Test zderzeniowy Tesla model Y vs Volvo XC60 przy 64km/h - nie jest dobrze z Teslą

.Kropek.

Zadomawiam się
W naturze nic nie ginie, więc jeśli prędkość pojazdu mniejszyła się do 0 na x metrach to znaczy że była siła która wykonała tą pracę.
W normalnej eksploatacji jest to silnik elektryczny który ładuje baterie lub hamulce czyli zmiana energii kinetycznej na mechaniczna w silniku i chemiczna w baterii lub cieplna w hamulcach.
Do zgięcia metalu też potrzebna określoną siła. Upraszczając im więcej metalu pogiętego tym więcej energii poszło na jego gniecenie. Tym lepiej bo mniej energii dochodzi do pasażerów.
Ktoś wymyślił że można przy zderzeniu przenieść tak energię na koła aby się kręciły za pomocą belek z zębatkami od frontu do pół osi. Zderzył się przy 30 lub 50. Chyba grali to w topgear kiedyś. Chyba sztuczka polegała na tym że nie miał pasów bezpieczeństwa i przeżył czołówkę. Chyba że coś pokręciłem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W naturze nic nie ginie, więc jeśli prędkość pojazdu mniejszyła się do 0 na x metrach to znaczy że była siła która wykonała tą pracę.
W normalnej eksploatacji jest to silnik elektryczny który ładuje baterie lub hamulce czyli zmiana energii kinetycznej na mechaniczna w silniku i chemiczna w baterii lub cieplna w hamulcach.
Do zgięcia metalu też potrzebna określoną siła. Upraszczając im więcej metalu pogiętego tym więcej energii poszło na jego gniecenie. Tym lepiej bo mniej energii dochodzi do pasażerów.
Ktoś wymyślił że można przy zderzeniu przenieść tak energię na koła aby się kręciły za pomocą belek z zębatkami od frontu do pół osi. Zderzył się przy 30 lub 50. Chyba grali to w topgear kiedyś. Chyba sztuczka polegała na tym że nie miał pasów bezpieczeństwa i przeżył czołówkę. Chyba że coś pokręciłem.
Zderzak Łagiewki z lat 90tych. Niby fajne ale niepraktyczne jak zawieszenie Bose
 

Robert RM

Zadomawiam się
O poziomie merytorycznym niech świadczy fakt, że podają, że prędkość względna to 128km/h mnożąc 64x2 :)

Z tego co pobieżnie obejrzałem to pasażerowie Tesli byli poddani mniejszym przeciążeniom, czy coś złe wnioski?
 

cooler

Pionier e-mobilności
O poziomie merytorycznym niech świadczy fakt, że podają, że prędkość względna to 128km/h mnożąc 64x2 :)

Z tego co pobieżnie obejrzałem to pasażerowie Tesli byli poddani mniejszym przeciążeniom, czy coś złe wnioski?
Tak, też to wyłapałam. W zderzeniu czołowym samochodów o podobnej masie prędkości się nie sumują.
Dalej jakby każdy przywalił bokiem w solidną ścianę 64km/h.
Ale na samym początku podali tą prędkość i jest znacznie wyższa niż 50km/h EURO NCAP.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
filmik z testów zderzeniowych NCAP wielu EV w tym TMY
 
Top