[Tesla Model 3 HL RWD LFP] degradacja baterii

eimi

Pionier e-mobilności

eimi

Pionier e-mobilności
Jest też delikatna różnica w napięciu jak się wsiada na zimno (wyższe napięcie)oraz po jeździe (niższe napięcie). Jednak ogólnie napięcia spada od razu z samego szczytu do poziomu który jest podobny w całym zakresie baterii
To nie wiedziałem że przez 3% tak szybko spada napięcie. Widzisz mój błąd był taki że auto w pracy kończyło się ładować na 100% i dopiero po kilku godzinach je ruszałem. I zdecydowanie za często je ładowałem do tych 100%

Teraz po pierwsze nie ladowalbym do 100% tylko do 65% a tylko raz na kilka ładowań do 100%, a po drugie z tą wiedzą to ladowalbym do 100% tylko wtedy jak od razu bym ruszał auto po takim naładowaniu żeby od razu te kilka % baterii zbić, a nie żeby stało. I nie bałbym się trzymać rozładowanego auta na 10-20% przez dłużej.
 

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Wg mnie lepiej ładować często do 100% a najlepiej z niskiego SOC. Im rzadziej tym bateria ma większy problem z powrotem do nominalnego zasięgu.
Nie wiem z czego wynika taki duży rozjazd napięcia przy 100%, za każdym razem tak jest i stabilizuje się w okolicach 98/99%.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności

Attachments

  • images (1).png
    images (1).png
    8,5 KB · Liczba wyświetleń: 34

zibizz1

Pionier e-mobilności
O to ciekawe. A czym jest spowodowany tak duży cell imbalance przy 100%?
Zobacz na tabelkę wyżej. Ogniwa które nadal sa ładowane maja 3.65 a ogniwa które juz nie sa ładowane maja 3.40
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wkleję screeny po kolei od 100% w dół, żeby nie zaśmiecać.

100% naładowania:
View attachment 23272

98% naładowania:

View attachment 23275

95% naładowania:

View attachment 23276

75% naładowania:
View attachment 23277

50% naładowania:

View attachment 23278
To nie wygląda dobrze. Jeśli jednorazowo tak się stało, bo BMS miał humor przy ładowaniu to ok.


Jeśli cell imbalance będzie tak duży przy 100%, i będzie to powtarzalne przy normalnej temperaturze to oznacza że jakiś moduł/dwa padają(ładują się szybciej bo mają mniejszą pojemność niż reszta modułów)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To nie wygląda dobrze. Jeśli jednorazowo tak się stało, bo BMS miał humor przy ładowaniu to ok.


Jeśli cell imbalance będzie tak duży przy 100%, i będzie to powtarzalne przy normalnej temperaturze to oznacza że jakiś moduł/dwa padają(ładują się szybciej bo mają mniejszą pojemność niż reszta modułów)
LFP tak ma że gdy kończyć ładowanie to Volty skaczą mocno do góry, zobacz sobie ze przy 98% jest ok. Wiec na pewno różnica pomiędzy najgorszym i najlepszym ogniwem jest mniejsza niż 2%
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
LFP tak ma że gdy kończyć ładowanie to Volty skaczą mocno do góry, zobacz sobie ze przy 98% jest ok. Wiec na pewno różnica pomiędzy najgorszym i najlepszym ogniwem jest mniejsza niż 2%
Skok napięcia jest jak najbardziej normalny, duża różnica w napięciach pomiędzy ogniwami już nie(szczególnie przy 100% i poniżej 10%)

To znaczy, że jedne wysycają się szybciej i mogą się też rozładowywać szybciej.
Wkleję screeny po kolei od 100% w dół, żeby nie zaśmiecać.
Jest szansa na screen z 10%?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
duża różnica w napięciach pomiędzy ogniwami już nie(szczególnie przy 100% i poniżej 10%)
Ale jeśli ładujące się ogniwo które jest pełne ma 3.65V a nieładujące i tym samym poziomie naładowania ma 3.4. Bo jak rozumiem ten screen był zrobiony przy 100% gdy bateria nadal była w procesie ładowania a ogniwa właśnie się balansowały
 
Top