Kupię EV do 25 tys

nabrU

Moderator
Powtarzam, z zegarów (WPROST) nie widać (tzn. nigdzie nie jest napisane) że to bateria 39kWh. Dla nas Twoje obliczenia są jasne, ale jak widać dla 'nowych' to nie taka oczywistość i oto mi chodziło.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Powtarzam, z zegarów (WPROST) nie widać (tzn. nigdzie nie jest napisane) że to bateria 39kWh. Dla nas Twoje obliczenia są jasne, ale jak widać dla 'nowych' to nie taka oczywistość i oto mi chodziło.
A ja powtarzam: NIE WPROST widać. Dlatego próbuję nowego nauczyć jak ma to odczytywać, żeby sam to potrafił zrobić gdy przegląda ogłoszenia, a nie wierzył Januszowi który napisał w ogłoszeniu co mu się wymarzyło. Staram się ludziom dawać wędkę a nie rybę. Napisanie tylko "nie widać" nikomu w niczym nie pomaga.
 

nabrU

Moderator
Napisanie tylko "nie widać" nikomu w niczym nie pomaga.

Napisałem ciutkę więcej niż 'nie widać' uzupełniając Twoją 'obliczeniową' wypowiedź linkami do Wiki, więc OP ma komplet wiedzy ;)
 

supernik

Nowy na Forum
Widać, ale nie wprost. Jeśli na 67% SOC samochód prognozuje 44km zasięgu to cokolwiek powyżej 20kWh odpada. To jest tak proste. W tym przypadku jeszcze dochodzi SOH na poziomie poniżej 60%.

Panowie pięknie dziękuję za wędkę, zwracam jednak uwagęże bateria mogła byćwymieniona.

A więc mamy dane:
67%SOC=44km oraz SOH=60% mi z tego nie wynika, że "cokolwiek powyżej 20kWh odpada", bo:
67%SOC=44km =>> SOC=67km przy 100% naładowania.

tylko brakuje nam jeszcze jednej danej - aby przejść z km na kWh potrzeba wskaźnik zużycia energii na km, zakładam stały 17kWh/100km

i teraz jeśli bateria jest 40kWh to z SOH=60% wiemy że bateria ma 60% * 40kWh = 24kWh, wówczas zasięg przy 100% naładowania powinien wynieść 24kWh / (17kWh/100km) = 141 km zasięgu ale nam wyszedł SOC 67 km więc dwa razy mniejszy więc to nie taka bateria,

jeśli bateria ma 24kWh to z SOH=60% wiemy że bateria ma 60% * 24kWh = 14kWh, wówczas zasięg przy 100% naładowania powinien wynieść 14kWh / (17kWh/100km) = 80 km, z zegarów wyszedł nam SOC 67 km więc porównywalny więc to ta bateria.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Czytam wasze odpowiedzi, i jestem pod wrażeniem waszej gospodarności, cierpliwości i chęci pomocy dla człowieka.
Szanuję!

Ale wydaje mi się, że dla OP, najrozsądniejszym rozwiązaniem byłby zakup taniej, oszczędnej hybrydy. W tej cenie można coś rozsądnego używanego znaleźć, co sprawi dużo radości(wygodnie, bezpiecznie) i oszczędnie.

BEV z małą bateryjką, bez grzania i chłodzenia baterii to proszenie się o kłopoty.
Szukanie auta z relatywnie dobrym SOH przy tej cenie to dość duże wyzwanie.

Szczególnie teraz, po nowym roku. Nie wiem czy to chwilowe, ale ceny zaczęły wariować!
 

vwir

Pionier e-mobilności
jeśli bateria ma 24kWh to z SOH=60% wiemy że bateria ma 60% * 24kWh = 14kWh, wówczas zasięg przy 100% naładowania powinien wynieść 14kWh / (17kWh/100km) = 80 km, z zegarów wyszedł nam SOC 67 km więc porównywalny więc to ta bateria
Bateria 24kWh w leafie ma netto 21kWh. Czekaj, czyli właśnie wyliczyłeś dokładnie to co pisałem, ale twierdząc, że
mi z tego nie wynika, że "cokolwiek powyżej 20kWh odpada"
Odpuszczam. Radź sobie sam.
 
Top