Peugeot E-5008 zużycie energii – WOW!

zlp

Pionier e-mobilności
Moja żona wykręcała na nim średnie spalanie 4,2l/100km. Do czasu aż zacząłem to weryfikować ze wskazaniem z instrybutora. Nagle z 4,2 zrobiło się 5,0. To nadal bardzo mało, no ale jednak 20% więcej.
To jeszcze sprawdź na jakiejś trasie, czy 100km to rzeczywiście 100km, bo tutaj też bywa różnie.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Panowie, to jest 7-osobowy samochód. Porównajcie wynik z Kią EV9, która ma tyle samo miejsc i która była testowana w bardzo podobnych warunkach.

Ile miałaby Tesla Model X?

Inna sprawa, że testy mogą nie dobiec do końca, bo od wczoraj jest tak, jak poniżej. Jak coś ma się zepsuć, to w redakcji Elektrowozu na bank się zepsuje:

View attachment 22897
to jest przyczyna, dla której uważam, że Stelantis może ze sporym prawdopodobieństwem nie przetrwać najbliższych 8 lat. I dlaczego nie kupię europejskiego/chińskiego (chyba, że tesla) elektryka.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Ile waży to auto bo nie mogę znaleźć? Jazda bez pasażerów nie powinna zbytnio mieć wpływu na zużycie energii czy to w aucie 5 czy 7 osobowym.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ńa razie nieoficjalnie, bo test fragmentaryczny, ale popatrzcie Panowie na to. Zużycie energii Peugeota E-5008 przy 90 km/h to 16,3 kWh/100 km. Temperatura: 1 stopień, wiatr z tyłu, warunki średnie (wilgotna jezdnia, czasem deszcz, czasem śnieg).

To już drugi samochód na platformie STLA Medium, który licznikowo zużywa "za mało". Trzeba by to porównać ze spadkiem pojemności baterii:

View attachment 22870

Ale jeśli to się potwierdzi, mamy 448 kilometrów zasięgu przy obecnych zimowych warunkach i 90 km/h. W praktycznie identycznych warunkach Kia EV9 z baterią 99,8 kWh obiecuje około 388 kilometrów (więcej tutaj: TEST: Kia EV9 i zasięg realny).

Kia EV9 może mieć 6 lub 7 miejsc, ten Peugeot ma 7 miejsc (więcej tutaj: CENY: Peugeot E-5008 73 kWh od 247 850 złotych). No, no, no!
Żeby test był miarodajny, powinien być wykonany w obie strony, z wiatrem i pod wiatr. Szczególnie jak sam napisałeś, jechałeś z wiatrem. U mnie w płasiej tm3, jadąc 10km w jedną stronę mi pokazuje 12 a z powrotem 16kwh /100
Płaska centralna Polska
 

cooler

Pionier e-mobilności
Panowie, to jest 7-osobowy samochód. Porównajcie wynik z Kią EV9, która ma tyle samo miejsc i która była testowana w bardzo podobnych warunkach.

Ile miałaby Tesla Model X?

Inna sprawa, że testy mogą nie dobiec do końca, bo od wczoraj jest tak, jak poniżej. Jak coś ma się zepsuć, to w redakcji Elektrowozu na bank się zepsuje:

View attachment 22897
I dlatego całe życie trzymam się z daleka od aut na F. Stellantis jako pochodna myśli francuzkiej to jakaś zmora motoryzacji, na forach USA jadą po nich jak to zepsuli Jeepa że do niczego się nie nadaje i sypie sie tego samego dnia którego wyjechali od dealera.
 

cooler

Pionier e-mobilności

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Ile waży to auto bo nie mogę znaleźć? Jazda bez pasażerów nie powinna zbytnio mieć wpływu na zużycie energii czy to w aucie 5 czy 7 osobowym.

Chodzi o rozmiary...
Żeby test był miarodajny, powinien być wykonany w obie strony, z wiatrem i pod wiatr. Szczególnie jak sam napisałeś, jechałeś z wiatrem. U mnie w płasiej tm3, jadąc 10km w jedną stronę mi pokazuje 12 a z powrotem 16kwh /100
Płaska centralna Polska

Oczywiście, że tak! Powiedzmy, że roboczą wersję takowego też już mam ;)
 
Top