Przygotowanie baterii w garażu / docelowa temperatura baterii

ksiazezbajki

Zadomawiam się
Załóżmy podróż 300 km.
Jaką różnice w zasięgu zrobi funkcją przygotowanie pojazdu. Czy w ogóle będzie różnica.
1. Ciepły garaż około 15 stopni. Podpięty do gniazdka.
2. Stanie pod chmurką 2 stopnie, bez podpięcia do prądu, czyli na rozgrzanie idzie prąd z baterii.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Załóżmy podróż 300 km.
Jaką różnice w zasięgu zrobi funkcją przygotowanie pojazdu. Czy w ogóle będzie różnica.
1. Ciepły garaż około 15 stopni. Podpięty do gniazdka.
2. Stanie pod chmurką 2 stopnie, bez podpięcia do prądu, czyli na rozgrzanie idzie prąd z baterii.
Rozgrzanie baterii i wnętrza z 2C do 15C to będzie potrzeba z 1-1.5kW energii więc maksymalnie tyle zyskasz, w praktyce trochę mniej

Lepszy efekt da trzymanie po prostu w garażu 15C bez przygotowania do jazdy
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A ja mam w garażu, a i tak robię przygotowanie, bo jeździ głównie moja Żona, a Ona woli w aucie 22 niż 15 😉🤣
A jak wiadomo jak dbasz tak masz 😉👍
A z dwóch kobiet to bardziej wolę dbać o żonę niż o Teslę (jeżeli to kobieta jest 😉)…
 

nabrU

Moderator
A z dwóch kobiet to bardziej wolę dbać o żonę niż o Teslę (jeżeli to kobieta jest 😉)…

Hmm, niby Nikola ale wąsy miał/a :ROFLMAO:
 
Top