Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

zlp

Pionier e-mobilności
@Michał spod Krakowa
Nie każdy mieszka w strefie gdzie parkingi są drogie, prąd na publicznych ładowarkach nie różni się za wiele od cen innych paliw, a sporadycznie i on może mieć potrzebę udania się do jakiegoś urzędu, szpitala itp. w SCT.
 

kilex

Zadomawiam się
Czytałeś moje argumenty?
Może odnieś się do nich?
Podziękuję jeśli mnie przekonasz, nie będzie to dla mnie problemem, człowiek całe życie się uczy.
Nie jestem głuchy na argumenty kolegi, są krytyczne w stosunku do moich, ale częściowo do mnie trafiają, za co mu podziękowałem.
A Twojego posta z wrodzonej grzeczności :D wolę nie komentować.
Czytałem twoje wywody na temat infrastruktury. Nie rozwinąłeś tematu, argumentowałeś że ograniczenie do 30km/h i korki są przyczyną smogu. Jak to rozwiązać? Pomyśl.
 

zlp

Pionier e-mobilności

zlp

Pionier e-mobilności

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Wykorzystano dane z "Główny Inspektorat Ochrony Środowiska"
Widac ze za NO2 faktycznie odpowiadaja samochody (bardziej diesle)
ale za wszelkie inne beznzopireny, siarkę, pyły itp. odpowiedzialne jest ogrzewanie zimą.
 

Michal

Moderator
O jezusiczku... Nie wpuszczą do miasta starocia co dymi za 50 nowoczesnych aut... Tragedyja...
Za każdym razem jak jadę do miasta, to mijam po drodze co najmniej 5 śmierdzieli za którymi nie da się jechać. Za każdym. Jak jeździłem spaliniakem, to mi to mniej przeszkadzało ale też przeszkadzało.
Co tu zmieni infrastruktura na około miasta, jak oni w najlepsze jadą do centrum? No chyba, że każemy im rzucić robotę i jeździć po obwodnicy.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
O jezusiczku... Nie wpuszczą do miasta starocia co dymi za 50 nowoczesnych aut... Tragedyja...
Za każdym razem jak jadę do miasta, to mijam po drodze co najmniej 5 śmierdzieli za którymi nie da się jechać. Za każdym. Jak jeździłem spaliniakem, to mi to mniej przeszkadzało ale też przeszkadzało.
Co tu zmieni infrastruktura na około miasta, jak oni w najlepsze jadą do centrum? No chyba, że każemy im rzucić robotę i jeździć po obwodnicy.
Ja dzisiaj jechałem za takim co jak puścił czarną zasłonę dymną to musiałem zwolnić bo widoczność spadła do 0. No ale ja wolałbym te kontrole spalin podczas rocznego przeglądu od SCT bo samochód może mieć normę spalin w homologacji ale jak mu Janusz EGR i DPF wyciął to smrodzi i dymi gorzej jak ten bez normy.
 

Michal

Moderator
Takie starocie to może i wyłapią, ale oprócz nich jest masa takich niby nowszych. Problem w tych nowszych, że te smrody są wydzielane przy każdym przyspieszaniu i szczególnie na zimnym silniku i to mam wrażenie, że nie zależnie od EGR/DFP, a w SKP sprawdzają na ciepłym silniku i ze stałym przyspieszeniem.
Te śmierdziele nawet pewnie nie widzą co za sobą zostawiają jak depną do dechy, a tam leci chmura.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Co tu zmieni infrastruktura na około miasta, jak oni w najlepsze jadą do centrum? No chyba, że każemy im rzucić robotę i jeździć po obwodnicy.
Z reguły prawdziwym problemem nie jest kilkadziesiąt kopciuchów potrzebujących dotrzeć do prawdziwego SCT centrum, tylko kilka tysięcy stojących w korkach kopciuchów omijających to centrum.
 
Top