średnie zużycie 20.6 kWh/100 zużycie całkowite 4903 kWh.
Łączny poziom naładowania w aplikacji to 5509 kWh. Czyli faktyczne zużycie to 23,1 kWh?

Tu też jest ciekawie
Podlicznik założony przed ładowarką pokazuje 1315 kWh a aplikacja w pozycji ładowania w Domu 1162. To 15% różnicy

Spore te rozbieżności.
Aplikacja od auta pokazuje ile energii weszło do baterii, reszta zużywana jest przez auto w trakcie ładowania

A to 20.6 vs 23.1 to mało, ja mam znacznie więcej zużyte na postoju. Np 18.8 vs 24.6 w lato i 23 vs 30 zima ale to zależy jak sie używa auta, ja często używam przygotowywania na krótkich dystansach i często np czekam w aucie jak zawiozę dzieci na zajęcia. I np jak przygotujesz auto to nie masz większego zużycia przy początkowych km wiec na liczniku w Tesli robi się mniej, bo zużycie przesuwane jest z jazdy na postój.
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Aplikacja od auta pokazuje ile energii weszło do baterii, reszta zużywana jest przez auto w trakcie ładowania
to wyjaśnia różnice, dzięki. Mam ustawione przygotowanie 5/tydzień przed wyjazdem. Na trasie na przygotowanie do szybkiego ładowania idzie dużo, zwłaszcza teraz.

Czyli zużycie na 100km w EV to jedno a całkowite zużycie to całkiem coś innego. Trudne do wyliczenia przy częstych ładowaniach poza domem.

I z tego co piszecie Tesla tego nie wlicza, a inni też nie wliczają, nie pokazują?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
to wyjaśnia różnice, dzięki. Mam ustawione przygotowanie 5/tydzień przed wyjazdem. Na trasie na przygotowanie do szybkiego ładowania idzie dużo, zwłaszcza teraz.

Czyli zużycie na 100km w EV to jedno a całkowite zużycie to całkiem coś innego. Trudne do wyliczenia przy częstych ładowaniach poza domem.

I z tego co piszecie Tesla tego nie wlicza, a inni też nie wliczają, nie pokazują?
Przygotowanie do wyjazdu w zimie moze wziac 3-5kWh.
Jak liczylem kiedys to w zimie ze wszystkimi stratami wychodzilo mi ponad 26kWh.
Gdzie w lecie szlo 21-22kWh.
Auto podaje tylko to co zuzywa podczas jazdy.
 

luki

Pionier e-mobilności
(...)
I z tego co piszecie Tesla tego nie wlicza, a inni też nie wliczają, nie pokazują?
W Cupra, podejrzewam że w całej grupie VW jest tak samo, zużycie jest liczone tak jak w spalinowym: jak stoisz na postoju i sie grzejesz/chłodzisz to jest doliczane do całkowitego zużycia. Ostatnio trochę posiedziałem w aucie i przejechałem ~4 km, i pokazało 30kWh/100km. Typowo zimą raczej nie przekracza 20kWh/100km
 

SylB

Fachowiec
Dostałem pierwszy rachunek z Enea - zużycie prądu raportowane przez auto jako ładowane w domu - 164kWh (to by się mniej więcej zgadzało). Natomiast na rachunku 350kWh. Jakieś pomysły jak wytłumaczyć tak duży rozjazd?

Ładowałem dosłownie 5 razy w trakcie trwania tego okresu rozliczeniowego, więc nie da się tego raczej wytłumaczyć grzaniem auta i przygotowaniem do jazdy. Zrozumiałbym straty na poziomie nawet 20% ale 115% nie wygląda racjonalnie.
1. Załóż drugi licznik aby sprawdzać.
2. Poproś o zmianę licznika, na licznik ze zdalnym odczytem dzięki temu będziesz mógł sprawdzać wręcz godzinowe zużycie.
 
Top